Alla inlägg den 19 februari 2017

Av Annelie - 19 februari 2017 12:24

... just nu, har varit uppe för länge nu.
Vi har gjort iordning en stor gryta kallops i tryckkokaren.
Jag har alltså suttit och skalat morötterna, löken, hackat de i Nicer Dicer Plus, sedan har jag skurit rent köttet från senor, fett och skurit de i lite mindre bitar än vad de är i förpackningarna.

 

Här har vi alltså kallopsen i tryckkokaren, när allt kokat klart där (30 min) så fixar jag såsen i efterhand på spisen.
Å sås gillar vi,,, syns det..??

Det finns alltså både nötgrytbitar, lök och morötter i denna gryta.


Vi frostade ju av frysen igår, så det vart grytbitar upptagna plus en massa olika rester.
Jag trodde jag hade tagit fram en fläskytterfilé också, men vi la in den igen.
Gött det,,, för NU är inte min värk snäll mot mig.

  

Göran har satt sig på cykeln bort till husbilen, sedan ska han upp för att ställa cykeln där uppe vid bilverkstaden han ska lämna in bilen i morgon bitti, han vill ha cykeln där så han hinner i tid även ner till tandhygenisten som han ska till också i morgon bitti.

Han gör detta idag mellan skidåkningen som är på tv:en.
Undrar om det inte är sista dagen med skidåkning och skidskytte.

 

Vad jag ska göra..??

  

Sätta mig till sängs,,, KANSKE kika på fler avsnitt av Ice,,, det är en bra serie.
Kanske, kanske skriva brev, teckna... ja vi får se vad lusten säger och vad värken tillåter.

  

Ute är det riktigt GRÅTT,,, när jag gick upp i morse så stod det som spö i backen.
Men nu äré "bara" GRÅTT, Grått och åter grått.
Jag vart väckt av Trisse vid 07.15 idag, han sprang runt och skrek, skrek.
När jag väl kom upp, så vart han tyst.
Det är precis som han SKA väcka oss.

Ja, jag säger hej för detta inlägg, hoppas ni tycker min blogg är okej, fast jag inte har något vettigt att skriva om.
Händer ju inte så mycket i mitt liv just nu, har inte ens varit utanför vår dörr sedan den 28:e januari.
Så, som sagt var.... det händer inte värst mycket.
Har ju inga vänner som springer ner tröskeln heller.
*på både gött och ont*
NU kanske det hade varit roligt, men inte annars.

 

NU, har denna "kärringen" svamlat klart.
Tjingeling.

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards