Direktlänk till inlägg 3 januari 2017

Har fått en...

Av Annelie - 3 januari 2017 14:26

... förklaring för mig, som jag tror stenhårt på.
Att det är både ME och Fibromyalgin, som gör oss människor så som jag beskrev i mitt förra inlägg.
Jag vet min läkare pratade på att det inte är helt omöjligt att jag även har ME, men jag ska ändå ta upp det med honom när jag ska dit eller prata med honom nästa gång.

 

Idag visste jag inte HUR jag skulle ta mig ur sängen, både på grund av en ENORM trötthet / seghet och sen smärtor.
Men, jag upp, satte på en maskin tvätt som jag redan hade lagt i maskinen sent igårkväll, tvättade och gjorde mig iordning.
Sedan upp på elskotern och ut på stan en sväng, jag var till KappAhl och fick tillbaks denna 50-lappen hon hade missat att dra av sist, skickade ett litet paket till Anne och sen så var jag och köpte mig nya tumvantar, lite tunnare än de jag har plus en sak jag ska skicka iväg.
Plus två av gårdagens bröd på cafeét på Valen.
Den påsen kostar endast 30;-
Hem, hängde tvätten, på med en ny som redan var sorterad.
Så, nu är det TOMT i tvättunnan, men det fylls på snart igen.
Ska bädda rent i sängen till helgen, byta all frotter & kökshanddukar.

 

Men NU mina vänner,,, ska jag gå och vila uppepå sängen.
Kika på en film / något inspelat med STOR risk jag somnar.
Förresten,, om ni är hårdrocksintresserade, så går det ett hårdrocks-program på teven ikväll.
Var ju tvungen att fota det i TV-tidningen, och skicka det till Göran.
Fick ett väldigt glatt sms tillbaks.

  

22.35 - 23.35 Best of Bråvalla 2016: Hårdrocksspecial

Något han får spela in, för vid den tiden så sussar han så gött,,, han är riktigt trött när han jobbar FM.

 

Ha nu en finfin onsdag.

 

 
 
Annie

Annie

3 januari 2017 17:06

Försökte läsa i ditt förra inlägg men hittade inte på riktigt .. är det både Fibron och ME som du har, misstänks det?
Ja Me:n ger ju verkligen utmattning, enorm trötthet, mycket smärta och kan ge viss invalidisering.

Jag är ju själv ganska säker på att det är Fibron som jag har ..

Sv: Ja du .. det var lite festligt att du frågade om just simning faktiskt .. Jag provade på det förra året ( och då hade allt detta börjat med värken o symtomen börjat ..)

Jag åkte till simhuset och simmade en bit, visst mer än 25 meter men ändå inte jättelångt-tänkte att det kanske är skonsam träning pga det varma vattnet och så .....

men senare på kvällen och dagen efter ( och jag skojar inte ..)
.. Jag fick såna smärtor i kroppen!! vet inte hur jag ska förklara men det gjorde JÄTTE ont i hela kroppen, kunde knappt röra mig .. :(

Enorma smärtor och då har jag haft flera diskbåck i nacken :/

Så simmar är inget jag gör om jag säger så.

Hoppas det är hyfsat med dig<3

Kramar :)

http://lifebyannie.bloggplatsen.de

Annelie

3 januari 2017 17:28

Fibron vet de med all säkerhet att jag har...ME pratade läkaren på gör inte så jättelänge sedan att han misstänkte jag hade. Både fibro och ME går ju väldigt mycket hand i hand.

Mmm..jag VET vilka smärtor du fick efter simningen (eller jag kan ju bara förstå) men jag får också för jävla ont efteråt.
Men vill de jag ska börja nu så ska jag...men jag VET att det inte kommer att fungera.
Jag har gått på vattengymnastik i varmbad två gånger tidigare...å mått som KATTSKIT efteråt.

Just nu ligger jag till sängs...mår inte alls bra av värken nu 😢

Ha en så bra kväll som du kan ha det...// Kramar 💞

 
Ingen bild

Lena S

3 januari 2017 18:48

Jag har åxå mina funderingar om det är nåt mer än bara fibron som bråkar. Men har inte orkat ta upp det med läkaren än. Det är ju så mycket annat hela tiden.


Jag har ju gått på vattengympa tidigare. Men har blivit totalt däckad efter varje gång. Så det har jag slutat med. Tänkte i början att det va träningsvärk med då borde ju kroppen vant sej tycker jag.

Kram 💜

Annelie

3 januari 2017 18:57

Mmm,, det är jobbigt när man ska ta upp ALLT med sin läkare, man känner sig så jäkla nervärderad av sig själv, min läkare svarar mig bra så det är inte honom jag känner mig nervärderad av,, utan JAG känner mig son en gnällkärring, men samtidigt vill jag ju ha reda på vad som felar med mig.

Mmm,, precis så tänkte jag också om vattengympan och jag har även gått i två olika omgångar, på två olika bostadsorter, så det är inget som är likt sig, mer än VÄRKEN.

Ha en bra tisdagskväll.. // Kramen

 
wiper

wiper

5 januari 2017 14:17

Då tycker jag du skall kräva en riktigt rejäl utredning så du får reda på detta. Det är så tråkigt att du skall ha sån värk och jag hoppas rehabiliteringen gör gott så du blir bättre. Du är en sån kämpe så jag beundrar dig. Härligt är att du ändå försöker,

Jag är lite allätare när det gäller musik men jag gillar inte dansband. Hårdrock gillar jag om det inte är så där dom har den där otäcka hesa rösten ;) då blir jag skräckslagen ;) Tack för tipset

Sköt om dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

5 januari 2017 15:07

Mmm.. jag ska prata riktigt "allvar" med min läkare när jag träffar han nästa gång.
För detta som är i händerna är inte klokt vilken värk,,, han har sagt jag har artros i varenda fingerled,, men där jag har sådana smärtor och sen så strålar det ut över hela handen och upp i armen.
DET och detta om mina besvär som jag har ska jag också ta upp med honom.

Mmm,, jag gör så gött jag kan,, ibland lite för mycket,, och då vet jag ju ----V.Ä.R.K

Kramen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards