Direktlänk till inlägg 8 februari 2017

Tråkigt att Göran....

Av Annelie - 8 februari 2017 15:51

... åkte till jobbet idag, idag hade jag mer än gärna viljat ha honom hemma hos mig ikväll.
Men, men... så är det när pengarna ska rullas in.

 

Idag har jag duschat,,, tänk något så enkelt, kan vara så jobbigt, farligt för mig numera.
Tänk att aldrig kunna få duscha när JAG vill, eller lägga mig i ett hett bad när JAG vill. Jag måste alltid anpassa mig till Göran, så han är hemma. 
Som idag,,,, tappade jag balansen när jag satt på duschbrädan, hade fått över ett ben, skulle ha över det andra.... ja då ville inte min balans lyssna på mig, så jag vart hängades bakåt när jag satt på duschbrädan. Fick lov att ropa på Göran, så han kom och hjälpte mig upp.

  
Det är fortfarande väldigt JOBBIGT,,, har ändå varit så i drygt 2 års tid,,, men ändå.

 

Sedan har kommunens arbetterapeut varit hit med en ny gelédyna till min rullstol, sitter stadigare i denna än de som är mjukare.
Eftersom jag har så ont som jag har,,, så orkar jag inte med ibland att kroppen gungar i sidled eller fram och tillbaks.
Ibland när vi sätter oss i bilen, så får jag säga till Göran att han tar det lugnare i kurvor, korsningar, rondeller etc.... för då gör det riktigt ont på mig.

 

Innan arbetsterapeuten kom, så hade jag fixat till dagens lunchmat och även morgondagens lunch.

 

 

Jag stekte ihop rödlök, färska champinjoner, morötter, vitkål.. sedan hade jag i skvimp vatten och kycklingbuljong,,,, som det fick koka ihop sig med, till slut hade jag i salladskycklingen.
Detta fick stå kvar på spisen och götta till sig ordentligt.

 


Denna maträtt åt vi till lunch, men jag orkade inte äta upp och och kände ganska så omgående att det blir en dump.
Mycket riktigt.
:o((

 

 

Morgondagens lunch, hel laxsida med citron / dillsås som varit i ugnen.
Vi kör alltid fisk med termometer, på så vis blir den ju inte torr.
Till denna rätt ska vi ha kokt pressad potatis.


Morgondagens middag blir något sååå avancerat som detta.

 

Riktigt gött, speciellt med en klick senap i.

 

Göran dammsög lite i hallen med den batteridrivna dammsugare innan han åkte, han såg att det var kattsand ända ute i hallen.
Sylvester låg på soffan i hallen, Göran tog av dammsugare och hade bara den lilla.

   

En katt som fullkomligt ÄLSKAR att bli dammsugen, han brukar även jaga Göran när han tar fram våran vanliga dammsugare.

 

Jag har nu i eftermiddag druckit lite te, ätit två knäckesmörgåsar. Skrivit ett brev, men nu ska jag ta "Herr Huvudvärk" för att gå och lägga mig uppepå sängen, kika på filmen jag satte på via Netflix inatt.
Se om jag orkar hålla mig vaken.

 

Sitter och kikar ut.... ja där snöar det för fulla segel, har gjort så hela natten, dagen lång.
Så, nu har vi också fått snö.
Klockan är nu 16.10, det är riktigt ljust ute, fördelen med snö.

 

Håll nu tummen, att vi kanske kan bli av med vår tv-bänk, vi har lagt in den på en sida över Trelleborg.
Får se om napp finns, vi satte 250;- för den.

 

Ha en jättefin onsdagskväll.
Kommer jag att ha i sällskap av våra nya familjemedlemmar.
"Herr & Fru Uggla".

 

Tjaoo..!!

 

 
 
Bettan

Bettan

9 februari 2017 02:54

Lyfta över benet?
Har du inte dusch..asså slätt golv o en duschstol att sitta i?
Asså kan ju vem som oavsett balans trilla låter det som.
Lax till middag..ser så gott ut. Dom har lax här oxå men jag har ingen ugn.
Gelekudde..låter stabilt och skönt faktiskt. Kanske kan vara nåt för min mamma på permobilen. Permobilwn ja..hon har fått sin nya nu. Finns ju inte många grejjer till den. Hon vill ju ha ruta och det går inte. Likaså krok att hänga en väska på..inte ens det..botten tycker jag.

http://Guldivardan.bloggplatsen

Annelie

9 februari 2017 08:29

Nääee,, vi har badkar. Jag älskar att bada så jag vill inte ha ut badkaret, även fast det inte är ofta numera jag klarar av det.

Mmm.. lax och torskrygg älskar jag.

Jaa,, denna gelékudde är riktigt stabil.
Nääee,, det är dåligt att det inte finns saker till permobilen.

 
Annie

Annie

9 februari 2017 11:21

Å vilken gobit ni har! han är så fin :)
Aha så han gillar dammsugare det har jag nog aldrig träffat nån katt som gör ;)
De 2 vi brukar ha här hemma gillar inte dammsugaren haha ;)
Då flyr dem upp till övervåningen ;)

Men så jobbigt med balansen och att du måste ta sånt när Göran är hemma ..

Hoppas du får en hyfsad torsdag ändå :)

Du är så duktig med matlagningen :)

Kramar :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

9 februari 2017 12:09

Tack, jag gillar ju matlagning.
Vet jag mamma var väldigt bekymrad för när jag flyttade hemifrån, för jag var inte ett dugg intresserad av det när jag växte upp.

Hihi, ja vår Sylvester är en väldigt speciell katt.. :o))
Han älskar att bli kammade / borstad också, ju hårdare man borstar / kammar ju mer älskar han det.
Älskar även att få sina kor klippta, men det gör även Trisse.

Ja, det är jobbigt att jag inte kan duscha när JAG vill.

Dagen hittills är skaplig.. ha en finfin torsdag själv vännen.. // Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards