Direktlänk till inlägg 7 februari 2017

Försöker att....

Av Annelie - 7 februari 2017 16:34

... tvinga i mig lite middag här och nu, men nääee, får låta bli det.
Innan det blir en dumpning av det,,, får spara det till senare eller till morgondagens lunch.

 

Vad har hänt här hemma idag..??
Inte alls mycket,,, suttit en del vid den stationära datan, lagt pussel, kikat på Wish.
Sedan har Göran och jag pratat en del, innan han åkte till jobbet klockan 14.15, han har cirka 10-15 minuters bilfärd dit, men han vill vara i tid.

Idag var han bort till Ica Supermarket på Valen (stadens köpcentrum??), men när han kom hem, så får han se att en av leverpastejburkarna hade gått ut i datumet.
På med kläderna för att knata dit igen.
På vägen hem så var han inom ett av vår stads cafeér och kom hem med detta till mig.

 

De kanelbullarna är riktigt goda.

Semlor är också gött, men det är något jag får dumpning av, så det blir ytterst, ytterst lite jag kommer äta av den OM jag ens äter något.

 

Idag när jag vaknade och drog upp persiennen i köket då möttes man av denna syn.

 

Så, vintern har kommit till Skåne-land också.

 

Papegojorna har koll på snön genom vardagsrumsfönstret.


Visst, man VET ju om att snön måste ner innan det kan bli varmare, men vi är ju bara i början på februari också.
Jag tycker som så, att kommer inte snön till 1:a advent och vara över jul och nyår,,, då kan den kvitta sedan.
Men, riktigt så fungerar det ju inte.

 

Idag har jag legat och kikat på en film på Netflix, filmen Blood Work med Clint Eastwood

 

Göran åkte ju som sagt var 14.15, jag la mig vid 14-tiden och började kika på denna.

 

Vid 15-tiden kom Paula med Chammi, som jag ska passa mellan 15-21.30
Men, det hade blivit något fel någonstans,,, så hon kom tillbaks hit en sväng, eftersom hon inte skulle börja förrens klockan 16.30
Då passade hon på att gå ut med Chammi igen, så han fick kissa av sig ordentligt, så nu klarar han sig med all säkerhet tills hon kommer och hämtar honom ikväll.

 

Nääee,, nu ska jag lägga mig igen,,, kika på en del inspelade tv-program från igår.
Är inte alls piggelin,,,, är såååå TRÖTT på detta.
Min läkare ska ringa upp mig nästa vecka, detta på grund av mina enorma yrsel"anfallen" jag får.
Är jag inte bättre då,,, så ska jag prata med honom om det också.

 

Nu passar jag på att önska er alla en riktigt mysig tisdagskväll

 

 

Vacker, eller hur..??

 
 
Therese

Therese

7 februari 2017 17:45

Hade med behövt få i mig middag men har ingen aptit..

Svar: Ja jätte jobbigt, jag är inte mer än mänsklig och klart att jag med gör misstag. Ja så slipper det bli så stort och extremt om man tar det direkt! Ta hand om dig. kram

http://theresequeen.com

Annelie

7 februari 2017 17:55

Förstår dig om du inte har aptit, när du är så nere och ledsen.
Men, ta åtminstonde en kopp te och en god smörgås med köttigt pålägg..

Usch ja.. å är man som du känner dig nu, lite ledsen och nere, då blir sådant skäll ännu jobbigare.

Försök nu att ha en jättemysig tisdagskväll.. // Kramen

 
Vicki

Vicki

7 februari 2017 19:15

Kan du inte äta någonting alls idag utan att du får dumping?

När du är hundvakt kan du gå ut och rasta hunden själv då?

Ja vintern har kommit, det snöar en del här.

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

7 februari 2017 22:56

Jo då...jag kan äta OFTAST.

Njää...måste vovven ut så KAN jag rulla ut med rullstolen.

 

Annelie

8 februari 2017 07:49

Tack så mycket.. :o))

 
Bettan

Bettan

8 februari 2017 02:25

Trodde du åt semla som jag i varm mjölk..en hetvägg?
Då är den även lättäten vill jag lova.Tråkigt med snö..ska det va så ska det vara rejält så det ligger.Din yrsel är ju inte bra..undrar vad det beror på. Skriv om det så man får veta vad det kommer sig. För Jörgen har nåt liknande..

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

8 februari 2017 07:42

Jisses,,, semla med varm mjölk har jag säkerligen inte ätit sedan barnsben. Usch vad gammal jag låter när jag skriver så.. hahaha.

Mmm,, denna yrsel är riktigt, riktigt otrevlig ibland.
Kan ju vara dessa öronkristallerna som är igång och härjar.
Men, som sagt, ska bli intressant att se vad min läkare säger.

Ha det bäst..

 
Annie

Annie

8 februari 2017 09:16

Hoppas det gått bra för dig att äta och att du fått i dig nånting! :)
å det där såg gott ut ;) *ler*

Jag gillar ju snö, eller mest gillar jag vår och sommar-men det lär ju dröja ;) och då har jag hellre snö än slaskväder ;)

Sv: Ja det är så kul när det kommer paket i lådan, blir som ett barn på julafton haha :)

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

8 februari 2017 09:31

Jo då, jag fick i mig lunchen på dagen, sedan vart det kanelbullen, en smörgås och ett äpple igår kväll.
Inte att förglömma, lite salta pinnar också.
Semlan står kvar i kylen.

Jag gillar också snö... vill jag gärna ha här nere också, men sååå sällan vi får det.
På dessa 10 åren vi bott här, så har vi haft REJÄLA vintrar 3 gånger.

Mmm.. så är jag när det kommer mina brevvänners brev och paket från wish.
Ja, även när man skickar efter allt,, även fast man VET vad det är, så är det urkul.

Kramar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards