Alla inlägg den 23 januari 2017

Av Annelie - 23 januari 2017 17:32

... suttit och ätit upp min middagsmat, som idag bestod av rester av kålpudding, kokt ris och lingongsylt till detta.
*Yammi*

 
Bild lånad från Ica´s recept på nätet.


Idag var jag uppe på förmiddagen för att göra iorning dagens lunch, som vi skulle äta innan Göran stack till jobbet.
Jag gjorde en kycklinggryta.
Stekte kycklingfilé, som jag hade skurit i mindre bitar tillsammans med rödlök.
Hade sedan i mjuk hönsbuljongtärning och hällde på vatten.
Krydda sedan upp detta med en massa peppar (från den elektriska pepparkvarnen, den ÄR bra), salt, apelsinpeppar, vitlök och chilipeppar.

Hällde i ett paket olika bönor, sen fick detta stå och puttra bra länge, medans jasminriset koktes i riskkokaren.
Jag hällde på mer vatten, flytande hönsfond och brun maizenamjöl.
Fick götta till sig ordentligt och cirka 15 minuter innan vi skulle äta, hällde jag i en påse wookgrönsaker.
Det vart riktigt gött, tryck i det, men det gillar ju vi.

När vi hade ätit klart så rullade jag bara bort från bordet, Göran diskade upp och gjorde fint i köket, jag rullade in hit till datorn, la klart pusslet jag hade på vilande och sedan rullade jag till sängen.
Hade ont då.

  

Kom i alla fall upp till sängs... dröjde inte så värts länge innan min mobil ringde.
Då var det sjukgymnasten på smärtteamet i Lund som ringde mig, hon vill träffa mig efter jag varit tillbaks till Uppsala.
Men, det kommer INTE att bli någon träning där, som jag verkligen hade hoppats på.

Utan, när jag kommer hem denna omgång, så kommer hemtjänsten att bli inkopplad, så DE kommer och ska gå med mig osv.

 

Efter Göran åkte till jobbet vid 14.30-tiden, så började jag fortsätta titta på Tyrant.

 

En riktigt bra serie på Netflix.


Men idag slumrade jag lite till och från, sedan när klockan var 17.15, då gick jag upp, för att dels värma mig middagen, göra rent i kattlådan, dra ner alla persienner (kök, vardagsrum och sovrummet).
Ska snart lägga ett pussel, sedan blir det sängen för mig igen.

Vette tusan om det blir något pussel heller,,, värken i benen / höften är INTE snäll mot mig nu.

  

Med detta så säger jag på återseende.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards