Direktlänk till inlägg 13 februari 2017

Igår var jag ju...

Av Annelie - 13 februari 2017 16:41

...glad eftersom jag hade energi till att stryka.
Men, idag så.... tog orken slut på mig igen.
  
Jag tvättade en maskin tvätt i förmiddags, skypade med mamma, sedan hängde jag den tvätten, åt lite lunch.
Tog "Herr Huvudvärk" i hand in till sängen,,, men där bad jag honom att dra åt h******t, men "han" kröp ner så gött bredvid mig i sängen.
Där låg vi och kikade på inspelade tv-program och sen så kikade jag på SVT Play,,, jag halvsov ju när "Innan vi dör" gick på 1.an igår mellan 21.00 - 22.00, så det kikade jag klart på idag.

Har slumrat lite till och från också,,, så fick spola tillbaks.
Haha, så det kan ta flera timmar för mig att se filmer / tv-program.

 

När Göran kom hem, så gick jag upp.... han hade ju varit till Ica Maxi och handlat innan han åkte hemöver.
Såg i deras reklamblad att de var billiga på bland annat smörgåsmargarin, 600 gr Lätt och Lagom för 10;-
Sedan köpte han en ny Polly-påse till mig.

 

Mums den var god, av de bitarna jag har smakat på.


Åååå.. vad tråkigt det är att höra Göran varenda dag han kommer hem,, han hinner bara in så tjatar han om vad vi ska äta till middag.
Om ni visste vad tråkigt det är att höra honom.

  

Ja, som ni förstår så har jag ju inget speciellt att skriva om.

 

Men, jag tänkte på en sak idag,,, kan inte ni visa hur era köksbord ser ut.
Lägg ut en bild på det.
Så roligt att se hur andra har det.
Jag börjar..
  

 

 

Med det så passar jag även på att önskar er en mysig måndagskväll.

 
 
Vicki

Vicki

13 februari 2017 18:46

Jadå, Ronja var nöjd med sin dag. Så det blir nog en shoppingrunda till helgen och kolla kläder.

Det är alltid jag som frågar vad vi ska äta här och Jonas har inga idéer. Därför gör jag matsedel så man slipper hålla på med den dissektionen. Jag vill planera på morgonen vad jag ska ta fram från frysen och vad behövs handlas.

Jag gillar den serien som går på 1:an på söndagar men även idag. Har nog aldrig följt så många program som jag gör just nu.

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

13 februari 2017 23:15

Är det denna thirteen som du följer, som går på 4:an ikväll..??

Vi är ju "bortskämda" att det alltid brukar finnas färdig mat här hemma, eftersom vi oftast gör dessa storkoken.
Så mat är det egentligen inga bekymmer med,, men det är detta att han alltid frågar så fort han kommer hem.

Håller ni er alltid till veckomatsedeln..??
Det försökte jag göra förr,, men det höll jag aldrig, vi äter mer som vi är sugna på.
För, färdig mat finns det alltid i vår frys.
Sedan så kanske det får bli så någon enstaka gång, att vi äter olika rätter, detta eftersom han även ska ha med i matlådan.

Mysigt med en liten shoppingtur,,, bara du och Ronja eller hela familjen..??

 
Biggeros

Biggeros

14 februari 2017 08:21

Min man frågar alltid med- Vad blir det för mat....
Här förbereds en Alla Hjärtans dag meny. Ja, det blir mandel fisk med kokta grönsaker och en kall yoghurt sås. Det sägs att fisk är nyttigt. Försöker äta en varierande kost under veckan=) Tyvärr har vi inget köksbord men ett matsalsbord (Mio) i vardagsrummet. Fina köksluckor!! Trevlig Alla ❤ans Dag

http://Biggeros.blogg.se

Annelie

14 februari 2017 12:18

För det första... Tack för din kommentar, skoj att du "visade" dig.
Hihi,, ja detta med maten, men vi har inga problem med vad vi ska äta,,, utan det är mer vilken av rätterna vi ska äta, för oftast så äter vi rester under veckan.

Din middag tills ikväll lät god,,, fisk ÄR gött.
Vi äter också väldigt varierande kost, men det är sällan vi äter korv.

Ha nu en riktigt mysig dag..

 
Bettan

Bettan

14 februari 2017 08:48

Fy så tråkigt med skallevärk. Men tur du kan titta på lite tv o så ändå.Själv kan jag varken ligga eller titta,utan sitta rakt upp o blunda och får inte frysa. Spola hett vattwn på skallen och stå i mörker i duschen. Ibland duscha 3-4 gånger under en natt.
Detta med tvprogram...jag får alltid se om flera gånger om jag öigger och tittar. Här kör vi med vem vet mest på svtplay. När dom presenterat alla så sover jag..haha
Mitt köksbord får jag visa vid senare tillfälle..betydligt rörigare än ert.

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

14 februari 2017 12:21

Mmm.. huvudvärk är INTE roligt,,, men min kommer från nacken. Har ju både ett diskbråck och en whiplash-skada,,, så det är väl därför.
Huvudvärken har jag oftast varje dag, men sen är det ju mer eller mindre.

Fyy,, då har du migrän alltså..??

Ja, det är svårt ibland att ligga och kika på teven.. :o))

 
Bettan

Bettan

14 februari 2017 15:37

Visst har jag migrän och även spänningshuvudvärk. Det kommer oxå från nacken.Tungt arbete så axlarna åker upp och senorna drar ihop sig.
Men jag har doningar..sprutor,nässpray och piller. Men inte ens det hjälper ibland..och då känns det som hjärnan går itu. Så jag klarar varken ljud eller ljus.

http://Guldivardan.bloggplatsen

Annelie

14 februari 2017 15:54

Usch och fy... jag tycker min huvudvärk räcker gött och väl.
Jäkla skit detta... :o((

 
Therese

Therese

14 februari 2017 17:09

Fint du har det :)

Svar: Ja det är de :D Nej jag tror det har kommit nu på senare dagar faktiskt.. Både ja och nej. Vissa företag är merän gärna med och sponsrar medan andra säger tvärt nej,

http://theresequeen.com

Annelie

14 februari 2017 17:34

Tack för din kommentar, älskar att ha det plockat och fint.
Gillar heminredningsprylar också... *kanske liiite för mycket*, fniss.

Bra att det finns de som mer än gärna säger ja i alla fall.

 
wiper

wiper

15 februari 2017 15:25

Huvudvärk är ingen höjdare. Hade migrän i flera år i slutet av 1990-talet så jag vet hur det känns. Fick huvudvärk av denna influensan också. Vi är så trötta både min man och jag så det kommer efter

Polly har jag nog aldrig ätit men just nu har jag inget sug kvar och är livrädd för att sötsuget skall komma tillbaka. Ni har det jättefint på erat köksbord och snygg lampa ovanför. Vårt köksbord skall till second hand och är så fult på ytan nu så jag kan inte visa det.

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

15 februari 2017 17:01

Nääee,, huvudvärk är jobbigt,, det har jag för jämnan MER eller MINDRE.

Härligt att ditt sötsug är borta, du är så duktig. Du har verkligen karaktär.

Tack för din kommentar... ja jag ÄLSKAR verkligen vår kökslampa. Den fick vi ju av mamma och pappa för ett par år sedan, när vi fyllde år.

Kramar om...

 
Vicki

Vicki

15 februari 2017 18:57

Jag gör en matsedel sedan kan jag alltid ändra mig men kommer jag inte på något annat så tar jag det som står och då behöver jag inte fråga någon annan. Ofta planerar jag matsedel utifrån vad jag har i frysen.

Det blir bara jag och Ronja i så fall. Både Jonas och Amelia jobbar helg.

Nä det tänkte jag se men fastnade för den svenska serien på 1:an Bonusfamiljen.

Ha en härlig måndagkväll,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

16 februari 2017 08:40

Hihi, kommer vi inte på någon mat någon dag, så har vi alltid schnitzel i frysen. Idag ska Göran iväg till Lidl för att köpa deras Devil Schnitzel,,, de är sååå goda.

Ha en finfin torsdag..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards