Direktlänk till inlägg 26 januari 2017

Hej, från...

Av Annelie - 26 januari 2017 15:50

... "sjuk-stugan".

Ja, jag vet INTE hur det är med mig,,,, känner mig lite förkyld ibland, men har ingen feber eller något sådant.
Sen så, har jag otroligt ont i nederkanten och precis under ögat på vänster, hostar till och från, blir väldigt HES om / när jag pratar.
Så,,, hur det är med mig, ja jag vette fasen.
Jag är inte piggelin i alla fall.

  

En sak till,, måste jag ta upp med min husläkare nästa gång jag har kontakt med honom,,, det är att jag kan få en fruktansvärt HEMSK yrsel till och från.
Jag sitter ju där jag sitter,,,, och ibland bara "svänger det till" med mig,,, TUR jag sitter då, för annars vette fasen om jag inte trillat eller blivit "slängd" in i någon vägg. Ja, så illa är det alltså.
Å detta kommer mer och mer.

  

 

Idag torsdag har jag gjort två olika rätter åt oss, gjorde en ny rätt med falukorv i senapssås och sedan en vanlig köttfärssås med champinjoner och gröna bönor i.
Ville ha kidneybönor eller blandade bönor i, men tyvärr så hade vi inte något sådant hemma.

  

 

Överst, rätten med falukorv
Främre, köttfärssåsen

 


Ja, som ni redan vet, så älskar jag att laga nya rätter,,,, oftast så tycker jag det är roligt att laga mat överhuvud taget,,,, men ÄNNU roligare när det är något nytt.
Jag följer det mesta i receptet, men sedan lägger jag oftast till mer än vad det ska vara.
Gillar kryddor,,,, har ett stort utbud av olika kryddor här hemma.

 

Vilken krydda kan inte du leva utan..??

 

Jaha, idag åt vi upp det sista julgodiset.

 

Denna låg tydligen långt in i skafferiet, annars så hade det redan varit slut för länge sedan.
Både Göran och jag älskar dessa marsipan-bröden.

 


Annars..??
Härligt, Göran´s sista kvällsskift denna vecka, så i morgon är han ledig.
Då ska det städas här hemma, är verkligen i behov av det nu.
Tycker det är dammigt både här och där.
Idag skulle det ha behövts fylla på toalettpapper på hyllan i badrummet, men vi tog bara fram en rulle, för den hyllan ska duschas i morgon.

Så, i morgon blir det en tråkdag,,, men i morgon kväll är jag SÅÅÅÅ otroligt nöjd.

  

Lördag har de musik på en restaurang här i Trelleborg, skulle ha varit roligt att gå dit och käka plus lyssna på musiken och sen träffa annat folk än bara min kära make.
Men, men... så blir inte fallet nu.
I morgon har jag inte varit ute på 14 dagar,,, men jag saknar det inte.
Mår jag inte hundra,,, så vad ska jag då ut i kylan och göra...??

Nu börjar vi prata mer och mer på vår husbil,, det ska bli så mysigt och gött att få börja använda den igen.

 

Något speciellt du längtar efter..??

 

Nu får ni ha det riktigt gött och sköt om er.

 
 
Anna

Anna

26 januari 2017 18:15

Hej
Sv: fast jag vill också hellre att dem hittar något. Men det beror på vad. Jag är inte så sugen på en hjärntumör. Är så trött på alla underliga grejor och ingen som tror en.

Ja vad jag längtar efter vet du :-) Härligt med husbil.

Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

26 januari 2017 18:39

Nä, det förstår jag att du inte längtar efter att de ska hitta.
Mmm...vet vad du längtar efter och det förstår jag också.

Jaa..det ska bli sååå gött och roligt att komma ut med husbilen igen.

Kramen...

 
deninrekampen

deninrekampen

26 januari 2017 20:03

Sv: Ja det är skönt att man kan ha samma läkare för iaf det problemet liksom. Tack fina du, du är med en kämpe! :)

Jobbigt att må så, hoppas det släpper snart!! Kram fina du! <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

27 januari 2017 08:44

Mmm.. samma läkare i olika situationer är viktigt.
Jag skulle få min läkares fru, när min läkare vart chef över kliniken.
Men, både han och jag kom överens om att det var bäst han behöll mig (han har några få patienter kvar).

Jaaee,, det är skitjobbigt att må så här.

Kramen...

 
Therese

Therese

26 januari 2017 20:29

Jag längtar efter lördag, en kväll med fina vänner väntar :D

Svar: Tack :D Ja han skrev den när han var 5 år :) <3

http://theresequeen.com

Annelie

27 januari 2017 08:46

Mysigt med en kväll med vänner.. :-)

Vad skoj att ha en sådan tatuering,,, har jag faktiskt aldrig tänkt på.

Kramen...

 
Therese

Therese

26 januari 2017 20:37

Svar: Via Nouw får vi betalt per sidvisning därav får vi betalt vad vi än har för röd tråd i våra bloggar :)

http://theresequeen.com

Annelie

27 januari 2017 08:46

Vad skoj att få några kronor per sidvisning...

Kramar..

 
Christer

Christer

27 januari 2017 11:42

Svar: 107 kr på Wish.com

Om jag längtar efter något speciellt nu, att få tatuera mig igen.

Mat är kul och det är alltid kul att testa lite nya recept..

http://www.christerholm.nu

Annelie

27 januari 2017 12:39

Wow,, det var ett billigt duschdraperi.

Härligt,, jag skulle också vilja tatuera mig igen.

Visst äré roligt med mat, båda att tillaga och äta. :-)

 
Liten Uggla

Liten Uggla

27 januari 2017 12:48

Yrseln tycker jag du skall kolla upp. Men samtidigt så kan det vara fibron eller ME som ger yrsel, det är vanliga symptom. Kanske kan den också bero på nåt strul i samband med förkylningen i örat, då kan man få yrsel.
Vad du är duktig på det här med att laga mat. Jag tycker det är sååå tråkigt, är nästan aldrig sugen på nåt heller längre, har mycket sämre aptit numera.
Ha en fin helg vännen! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

27 januari 2017 12:57

Mmm,,, jag ska ta upp yrseln med min läkare nästa gång jag har kontakt med honom.
Tycker själv det är obehagligt.

Tycker ju oftast det är roligt med matlagning,, även att äta den ;o))

Trevlig Helg önskas tillbaks.. // Kramar

 
Annie

Annie

27 januari 2017 13:48

Duktig du är med matlagningen! :)
Det ser gott ut ;)

Jobbigt för dig .. att du ska må sådär :(
Det där med yrsel känner jag tyvärr igen allt för väl, jag kan ligga i sängen och bara känna mig väldigt yr helt plötsligt :/

Sv: Ja det kunde gått mycket sämre så glad att det gick så pass bra ändå, som det gjorde. Ont i knät men jag överlever :)

Ah jag borde verkligen komma till skott med att skaffa såna-tänkt på det länge :)

Kramar!

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

27 januari 2017 14:45

Tack snälla,,, ja jag gillar ju matlagning så jag tycker det är väldigt roligt att prova nya reept, som jag använder som grund. sedan blir det alltid att jag kanske drar ifrån och lägger till någon ingrediens.

Mmm,, nu har det varit jobbiga 2 veckor,,, bättre allt bryter ut och man blir riktigt dålig.

Detta med yrseln ska jag ta upp med min läkare,,, för det kommer tätare och tätare.

Hihi,, att vissa saker ska vara såå svårt att få det gjort. Du får be din kära sambo köpa ett par åt dig.

Kramen...

 
Vicki

Vicki

29 januari 2017 12:54

Kan ni inte använda husbilen när ni vill??

Ser gott ut roligt med nya recept!!
Hur har du gjort korvgrytan?

Det finns många goda kryddor som jag inte klarar mig utan men bla grön currypasta. En thailändsk krydda eller vad man nu säger.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

29 januari 2017 12:57

Menar du om vi kan åka året om med vår husbil,, så är svaret Nej,, vi har inga vinterdäck till den ÄNNU (får väl se om det blir det i framtiden).

Korvgrytan var falukorv i halvmånar, stektes ihop med lök, sedan senap, grädde, bostongurka, tomatpuré.
Jag höftar bara i en del av vardera sort.

 
Vicki

Vicki

1 februari 2017 10:56

Ja, det var det jag menade. När får ni börja använda husbilen igen?

Har ni några planer ni ska åka på första helgen?

Den får jag försöka resta och blanda ihop. Falukorv det gillar jag :-)

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

1 februari 2017 11:32

Vet ej när vi får börja använda den, men det blir säkerligen någon gång i början på april vi gör vår första tur.
Nä, vi vet inte vart vi ska åka vår första helg.

Mmm,, den falukorvsrätten var riktigt god,,, jag glömde det skulle även vara grönsaksbuljong i den också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards