Alla inlägg den 20 februari 2017

Av Annelie - 20 februari 2017 14:27

... negerbôll, ja ni läste rätt,,, i min mun heter det fortfarande nergerbôll.
Å det kändes lite si så är, har nog legat lite för länge i frysen.

Smaken var det inget fel på, men den var lite för torr.

 

I mitt tyckte ska det vara med kokos runtomkring.

OBSERVERA,,, nu vill jag inte ha igång en massa onödigt snack om rasist och så. För det är INTE mitt budskap.
Snälla, observera vad jag skrev nu.

 

Ååååå,, vad jag vart irriterad igår när jag satt till sängs, hade skrivit ganska så mycket på ett brev, åså skulle jag ta en sak på mitt sängbord, varav jag vred mig så strömkabeln åkte ut.
ALLT försvann, *SUCK*, då tappade jag lusten totalt för brevskrivningen.
Ska försöka mig på det igen, fast här på den stationära datorn.

 

Idag har jag varit uppe en del, jag har ju nästan lika ont när jag ligger som jag sitter i rullstolen, hade djävulska smärtor i ländryggen och höfterna när jag låg.
Så, jag gick upp, gick ut på facebook och sen så la jag ett pussel på datorn.
Efter detta åt vi lunch, vart rester idag.
Sjömansbiff,,, en av mina favoriträtter.
Vad har du för favoriträtt..??
Mina är som sagt var:

* Sjömansbiff
* Leverstuvning

* Kålpudding
* Paltbröd med stekt fläskt och vitsås
* Olika slags fisk, men torskrygg och lax är favoriterna

* Kokt potatis med stekt fläsk och antingen löksås eller bruna bönor.
* Stekt fisk med stuvad spenat

* Hemrullade köttbullar med stuvade makaroner är också en favoriträtt.

Ja, som ni ser... det finns många favoriträtter, så MIG är det inga bekymmer att bjuda på middag.

  

 

När jag växte upp, så hade jag NOLL intresse för matlagning, var aldrig med min mamma i köket.
Mamma trodde aldrig jag skulle klara detta.
Hon är fortfarande förvånad att jag har blivit så bra (mamma´s ord) på matlagningen.
Men, jag tycker ju det är roligt.

Till och med Göran tycker det är roligt numera.
Vi gör alltid storkoken ihop, det är så himla mysigt när vi är i köket och donar med allt möjligt.

Men, vi har ALDRIG detta vinglaset som många har, när de lagar god mat.
Jag äter ju så otroligt många olika värkmediciner, så numera smakar jag kanske 1-2 ggr / år,,, och då tar jag ingen medicin till natten, helst inte middagsmedicinen heller.

 

Ja, med detta så avrundar jag mitt svammelinlägg..
  

Vill bara visa en av det vackraste vi har på bordet.

 

  TRISSE  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards