Direktlänk till inlägg 1 februari 2017

Usch för denna...

Av Annelie - 1 februari 2017 14:01

... kalla lägenhet, när det är rått, grått, småkyligt ute.
Ja, de som bor en eller några våningar upp, känner ju inte alls av detta som vi gör.
Men, jag vette fasen om jag inte hellre har lite småkyligt dessa dagarna och värmer med värme och blockljus istället för att betala bra mycket mer i hyra för att man kommer upp en eller ett par våningar.
Det är det INTE värt.

 

Ser ni, det brinner i ljuslyktorna på byrån, sedan klotljuset i denna halvmåne som står på golvet.
Jag tog upp "blomvasen" från golvet och ställde på bordet.
ALLT detta gjorde jag alldeles själv.
Fick ju gå dessa få stegen mellan rullstolen och till byrån,,, visst jag satte mig ibland, men jag gjorde det.
*GLAD för det lilla*

 

 

Detta ljusfat tycker jag är så fint, och stenens budskap är fint.

 

 

Detta ljusträd av ståltråd fick vi av svärföräldrarna i julklapp för något år sedan, det är riktigt fint när det lyser på det.

 


Ja, jag har tänt massor av ljus här hemma, enda jag inte har tänt så är det stearinljus, jag har hållit mig till värme - och blockljus.

Så, när Göran kommer hem från jobbet, så är det varmt och skönt här hemma.
Vi har ju det kyligt, som sagt var för att vi bor på markplan och sen så är jag ju helt själv här hemma på dagarna,,, ja förutom kisseherrarna, men de sover ju för det mesta.
Så, det är ju ingen som värmer upp hemmet så heller.

 

Annars...??!!
Ja, jag har ju som sagt var inte så värst mycket att berätta.
Igår kväll funderade jag på om det är på G att ta omtag på mig.
Dels för att jag har inte känt mig piggelin sedan jag hem kom, sedan har jag väldigt mycket huvudvärk, ni vet sådan där förkylningshuvudvärk.

Jag är SKRÄMMANDE trött, värre ont i kroppen än "normalt", igår kväll började det tjuta i luftrören igen och i morse så hade jag denna "skällande" hosta.

Ja, vi får väl se vart det bär hän denna omgång.
Om jag ändå vore skitdålig ett par veckor,,, och sedan vart PIGG.
Då tar jag hellre dåligheten dessa 2 veckorna.
Men, det är en önskedröm jag har i alla fall, som säkerligen inte slår in.

 

Jag hörde med ett halvt öra på vädret i morse, då de pratade på att pollensäsongen har börjat lite smått redan.
Jisses,,, början på februari också pratar de på pollen.
Kanske snart är dags att börja med de pillrena också.

 

Jag väntar och väntar på svar angående färdtjänsten,,, enda jag har fått är att kommunen har mottagit min ansökan.
Men, sedan har jag inte hört något mer.
Visst, jag utnyttjar inte färdtjänsten speciellt mycket,, men jag VET jag kan åka om jag VILL.

 

Nääee,, nu tror jag bestämt jag ska ta mig en kopp te och sedan stupa uppepå sängen igen,,, det dröjde innan jag ens bäddade den idag, var inte tänkt att göra det överhuvud taget,,, men jag mår så dåligt när sängen är obäddad och persiennen är fördragen hela dagen lång.
Nääee,, sällan, ytterst sällan jag har det så.

 

Nu får ni ha det allra bäst, sköt om er och må väl.

 

Kramar om er alla.

 
 
Therese

Therese

1 februari 2017 16:00

I min gamla lägenhet var det alltid så sjukt kallt dessa kalla dagar :(

Tack för ditt svar på frågan i min blogg :) Mitt svar kommer upp senare i veckan :)

http://theresequeen.com

Annelie

1 februari 2017 21:12

Mmm,, det är tråkigt med kall lägenhet sådana här dagar som det har varit några dagar nu,,, men gött med värmeljus.
Spännande att se ditt svar.

 
Annie

Annie

1 februari 2017 16:25

Det där ljusträdet gillade jag, det var riktigt fint :)
Det ljusar upp så fint! ;)
Håller med tända ljus är ju bara så mysigt, blir mycket sånt här hemma också, och en kammin som vi eldar i ;)

Bra att du gör det du kan vännen ..<3

Många kramar .. :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

1 februari 2017 21:15

Gött med kamin, inte ett dugg avis å nääee då.. :o))

Mmm,, jag gillar oclså det ljusträdet,, en riktigt fin julklapp.

Ljus är mysigt,, enda jag tycker så år det drygt att tända upp alla, jag räknade till 46 värmeljus idag..
Ja, du må tro jag är glad att jag kan ta dessa få stegen det är till dessa ljuslyktorna som står där.

Kramar om..

 
Anna

Anna

1 februari 2017 19:24

Mysigt med ljus, det ger en sån go värme.
Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

1 februari 2017 21:18

Första Göran sa idag när han kom hem..
"Ärú frösen idá Annelie", värmen SLOG emot han... *L*

Kramar..

 
Bettan

Bettan

2 februari 2017 09:31

Jag håller med dig..skönare med en kallare lägenhet o tända ljus än betala högre hyra hela året. Då måste ju ni ha svalare på sommaren?
Klart du ska ha färdtjänst..sånt tycker jag är en självklarhet.
Mycket snyggt ljusträd..

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

2 februari 2017 10:10

Jo, det stämmer att vi har en svalare lägenhet på sommaren.
Mmm... för denna dryga 1.000-lappen / månad kan man ju ha mycket roligare för, än att bara bo.

Ja, jag gillar också det ljusträdet,,,, riktigt fint när det lyser upp mot det.

 
Annie

Annie

2 februari 2017 09:53

Sv: Tack så mycket vännen .. :) :)
Så trist, tråkigt för din skull :(

Träna i vatten undviker dock jag med, provade ju att simma ( även om det var ett tag sen ) men då fick jag Super Ont .. så det gör jag inte.

Hoppas att DU får en hyfsad dag<3

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

2 februari 2017 10:13

Mmm.. tror det är lätt att man tar i alldeles för mycket i vattnet, mot vad man egentligen klarar av.
Jag önskar sååå att man skulle kunna gå och simma kanske ett par gånger i veckan, men det är också kört. Tar nacke och axlarna direkt. :o((

Ja då,, jag har diskat upp nu på morgonen (sa Göran kunde hoppa över det igår kväll), ska snart bädda sängen, sedan lägga mig uppepå den med en bra film.
När Göran kommer hem, så är det en efterlängtad dusch som gäller.

Ha nu en mysig torsdag med det DU hittar på med.

Kramar..

 
Liten Uggla

Liten Uggla

2 februari 2017 12:14

Har bott på bottenplan i detta området och nu bor vi i ett annat hus där men en trappa upp. Och det är lika kallt på golven och så i den här lägenheten som det var på bottenplan, ingen skillnad alls. Men bra att du får det varmare med ljus. Det är ju så mysigt med mycket ljus, jag har tänt både värmeljus och blockljus på kvällarna. Läste också det där om pollen, det är bristen på vinter som gör detta + att det kommer pollen med vindarna från sydeuropa. Bara till att bulla upp med piller, droppar och spray hemma :-)
Hoppas du har en fin torsdag! Kramisar från mig! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

2 februari 2017 15:33

Men fy vad jobbigt att ha lika kallt på golven en trappa upp.
Mmm.. älskar att tända MASSOR av ljus,,, enda som är tråkigt är att springa med detta.. :o))

Mmm.. jag klarar mig hittills med enbart piller läkaren skriver ut, till pollenallergin.. *peppar, peppar*

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards