Alla inlägg den 17 februari 2017

Av Annelie - 17 februari 2017 04:37

.... bloggade något igår, var för jag orkade helt enkelt inte.
Värken är etter, etter värre på mig igen, så jag är ledsen.... mitt humör har sjunkit lite så igår var en riktigt "down-dag".
Åså kom Göran hem och var sur / förbannad på en annan bilist som tydligen hade kört ut framför honom, så han fick nita.
Usch, jag orkade inte höra om den "skiten".
Jag vart på ännu sämre humör,,,, så det vart surt här hemma.

Jag riktigt ogillar när det är surt här hemma.
Hur är du när du är sur, skriker du och gapar på din respektive, blir du innåtvänd så du "stänger ut" honom / henne..??
Jag kan bli både och,, oftast både och på ett och samma tillfälle.

Beror alldeles på.

Vi har i alla fall turen att vi har det inte surt här hemma så ofta.
Men, jag sticker inte under stolen med att det KAN hända,,, jag menar vi är ju ändå man och hustru och vi har olika åsikter om saker någon gång.

 

För att återgå till mig och mitt mående.
Just nu mår jag SKIT i min värk, jag sover inte bra.
Väntar och åter väntar på att min läkare ska ringa upp mig.
Har lite olika punkter jag ska ta upp med honom då.

Så igår torsdag,,, jag satt en liten stund vid datorn och la ett par pussel i olika omgångar, sedan så låg jag,,, orkade inte ens vara ute på laptopen, utan jag låg och kikade på teven i stort sett hela dagen lång.
Annars så bara var jag.

 

Hade rester både till lunch och middag.
*Love rester*
Visst, absolut godast är nygjord mat,,, men jag är absolut inte anti rester.
Jag ville ju att Göran skulle åka inom Lidl igår, för att köpa deras Devil Schnitzel.... ja det glömde han ju.

  
Ibland fattar jag inte, Göran minns inte alls om jag inte har sagt till honom precis. Igår skyllde han på att han åkte inte den vägen hem. 

  
Jag ville ha dessa schnitzlarna och en speciell hård godiskaramell.
Fick varken eller igår.

 

Visst, jag skulle ju kunna ta elskotern och åka upp själv,,,, men vart är LUSTEN och ENERGI för att komma utanför min älskade borg.
Jag vill INTE åka ut.... älskar att vara hemma och det är jag verkligen glad för.
Hade det varit för 20 år sedan,,, jag lovar er då hade jag klättrat under tapeterna vid denna tidpunkt.
Jag var fruktansvärt rastlös på den tiden, det är jag glad över att det har runnit av mig.
För det är något som är väldigt jobbbigt att vara.

 

Måste bara visa er en söt bild på Sylvester.

 

Här ligger han alltså innuti påslakanet,,, jag skulle bädda igår och när jag skulle skaka rätt Göran´s täcke, så var det så tungt.
Ja, då hade han krupit in där och lagt sig under Göran´s duntäcke.

Älskade hjärta.

  

Ja, snart drar årets bokhandel igång också.
Ska du ut och shoppa då..??

 

Jag brukar aldrig springa benen av mig efter några böcker,,, men rullar jag förbi så kan det hända det bli någon kokbok eller något sådant.
Men, i år vill jag HA dessa två.

 

Kanon att ha då vi är ute med husbilen, speciellt när det står även om ställpatser.

 

Även fast jag fick den stora fina boken av Göran, så är ju denna för mer nybörjare, så den ska jag också köpa mig.

 

Med detta så säger jag, hej så länge så får vi se om jag kommer i rätt fas så jag skriver mitt blogginlägg vid den tidpunkten jag brukar skriva, eller om detta får räcka för denna fredag.
Så, jag passar på att önskar er alla en riktigt

 

Sorry jag kör samma bild för jämnan,, vet inte riktigt hur jag hittar fria bilder.
Några tips att ge mig kanske..??

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards