Alla inlägg den 21 januari 2017

Av Annelie - 21 januari 2017 15:13

... fan att bo på markplan när det är rått och fuktigt ute.
Våran lägenhet blir ju kall då.

  

Men, det har vi "redat bot" på...

 

Göran tänt upp en del där han sitter.

 

Lååånga ljus brinner så fint, denna står så Göran ser den.

 

Brudkistan är också uppstänt, liksom många fler ställen.

 


Det är otroligt vad värmeljus, blockljus och stearinljus värmer egentligen.

Gött att vi har det när det är småkallt i vårt älskade hem.

 

Idag har jag inte gjort många ärliga handtag,, jag har duschat, bäddat sängen, vi åt rester av pizzan till lunchen.
Till middag ska vi ta resten av baconen, tomaterna, champinjonerna och löken steka upp det, sedan ha i en burk Dolmino och äta det till gnocchi.

Mmm,, kanske snart dags att börja med middagen, börjar bli lite småhungrig.

 

Göran har varit ut en sväng idag, han var bort till apoteket för min räkning, eftersom mina apodos-påsar håller på att ta slut, sedan var han in en sväng på Ica Supermarket på Valen, där han köpte den skivade osten och grädden som vi även den ska ha till vår middag.
Denna skivade osten är det bästa vi börjat  med,, numera kastar vi aldrig någon ost, inget som hinner att bli dåligt.
Enda nackdelen med dessa skivade ostarna är, att det är ganska så tjocka skivor, och det är inte jag så jätteförtjust i.
Det har jag "rådat bot" med att vi delar på skivorn, så på så sätt får vi ju "dubbelt så mycket" med ost.
Nä då, det är ju för att skivorna är såppas tjocka.
Bästa osten att köpa färdigskivad är på Lidl, där är den inte lika tjock.

 

Här är en sort av alla sorters Goudaost.

 


Med detta så säger jag hej svejs för idag.
Nu blir det mat, sedan besök uppepå sängen tillsammans med en film och KANSKE maken, beror ju lite på vad det fär för sport som visas på teven.

 

Ha dä gött och sköt om er.
TACK till er alla som kikar in och EXTRA TACK till er som kommenterar.
Kramen..

     

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards