Direktlänk till inlägg 25 januari 2017

Mmm, då är jag själv...

Av Annelie - 25 januari 2017 14:47

... igen och idag gillas det inte.
Vissa dagar gör det mig inget alls, men ibland äré fruktansvärt tråkigt när Göran åker till sitt eftermiddagsskift.

 

Innan han åkte och jobbade så var han en sväng till Lidl, skulle ha kalktabletter som man släpper ner i toaletten, så får de stå och dra innan man skurar runt neri toaletten.
Sen så skulle han ha champinjoner och grädde till morgondagens köttfärssås.
Vi ska även göra en ny rätt med falukorv, men de ingredienserna har vi hemma, ja förutom grädde då,,, men det har vi nu.

 

När han kom hem så hade han även med sig dessa hem...
Bara "så där".

 

Min älskade make...

      


Visst är det underbart roligt när man blir överraskad bara så där..??

 

Vi har suttit och kikat på lite hundar idag..
Vi ÄR sjuka, på att skaffa en hund.
Får se vart den tanken och idéen bär oss.

 

     

Bild lånad från nätet.

   Det är alltså rasen Dogo Canario.

 

Rasen är helt gudomlig, en kusin till Göran har en hanning, den andra kusinen har en tik.
Men hanningen.... *smälte som smör i solsken*
Vilken bjässes,,,, åså kom han emot oss med en pipkrokodil i munnen.

 

Att tänka på - Dogo Canario

Om du funderar på att skaffa en Dogo Canario, tänk på att...

* Rasen är ingen förstagångshund, utan kräver en van hundägare
* Den är utpräglad vakt- och boskapshund

* Rasen är självsäker och har en stark vaktinstinkt

* Den är misstänksam mot främlingar (stämmer inte alls med hunden som Göran´s kusin har)
* Antal individer i Sverige är mycket få

 

Mankhöjden för haningar är 60-66 cm

Vikt för hanar är 50-65 kg.

SKULLE vi ha en sådan voffsing,,, då är det hane som gäller.
Kvittar i och för sig vilken hund vi skaffar OM vi skaffar någon, så ska vi ha en hane.

 

Rottweiler är också en hund som ligger varmt om hjärtat.

 

På tal om hund,,, vi var ju hundvakt åt Chammi hela dagen lång igår.
Han var såå snäll, skällde inte alls mycket, när han hörde posten komma, det slår i garagedörren , det pratas i gången.
Förr har han ju skällt så fort något nysit utanför dörren, och jag har blivit såå skrämd så jag har hållit på att hoppa ur mitt eget skinn.

Han låg mestadels i hallen på mattan där, och sedan när jag gick och la mig uppepå sängen, så sprang han runt sängen och pep.
Då fick jag slänga ner fällen till honom,,, som han kan ta avsats på.
Tokiga voffsing.

  

 

Paula skickade en riktigt fin bild på Chammi.

 


Idag har räkningarna betalats också,,, jag är nog enda människan som tycker det är roligt.
Jag älskar att pyssla med kontorsgöra, har jag alltid gjort, så det är ett under att jag inte valde kontor 2:a året i gymnasiet. HOPPAS verkligen att kommunen kan hitta något halvtids kontorsjobb till mig, då det är dags för den biten, när jag ska ut på arbete igen.
Jag är LIVRÄDD att kommunen säger "Nej, vi har inget jobb till Annelie", så jag blir arbetslös.
Jag menar, en fullt frisk 52-åring får ju inga jobb, vad ska jag då få som dels bara kan jobba 50 % på grund av min fibromyalgi och nu också sitter i rullstolen.

 

Men NU mina vänner, ska jag ta mig en hård smörgås och sen välta omkull mig ett tag.

 

Hur det är med mig...??
Mmm, om jag det visste.
Är tung i bröstet, rösten sviker mig ganska så mycket.
Verkar som jag har något i bröstet som är svårt att få upp.

Så, jag VET INTE.
Riktigt pigg är jag INTE i alla fall.

 

Ha dä gött.

 
 
Anna

Anna

25 januari 2017 17:53

Kram till dig idag när du känner dig ensam😊
Och guldstjärna till din man.
Jag är inte så glad för hundar, är bara kattmänniska😊
Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

25 januari 2017 18:12

Tack för kramen. 😆

Jag älskar både katter och hundar.

Mmm..min man är bara bäst 💖

Kramen...

 
Ingen bild

Lena S

25 januari 2017 18:14

På vilket sätt verkar kalktabletter? Funderar på om det skulle va nåt för min toastol. Harunt I botten som inte försvinner hur mycket jag än gnor.

Gulligt med blommor av gubben din.😀

Kolla upp hos läkare om du snart inte känner dej bättre. Inte bra att gå för länge med det.

Kram 💜

Annelie

26 januari 2017 08:58

Dessa kalktabletterna för toalettstolen ska vara bra,, de löser upp kalken som är i själva stolen plus rören sedan när man spolar.

Mmm.. Göran är urgullig, kan absolut inte ha en bättre make

 
Therese

Therese

25 januari 2017 18:48

Får lön på fredag och då ska mina räkningar betalas. Ångest varje månad..

Svar: Jag har ju med en vardagsblogg så jodå absolut kan du få det :)

http://theresequeen.com

Annelie

26 januari 2017 09:02

Jobbigt att ha ångest då räkningarna ska betalas, det hade jag inte ens när jag var ensamstående med min son.

Men, hur fungerar detta med att tjäna pengar på sin blogg..??

 
Annie

Annie

25 januari 2017 19:06

Å .. förstår dig, att det känns trist när han åker :/
Jobbar han långa pass?

Jag är nog mer en kattmänniska jag med ;) men jag gillar hundar också ;) träffade en grannhund idag på promenaden<3 hon blev överlycklig när hon såg mig, det värmde :)

Sv: Tack snälla du :)

Varma kramar till dig gumman ..<3

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

26 januari 2017 09:04

Hihi,, underbart med en hund som blir tvärglad över att se en.
Så är Chammi vi passar ibland, när vi kommer hem till Paula som äger Chammi. Han ylar och springer runt, runt... visst, nu känner han oss ju, men ändå. :-)

Jag älskar katter,,, varför det lockar med en hund, är för att dels så kommer vi ut och sen så är det mer sällskap PLUS att den kan vi ta med oss i husbilen. Nu måste vi alltid ha kattvakt om / när vi åker.

Kramar om..

 
zyllah

zyllah

25 januari 2017 20:28

Rottweilers är så fruktansvärt underbara. Vi har haft rottweilers nästan hela mitt liv, och när jag blir vuxen kommer jag absolut köpa en. <3

http://Zyllah.com

Annelie

26 januari 2017 09:05

Ja, det är en underbar hund,,,, vi hade en blandras och då var det bland annat rottweiler i henne.

 
Bettsn

Bettsn

26 januari 2017 00:49

Så gulligt av göran komma hem med rosor,där hade han då tänkt till.
Som du säger inte lätt att få jobb när man är över 50,men har du inte jobb sen innan o kan bli omplacerad?
Hund ja...det hade vi i 7 år. Engelsk bullterrier,vi valde hund som passade vår familj.Stor hund i litet format,egen,soffpotatis,skäller inte,ingen vaktinstinkt och rolig med garanterst 5 storskratt om dagen.

Min familj har haft rottweiler när jag bodde hemma. Mysig hund men tar stor plats.

http://Guldivardan.bloggplstsen.se

Annelie

26 januari 2017 09:08

Mmm.. Göran är bäst, på många plan, visst han har brister och fel som ALLA har.

Jo, jag är kommunalt anställd,, men säger kommunen att de inte har något jobb på 50 % som jag kan med,, ja då blir jag ju uppsagd om jag inte går tillbaks som personlig assistent och det kan jag ju INTE.

Okej,, något sådant mindre muskelpaket skulle Göran kunna tänka sig. Ja, jag också,,, bara de inte har platt nos.

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

26 januari 2017 01:12

Fy fan vad arg jag är! Hur har hon mage att gå in och sno det jag skrivet.
Min rubrik va. Jag tycker inte min blogg är dålig och så kopiera hon hela min text.
Det är inte ok och att folk gå in och gilla något jag har skrivit är helt sjukt.
Har man eget att skriva så skriv inte då för det är stöld.
Jag lägger ner massor på min blogg även om den innehåller kanske för er lättsamma saker jag skriver om eller fota eller gör.
Jag skulle aldrig gå in och ta det någon annan har gjort för det är fult.
Jag googlar och jag undersöker lite vad som man vara intressant för bloggen och även om det kan verka likt någon annans så gör jag det på mitt sätt.
Att stjäla det någon har skrivet är som att stjäla ens identitet och det är absolut inte ok.
Jag ska gå vidare med detta!
Denna sjuka människa!
Hon som kopierade min text på bloggen har blockat mig fast det har jag gjort med henne med och anmält henne.
Det finns inte en chans att jag tycker det är ok överhuvudtaget att stjäla andras inlägg.
En ful människa gör så och sko sig på andra och tro att det är ok.
Blir mest arg och sårad då jag vill ha min blogg i fred och jag tycker om den själv.
Ni som läser och följer mig gör mig jätteglad och jag blir så lycklig av att ni vill läsa.
Jag är grön på att blogga men jag tycker det är skitkul på ren svenska.
Tack för att följer och gilla mina inlägg.

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Annelie

26 januari 2017 09:08

Stackare... vad tråkigt när en person går in och stjäl på det viset. :-(

 
Annie

Annie

26 januari 2017 13:22

Sv: Ja så är det ju ;)
Det är helt ok att känna sig låg men också viktigt att försöka ta sig upp sen igen .. :)

Nä den där ryck upp dig frasen gillar inte jag heller- det är ju inte riktigt så Enkelt ..

Tack<3

Kram*

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

26 januari 2017 13:40

Absolut,, att ligga för länge på "botten" är tufft,,, man måste i alla fall försöka sig på att kravla sig uppför,,, även om lutningen är jobbig.


Kramar...

 
wiper

wiper

26 januari 2017 14:40

Det är verkligen ingen höjdare att vara ensam, man blir så van att ha sin livspartner vid sin sida. Vilken uppvaktande kavaljer, så vackra rosor. Det är verkligen härlig att bli överraskad

Jag skulle inte klara av att ha djur för jag vill vara fri och kunna åka ut när jag vill, klarar inte av att lämna ett djur ensam. Fast jag hade velat ha djur men jag inser min begränsning och det kostar också

Så fin hunden på bilden är. Kul att du också jobbat på kontor. Jag gick handelslinjen i skolan så jag lärde mig både bokföring, maskinskrivning mm. Det är skönt att få betalt bort räkningarna och nu gör man ju det över nätet

Jag hoppas verkligen att du kan komma ut och arbeta igen och kontor passar ju ypperligt då. Jag fick sluta arbeta när jag var 55 år på grund av utbrändhet och en nackskada. Det var ingen höjdare för jag hade velat arbeta nu också, och så länge som möjligt

Hoppas du snart är fri din förkylning
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

26 januari 2017 14:55

Mmm,, det är underbart att ha sin livskamrat vid sin sida.
Han kan överraska mig ibland... och det gjorde han verkligen igår.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards