Direktlänk till inlägg 3 februari 2017

Våra värmeljus...

Av Annelie - 3 februari 2017 11:02

... eldas på för fullt här hemma.
Så mycket som att de till och med är SLUT nu.
Trodde vi hade en massa lådor med värmeljus frtån Ikea kvar,,, men till och med de DÅLIGA ljusen är SLUT.

Nu kör jag med 8-timmars värmeljus från Nille, i genomskinliga plastbehållare.
De ljusen är suveränt BRA, all stearin brinner upp.

 

Dessa ljuslyktor älskar jag,, en julklapp vi fick ett år av mamma och pappa.
Vi hade juklappslotteri, då "vann" vi dessa.

 

Sedan älskar jag ju dessa ugglor,,, har faktiskt två omgångar av de som står här PLUS en stor uggla till.
Alla lyser.
:o))

  

Sist men inte minst,,, dessa fullkomligt ÄLSKAR jag. Är livrädd om dessa, finns inte att köpa mer.

 


Ja, idag är det fredag igen.... vart tar veckorna vägen ??
Har ni något roligt planerat under helgen..??
Här är det totalt blankt i kalendern, inte så konstigt när jag inte har ORK till någonting.

 

Jag ringde Uppsala förut, bara för att tala om att jag i alla fall lever.
Skulle ju höra av mig till de när jag är piggelin igen, men eftersom jag inte är det,,, så tänkte jag jag skulle ringa de och tala om att jag inte har glömt bort de.

Ingen som svarade,,, DÅ slog det mig att de flyttar ju upp på samma avdelning som jag alltid har legat på när jag varit där.
SÅ, hädanefter är vi alla samlade och alla har enkelrum.
Därav inget svar.

 

Jag skypade med min syster förut,, alltid lika roligt att skypa med sin familj.
Vi fick ge oss eftersom syrran var tvungen att sätta mobilen på laddning.

 

Annars inget nytt... jo Göran berättade igår att de har stängt på hans jobb veckorna 29 och 30,,, det är ett jäkla skit,, för vi vill inte ha så tidig semester. Vi vill ha augusti, gärna så det går in några dagar i septmeber också.
Han tar eventuellt 4 veckor detta år,,, beror lite på hur och vart vi ska åka med husbilen.
Vi har inga planer, utan vi åker lite dit näsan pekar.

 

Jag har suttit och kikat på nätet nu på förmiddagen,,, tänk att det ALLTID ska finnas saker jag vill ha.
*suck*

Idag var det lampor IGEN,, ja jag ÄLSKAR lampor.
Om ni visste vad lampor vi var tvugna att kasta då allt i vårt förråd vart sot och rökskadat av branden som var i grannförrådet.
Då sa försäkringsbolaget att ALLT elektriskt skulle kastas, ja även våra älskade lampor av olika slag.

  

 

Denna bordslampa gillar jag.

599;- på Indiska

 

Sedan denna taklampa,, men det skulle ju ha varit samma färg som bordslampan.

 

Annan modell på taklampan, men första bilden tilltalar mig mest.

 

MEN,,, det blir inget av detta.
*så dä så*

 

Nu mina kära läsare passar jag på att önska er alla en riktigt

 

 

 

 
 
Annie

Annie

4 februari 2017 08:39

Å sån där vit uggla har vi med hemma, tycker den är jättefin! :)
Kul att du har likadana ;)
Håller med, så mysigt med tända ljus :)

Sv: Nej jag har inget jobb längre och det är lika bra det-för skulle aldrig kunna jobba med det nu .. ;)
Det var tungt jobb inom vården :/
Slut jobbat inom vården för mig.

Så det är ett helt nytt ställe som jag har föreslagit själv, dem frågade om jag hade förslag på nåt ställe ;)
Ska berätta mer om det sen men kan säga att det har med vissa djur att göra ;):)

Hoppas du får en bra helg<3

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

4 februari 2017 09:55

Mmm... visst är dessa ugglorna fina *älskar de*

Samma som mig, jag jobbade ju som personlig assistent, men det yrket kommer det inte att bli något mer *för tungt*
Jag är ju kommunalanställd,, så jag HOPPAS ju verkligen de ska kunna omplacera mig på mina 50 % den dagens det är dags.

Hoppas verkligen att du får börja på detta ställe,,, förstår du är förväntansfull..

Trevlig helg gumms.. // Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards