Direktlänk till inlägg 9 februari 2017

Snöande idag...

Av Annelie - 9 februari 2017 14:02

... också.
Det som är fördelen med detta NU ( kunde ju ha kommit i december istället ), är att det blir såå ljust ute, ljust länge på eftermiddagarna nu.

 

Ååååå.. denna bil vi har,,, GRRRR, inatt när Göran skulle åka hem, så märkte han direkt att han var trögupplåst, när han sätter sig i bilen och vrider om nyckeln, så är det bara svagt "klick".
Som TUR var, så var hans jobbarkompis Jimmy kvar, så han fick åka med honom hem, annars så hade han fått tagit sig en 4 kilometer lång promenad.
Jimmy och han har redan åkt till jobbet, för att sätta batteriet på laddning.
Men, vi ska ändå lämna in den på verkstad, för det var en sak som besiktningen påpekade ( det vart inte ombesiktning, men skulle vara fixat till nästa års besiktning ), det ska fixas och sen så är det dags för service.
Bilar är BRA, roligt att äga.
Men, fan inte när de bara kostar en massa pengar.

*suckar*

DÅ är det verkligen skönt att ha en buffert sparat.

 

Hur gör du,, sparar du pengar till ett speciellt konto, till outförsedda utgifter, resor, dåligt ställt en speciell månad, ja you name it...??
Vi sparar till ett konto, som vi inte gärna rör, sedan till ett annat konto, som vi plockar av när det blir som nu, med bilen.
Plus att vi sparar på fondspar, som vi ska ha den dagen vi blir pensionärer.
Spar du till sådant också..??

 

Idag fick jag en postavi, skulle hämta ett paket från Wish,,, ja då var det endast 5 rullar med finare tejp, det kunde de inte lägga i brevlådan, men en mössa jag fick häromdan, den hade postkillen med sig och ringde på min dörr.
Visst, nu var det ju inte samma postkille.
Tyvärr tog inte Göran med sig brevet som står i hallen och ska på lådan, det kunde han ju ha tagit och lämnat in det där han hämtade ut mitt paket.
Jaja, man kan inte tänka på allt.
När ändå Göran var ute, så bad jag honom att köpa något gött att tugga på.
Tyvärr så har ju smaken för sött kommit tillbaks..
  

 

Han var in på Ica och köpte dessa påsarna, Gott och Blandat orginal smakade jag på cirka 7 bitar, resten skickade jag med honom till jobbet.
Salt och Blandat behöll jag hemma.

Men, jag brukar ha godiset länge.
Visst, det spelar ju inget roll, jag äter ju ändå upp det.

 


Idag åt vi fiskrätten med kokt pressad potatis till, MUMS va gött det är.
Älskar lax och torskrygg.
Vilken / vilka är dina favoritfiskar..??

Igår satte jag ju ut TV-bänken som vi har här inne i datarummet, på annaons i gratis sälj-sidan över Trelleborg.
Men, tyvärr har ingen nappat ännu.

 

 

250;- begär vi för den.
Det är den väl ändå värd..??


Annars, inget speciellt att berätta,,, mer än att jag har tvättat en maskin tvätt och hängt den idag.
I morgon är det ju fredag igen *jisses*, då ska det bäddas rent i sängen, städas, blommorna ska vattnas igenom, kattlådan ska tömmas, skuras rent och fyllas på med ny sand.

Resten av helgen har vi inget planerat,,, jo, Göran ska titta på skidor och Svenska rallyt på teven.

 

Har du något speciellt planerat inför den kommande helgen..??

 

Nu säger jag tjingeling och önskar ni får en riktigt fin fortsättning på denna torsdag.

 

 
 
Anna

Anna

9 februari 2017 17:40

Gokväll. Jag är en hamster när det gäller pengar. Älskar att ha många olika konto som jag sparar till det ena och det andra😊 känns dock som om det kommer bli annorlunda nu. Inte många kr kvar att röra mig på när vi väl flyttat.
Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

9 februari 2017 21:55

Nä, det är en stor trygghet att ha pengar undansparade.
Nä, jag vet hur det är att leva själv med barn, nu hade ju iofs jag bara ett barn, men ändå.
Men, du ska se att allt blir till det bättre ändå..

Sköt om dig.. // Kramen

 
deninrekampen

deninrekampen

9 februari 2017 19:53

Sv: Förlåt att det tagit sådan tid att svara, har varit mycket. Tråkigt att du fick stänga ner din förra blogg, hoppas det inte var någon allvarlig kommentar du fick...

Tack vännen, det känns lite bättre nu då det verkar lösa sig med en av sakerna som tygnt mig eller hur det nu stavas. Men när man väl blir av med ett problem så kommer det större. Men jag kämpar på! Igår låg jag bara och sov, min kropp orkade inte mycket mer. Men imorgon ska jag träffa min kp, ska bli skönt.

Tack för kommentaren om ringen, den såg inte ut så från början, utan sambon sa för något år sen att jag fick göra om den, när jag hade funderingar på den, älskar att det bildar ett hjärta!

Hur mår du? kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

9 februari 2017 22:01

Vännen, du behöver inte be om förlåtelse.
Du kommer igen, när du orkar.

Det var en kommentar,, om att det var inte alls konstigt att just jag vart sittandes i rullstolen, karma slår ju tillbaks osv. Jag var lika fet i huvudet som jag är på kroppen.
Typ "fjortis-snack"..
Det som gjorde mest ont i mig, var ju det denna personen skrev om min sjukdomshistoria.
I andra ord som menade ju denna person att det var rätt åt mig att jag hamnat i rullstolen.
Hade jag fått en kommentar idag,, då hade jag kunnat hantera det, men då var allt så färskt och jag var fruktansvärt ledsen.

Usch vad jobbigt du har det vännen,,, jag tycker sååå fruktansvärt SYND om dig,, du är i den åldern då du ska ha det roligt och inga större bekymmer / problem.
Men, tyvärr så är vi alla inte stöpta i samma form.

Ja, din ring är jätte, jätte vacker.
Är det förlovningsringen du gjort om..??

Hur jag mår..??
Ungefär som en urvriden skurtrasa, ingen ork, energi, lust till något.
Men, idag känns som en aningens, aningens bättre, kanske är på G att vänta.

Stor Varm Kram...

 
Bettan

Bettan

10 februari 2017 01:36

Förvisso ljusare när det är snö..men jag ser det bara som bökigt. Ja..dessa bilar..förra året direkt efter semestern så var bilarna kass..det var ingen rolig räkning minsann. Tycker alltid det är nåt med dom.
Måste alltid ha buffert om det skulle hända nåt..och har man hus så händer alltid nåt tyvärr.
Jag fick från geek igår hörde jag...mobilskal som jag fått pengar tillbaka för.
Så var det då detta med godis..vet inte när jag köpte nåt till mig själv. Så länge sen så jag minns inte.
Ha det så bra du kan tills vi hörs igen

http://Guldivardan.bloggplatsen

Annelie

10 februari 2017 08:47

Hihi,, jag försöker att se det liiite positivt med snön.

Ja fyy,, vår bil vi har,,, har vi fått kostat på en hel del. Visst, bara förslitningssaker, men ändå.
Innan vi köpte den bilen vi har idag så var vi utan bil i cirka 3 år,, i början var det skitjobbigt, men man vande sig.

Ja, huskonto måste det alltid finnas.

Vad lycklig du måste vara, som kan hoppa över detta med godiset.

 
wiper

wiper

10 februari 2017 13:33

Det är verkligen jobbigt när bilar krånglar. Vi får inte upp bildörrarna när det är varmt en dag och kallt nästa

Vi har ett sparkonto där vi sätter in sånt vi har haft tur att få in, så vi har en reserv när nåt händer. Det funkar inte annars med våra numera låga inkomster, så lurad man blivit på sina pengar.

Tråkigt att du fått sötsuget tillbaka. Jag är inte sugen på nåt och det känns märkligt också.

Min favoritfisk är lax som vi tillreder olika, ibland i ugn och ibland steker vi den

Vi har haft en likadan tv-bänk som er men i träfärgat.

Vi har inga planer för helgen i och med att influensan inte är väck helt än och sen måste vi packa mer och rensa ut

Ha nu en fin fredag och helg goa du
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

10 februari 2017 15:50

Usch ja för bilar,, de ska bara tutas och köras.... spilla i bensin ibland.

Tråkigt att alla pensionärer känner sig lurade... sååå sorgligt.

Ja, lax är suveränt gött.
Vi hade ju fördelen med att få köpa färsk hel laxsida och även torskrygg på Görans jobb förut.
Laxsidan kostade bara 120;- torskryggen 150;-
Så, vi köpte på oss några gånger, men nu äré slut med den försäljningen där.. *TYVÄRR*

Ha det bäst och ta det lugnt nu.. // Kramar om

 
Vicki

Vicki

11 februari 2017 18:16

Håller med dig snön kunde ha kommit till jul & nyår! Fast det är fint nu kan det får vara kvar tills de haft sportlov. Sedan får gärna våren komma !

Vi pensionssparar både jag och Jonas.

Här blir det också med lax och torsk. Fast jag tycker även om spätta och hälleflundra. Har några rätter som jag använder tonfisk på burk och de tycker jag också om.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

12 februari 2017 09:04

Vi gillar också spätta,,, men det är ytterst sällan vi äter.

Vad har du för goa recept med tonfisk..??
För tonfisk gillar vi också.

 
Vicki

Vicki

12 februari 2017 18:14

Jag har en pastasås med tonfisk som jag brukar servera spagetti till.

Sedan brukar jag göra tonfiskgratäng.

Jag kan skicka de till dig på chatten om du vill ha recept?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

12 februari 2017 19:25

Ja, jättegärna. Tonfisk är gött, men inte ofta vi äter det.

Ha en mysig fortsättning på denna kväll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards