Alla inlägg den 5 januari 2017

Av Annelie - 5 januari 2017 18:20

... rensa och lägga iordning i våra dukskåp, ja ni läste dukskåp, vi har båda skåpen i skänken i köket FULLA med dukar,,, säkert några som jag kan "kosta på mig" att kasta nu.
 Har vi inte använt de på år och dar, så lär det nog inte att hända frampå heller.
Jag MÅSTE lära mig att göra mig av med saker när jag köper något nytt.
Men, dessa skåpen måste vi vara båda att göra,, jag klarar inte att komma åt innerst längst ner, inte ens när jag sätter mig på arbetsstolen och hänger magen mellan låren.
*fniss*
Ja, ja kanske riktigt sååå illa är det inte, men inte långt undan.
   

När jag ändå pratar på det, så kom jag att tänka på mat.... vi går ju förbi ett matställe på vägen hem från centrum, Göran ville ha sig en kebabtallrik och jag tog panerad spätta med pommes och remuladsås.
Det var lite si-så-dä,,, alldeles, alldeles för mycket panering på "spättan.."???

Men visst, det andra var ju gött..

 

Man kan ju i alla fall inte säga något om priset, 59;- inkl dricka.

Å mätta vart vi, även om jag inte ens åt 1/2 portionen.

 

Idag fick jag ett sms från min frissa när jag låg kvar i sängen en stund efter jag hade vaknat.
Där skrev Verena att jag kunde komma tidigare för att klippa mig om jag ville.
Så, jag var dit klockan 10.00 istället för 11.45

 

Alltid lika nöjd när jag går från Verena, men det är inte snyggt baktill nu, visst klippningen är det absolut inget fel på,,, men det är INTE snyggt när rödfärgen börjar gå ur och min hårbotten syns väl osv.
Fulaste jag ser på andra också.

Usch vad rörigt det är bakom mig på golvet,,, det är det eftersom Göran var ju iväg och köpte två till sådana dära lysande julklappar till, som aldrig kom upp.
Så, de ska ner i källaren i morgon.


Direkt efter det åkte jag till Valen, var in och handlade lite på Ica, var till Deitchman, där jag såg en väska jag föll för, inför min kommande Uppsala-resa.
Jag har ju en resväska med mig, men jag har ju typ ett handbagae också, som jag har lapotpen, hörlurar, laddare, plånbok etc.
De hade även rea på denna väska, men köpte den inte. Hade tänjt mig att visa den för Göran i eftermiddag,,, men va fasen hela Valen stängde ju TIDIGT idag,, så när vi kom vid 16.30-tiden så var det Stängt.. 

  

 

På bilden ser den väldigt plastig ut, men det är den inte.


Sen var vi ner till Apoteket Kronan så jag kunde hämta ut mer dosettpåsar inför min resa.
Så, nu är det också gjort.

 

Sen så skulle jag ju in på Lindex för att hämta mitt paket, denna andra ponchojumpern jag skickade efter,,, men va fasen S.T.Ä.N.G.T

I morgon fredag ska vi plocka ner alla våra julsaker, så vi har att göra.
Sedan på lördag ska vi in till Mobilia i Malmö för att byta denna swich-grej så att vi får igång detta Netflix någon gång.
Inte för att jag har någon använding av denna swich i Uppsala, men däremot så vill jag ju ha igång det så att jag kan kika på film på laptopen när jag är borta i 4 (!!!!) veckor,,, denna gång känns det lite njaaa, för att åka ska jag säga er.
Jag är inte lika taggad denna gång, som jag var förra.
Men, när jag väl är på plats, så kommer det säkerligen att bli bra.

Om ni visste vad glad jag är som inte ha behövt åka i en liggande sjuktransport dessa dagarna nu när det har varit totalkaos i trafiken uppei där.
Hoppas att det inte är likadant på måndag.

 

Idag fick jag en roligt överraskning på posten... från min kära bloggvän wiper.

http://wiper.bloggplatsen.se

 

Jättefina grytlappar.
Har ett par till sådana här, i en annan färg och de är suveräna, tjocka men ändå inte klumpiga.

 

TACK än en gång vännen..
  

Det är roligt mellan mig och Wiper, vi brukar skicka någon sak lite då och då till varandra, så har jag det även med en brevvän.
Jag gillar sådant,,, som jag sagt tidigare.
Jag gillar att både ge och få.
Men, blir lika glad av att ge någon som jag vet folk blir glada över.

 

Nu ni mina vänner,, säger denna kropp AJ, Aj, aj..
Så, det är väl lika bra att lyda och lägga sig till sängs för att kika på en film.

Trevlig Helg..

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards