Alla inlägg den 16 januari 2017

Av Annelie - 16 januari 2017 12:53

... mig länge och väl på rullvagnen jag har haft vid min säng, retat mig på grund av att den var / är för litet för allt mitt vid sängen.

Så idag tog jag helt sonika och bytte vagnen mot den i köket.

 

Denna rullvagn stod alltså i vårt kök förut, men gör sig mycket bättre vid min säng.
Enda Göran ska göra, är att sätta på 4 nya hjul, så jag kan skjuva den åt alla håll.

 

Så vart det vid frysen, mycket bättre det också, den andra vagnen var i största laget att ha ståendes där.

 

Detta vart över från den stora rullvagnen, men det är inte mycket kvar på spisen nu. Tesorterna fick jag in i skafferiet, plast / aluminium fick jag ner i lådorna, kattmaten i skafferiet.
I stor sett enbart brödrosten som ska in i ett skåp, men det får Göran fixa.

 

Ja, har jag inte jobb, så fixade jag mig det.
Som igår, då rensade jag ju ur brudkistan på alla dukar / gardiner jag inte använder,, nu rök de.

 

Hur det är med mig..??
Njaa,, inte bra,,, tycker nog inte puffingen hjälper mig så bra som jag hade hoppats på.
Har hosta, är tungandad, orkeslös.
Som detta jag har gjort dessa två dagarna, sedan är jag helt SLUT.

Smärtläkaren från Uppsala ringde upp mig nyss, hon ville höra hur det är med mig.
Eftersom jag fortfarande är såppas tungandad som jag är, så tyckte hon jag skulle söka akut för detta, så de skulle lyssna på mina lungor, ta blodprover etc och få inhalera.
Får väl se hur jag är i morgon, för idag är jag hemma.

 

Har skypat med mamma och pappa idag,,, de är jättenöjda med resan, men pappa tyckte flygresan var för lång och sen så var det i det varmaste laget när de var där.
Men, väldigt nöjda med både hotellet, maten, folket som bor där. 
Ja, överlag.

Så, nu är de hemma igen och vardagen har redan tagit sig vid, eftersom mamma höll på i tvättstugan idag.

 

Nu mina vänner, ska jag medinicera mig, bortsta tänderna, gå på kisseriet, sedan lägga mig raklång på sängen.

Tjingeling..

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards