Direktlänk till inlägg 7 januari 2017

Kall lördag...

Av Annelie - 7 januari 2017 22:44

... har det varit idag.
Vi har till och med fått lite vitt på backen, om det nu inte redan är borta.
Började dagen med att jag låg till klockan var strax efter 10, efter jag somnade cirka 04.50 i morse,,, jag har ju en fruktansvärd värk nu, jag har ju svårt för att sova på grund av den och sen så har jag en snarkande gubbe bredvid mig.

När jag kom upp, så tog jag mig en dusch direkt, klädde på mig, sminkade mig och sen gick vi ut på stan, var till Lindex för att hämta ponchojumpern som jag hade skickat efter och sedan var vi in på Deitchamann, eftersom jag skulle kika, klämma, känna på väskan jag eventuellt skulle köpa mig.
Å den vart med hem.

  

 

Riktigt snygg och RYMLIG.

 

Handtagen är flätade.

 

Stor och rymlig, här har jag alltså en mapp, medicinerna, en mindre väska i denna väska, så här ska även laptopen och laddaren till mobilen plus elkabeln till lapooen och mina hörlurar i.
Just det, jag glömde ju bort att mina nyinköpta inneskor ligger redan i väskan också.

 

När vi var på Lindex idag så sprang vi på Madde, en kollega till mig, men det är många år sedan vi jobbade hos samma brukare, då berättade hon att hon och hennes man var på G på en 3 veckors lång semeter till Thailand, de brukar åka dit varannat år ungefär.
*inte helt fel*

När vi var klara i Trelleborg, så åkte vi in till Mobilia, eftersom vi skulle till Kjell & Co där, nu har vi i alla fall fått ny swich, så detta får Göran syssla med i morgon, så vi får igång Netflix innan jag åker, så att jag kan kika på det via laptopen när jag är i Uppsala.

Sedan så ska resväskan tas upp i morgon, den ska packas.
Nu måste jag ta med mig mer kläder än vad jag hade förra gången, Göran fick ju skicka kläder till mamma & papps som de tog med till mig.
Konstigt för att vara mig, jag brukar ALLTID packa bra mycket för mycket,,, men å andra sidan, jag har aldrig packad för 4 veckor innan.

 

Till mat i morgon ska vi göra en krämig, gosig potatisgratäng med salladskyckling i.
*snålvattnet rinner redan nu*

 

För att återgå till denna dag,,, fasen vad lätt jag har att tappa denna röda tråd.
  

Vi var i alla fall på Mobilia, fick rätt sak med oss hem från Kjell & Co, jag köpte mig ett par pyjamasbyxor på Lindex,,, jag hade ingen aning om att det var ytterligare 30 % på reapriset, så de gick endast på 70;-
*roligt med en sådan överraskning*


Vi åt mat på Kniv & Gaffel, första och sista gången.

Fruktansvärt dålig service och kycklingfilén jag beställde,,, den kunde de har slagit ihjäl någon med.
Nå så FRUKTANSVÄRT torr och smaklös.
Konstigt att jag inte gick och klagade,,, det var trångt och mycket folk, men ändå.
Bästa reklamden de kan få, är ju mun till mun,,, å NEJ, här blir det inge plus,,, enbart minus.

 

När vi kom hem igen, så skulle vi (trodde i alla fall Göran), åka till Ica Maxi för att klaga på osten som var hård och torr på kanterna.
Men, Göran fick åka själv,, jag ville inte med. Orkade inte svänga in och ut nå mer i bilen.
Han fick tillbaks pengarna, sen så gick han in och köpte en ny sorts ost.

När han kom hem, så provade jag pyjamasbyxorna och de passade, gött det.

 

Jag har kikat på Stjärnorna på slottet och Delhis vackraste händer, samtidigt som jag spelar Wf & Quizkampen.

 

Nu ska jag äta en nattasmörgås, lägga lite pussel på laptopen,,,  sen sova, hoppas jag somnar innan Göran idag, så jag kanske slipper höra hans snarkningar.

Ha nu en fortsatt fin helg.

 
 
Bettan

Bettan

8 januari 2017 00:03

Så himla tråkigt att du fick så illa mat. Jag har vart där minst 10 ggr och har varit så nöjd. Är kyckling torrt så har jag problem att äta pga min op. Och där är det bäst.Vet många med mig som oxå alltid går dit. Näe vad jag känner mig dum..känns som jag lurat dit er. Lovar..ska aldrig mer rekomendera något..så ledsen.

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

8 januari 2017 00:21

Det är lugnt vännen...det ska väl inte du behöva vara ledsen över. Valet är ju ändå vårt...men var så nyfiken på denna rätt.
Jaja..nu vet i alla fall vi..

Ha det så gött..

 
wiper

wiper

8 januari 2017 13:59

Vi hade som mest 17 grader men nu är det 2 grader minus. Det är så tråkigt att du skall måsta stå ut med sån värk, känner verkligen med dig och hoppas det går att få rätsida på detta med mer rehabilitering

Min man snarkade förut men han hade sömnapné och fick en snarkapparat som gör att det nu är lugn och ro ;) han hade 29 andningsuppehåll i timmen. Din man lider nog av vanlig snarkning och behöver nog ingen sån.

Härligt med en både snygg och rymlig väska. Förstår att du har fullt upp nu när du skall åka iväg. Jag skulle ha jättesvårt att packa för sån många veckor. Jag tar alltid med mig för mycket och använder bara hälften ;)

Tråkigt att restaurangens mat var så dålig, då blir dom inte långlivade. Dehlis vackraste händer är en toppenfilm

Sköt om dig vännen
Varm kram
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

8 januari 2017 17:49

Mmm.. värken kan allt "ta ner" den bästa ibland.

Göran snarkar extra nu, för han tror han är på G att bli förkyld,,, så nu är det citron / ingefära te med honung och treo som gäller.

Ja,, det är ursvårt att packa till 4 veckor... sist hade jag inte med mig tillräckligt, så då skickade Göran upp kläder till mamma och pappa tills de kom och hälsade på mig.

Ja fyyy,, den restaurangen äter inte vi på fler gånger.

Dehlis vackraste händer verkar väldigt bra.

Ha det bäst vännen.. // Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards