Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Har haft....

Av Annelie - 12 februari 2017 15:48

... lite energi idag, så jag har till och med suttit och strukit in vår stryktvätt.
På med hörlurarna och Spotify-listan från mobilen, då går det som en dans att stryka.
Utom ett par byxor som Göran har,,, när man håller upp de så är de otroligt hjulbenta, modellen är så, och de är fruktansvärt tråkiga att stryka, för det är många veck och svåra att stryka med sömmen, visst det går, men det är bökigt.

 

Sedan när jag var klar,, så gick jag in till datorn, ringde upp min son på skypen så vi pratades vid en stund.
Så roligt att se honom,,, han hade klippt en ny frsiyr,,, nästan rakat på sidorna och bak, behållt mer uppepå för att frisera det bakåt.
Han har ett hår som är som hästtagel,,, vilket fylligt stelt hår, så det har han fått från sin pappa.

 

Sedan åt vi middag,,, idag bestod det av en massa rester.
Jag åt kokt pressad potatis med kycklinggryta, Göran ville ha stuvade makaroner med helst köttbullar (men de tog han i matlådan som ska med i morgon), så det fick bli lite kycklinggryta för honom också.
Han värmde mer makaroner till sig, men till det ville han inte ha mert än aioli.
Jaja, ät som du vill.
Men, jag skulle aldrig kunna äta bara makaroner eller pasta av något slag, jag vill ha något matigt till.
Men, nu hade han ju redan ätit en portion, så den andra tallriken var bara äting för att det var gött med stuvade makaroner.

 

Innan han gjorde sig iordning för en tur till Dollarstore, så klagade han för fulla segel att det är kallt här hemma.
När han klädde på sig ytterkläderna så passade jag på att åka runt och tände alla värmeljus,, det är cirka 40 ljus vi tänder när alla tänds.

 

Passade på att fylla upp med mer ljus.
Sedan skickade jag ett sms till Göran, att han skulle köpa med mer av värmeljus hem.
Han kom hem med två påsar 8 timmars värmeljus.

 

 

Detta är ett bra blockljus, det lär att brinna ner ordentligt.

 

Samma detta klotljus,, det lär också att brinna ner, det tar med sig väggarna på vägen så att säga.

 

 

Har visat det förr, men visar de igen.
Älskar dessa lyktorna,, de är såå fina när det är mörkare ute så man verkligen ser texten.

 


Måste även visa er,, jag hade av en av blommorna på våra orchideér häromdan, då la jag den i en liten skål med lite vatten, så att den finns ett lite tag till.

 

 

Gjorde ont i mig, när jag hade av denna fina blomma.

 

På tal om att göra ont,,, häromdan så hade JAG sönder en sak i vårt hem, brukar ju vara Göran... men nu så lyckades JAG.
*suck*

 

Var alltså en av två av dessa ljusstakarna jag rev i golvet, så bitarna yrde.
Jag sa ingenting, Göran sa ingenting.

Vart såå tyst här hemma, så vi hade nog hört om man tappat en nål.


Hihi, ja Göran tänkte nog desto mer.
Vad tror ni..??

 

Vi har bytt plats på tidningsstället och en tunna som vi har, direkt ska en av våra kissar testa den nya sittplatsen.

 

Här kommer han säkerligen att trivas, då har han span över hela hallen, köket en del av vardagsrummet.
Ser ni,, nystädat i fredags,,,, DET är det träligaste med katter, de drar med sig massor av kattlåde-gruset överallt.

 


Ja, då ska jag avsluta detta inlägg med en frestelse jag föll för i förmiddags, ja Göran hade köpt med den till mig igår.
Men, åt den aldrig då.

 

En riktigt god päronbiskvi.

 

Ser ni själva "krämen", det är som sammet i munnen.
*MUMS*

 

Med det så avslutar jag dagens inlägg och hoppas att ni trivdes och återkommer.
Ha nu en jättefin fortsättning på er söndag.

 
 
Annie

Annie

12 februari 2017 20:02

Vad skönt att du fått en del gjort med strykningen och det! :)
Jag själv är dåligt på att stryka numera, får ont av det och tycker nog att det är tråkigt ;)

Mmm ser gott ut ;)

Sv: ja jag har fixat arbetsträningen själv :)
Vet inte om jag berättat, men arb tränigen är på ett Katthem ;)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

12 februari 2017 22:15

Ja, jag vart riktigt glad att jag hade ork till det idag.
Jag gillar ju att stryka, avkoppling.
Men, har jag FÖR ont, då brukar Göran ta det.
Gardiner är jobbigast att stryka, blir så stora rörelser med det.

Ja, den biskvien är farligt god.

Nej, du har inte berättat vart du ska arbetsträna.
Vilken roligt ställe att vara på,,, även om jag skulle ha varenda katt med mig hem.. :-D

Kramar om..

 
Annie

Annie

13 februari 2017 13:03

Sv: Jag tyckte också att serien var seg i början men sen efter några avsnitt vart den bättre :)
Och jag gillar spännande serier och det är ju verkligen denna, händer mycket ;)Tycker den är riktigt bra, inne på näst sista säsongen nu haha ;)

Kul att du delade med dig om Dina 5 saker .. ;)

Ja det ska bli kul o spännande med katthemmet, och det är hyfsat nära också, åker dit med bilen på ca 10-15 min :)

Hoppas Din dag blir hyfsad!

Kramar*

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

13 februari 2017 16:39

Okej, ja då kanske jag får ge den chansen igen då.. :o))

Mmm.. tycker själv olika listor och sådant är roligt i bloggen.

Gudars vad skojj på ett katthem,,, men risken hade varit VÄLDIGT stor för mig, att jag har haft med mig några katter hem.. *L*

Kramar om..

 
Therese

Therese

13 februari 2017 16:04

Vad skönt att du har fått lite gjort :D

Svar: Haha tack, vad söt du är :D Nej jag målar inte mina ögonbryn när jag inte sminkar mig, noppar de knappt heller haha är mega lat när det gäller mina ögonbryn haha.

http://theresequeen.com

Annelie

13 februari 2017 16:40

Ja, jag var riktigt, riktigt glad igår,,, men då har jag fått desto mindre gjort idag.. :o((

Jag trodde med all säkerhet du målade dina ögonbryn,,, de är ju så snyggt mörka och iordning.

Kramen..

 
Biggeros

Biggeros

16 februari 2017 10:18

Härligt när man har städat och det luktar fräscht överallt=) Jag gillar lyktorna och även ugglorna!! Det var en bra placering av kattplats. Snygg tunna=) Trevlig Torsdag vännen!!!

http://Biggeros.blogg.se

Annelie

16 februari 2017 10:36

Mmm.. älskar också när det är nystädat. Vi städar ( ja mest mannen) städar vårt hem ordentligt varannan vecka, dessemellan så måste det dammsugas några gånger. Märks sååå väl att vi har två innekatter.

Jag älskar ugglor av alla de slag,,, har en hel del ljuslyktor som är ugglor.

Mmm,, gillar också denna tunna, är lite "småtuff" i hallen.

Kramen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards