Direktlänk till inlägg 22 februari 2017

Kan ni TÄNKA...

Av Annelie - 22 februari 2017 16:50

... er, jag har varit UT idag.
Första gången sedan den 28:e januari.

Har ingen som helst lust att vara ute, älskar min trygghet som är i mitt / vårt hem nu.

Men idag,,, var vi först och främst bort till bokhandeln, jag var ju intresserad av en tecknarbok, sedan skulle vi kika i en vägatlas som även har med campingar / ställplatser plus att Göran skulle köpa sig en bok som en av "gubbarna" i Kiss har skrivit.

 

Här har vi alltså boken jag ville ha,,, visar väldigt bra hur man sk börja teckna, så ur denna ska det bli roligt att prova sig fram.

 

Här ser ni ett par olika mönster.

Vad väl det visar från början till slut.

 

Jag köpte även två märkes-stiftpennor,,, jag gillar att teckna med de pennorna.
Vad använder du, om du tecknar..??
De hade 25 % på resterande i butiken, som det inte var rea på.

 

Efter vi var klara på bokhandeln, så åkte vi vidare mot Lidl,, ja där handlade vi en del, det vi skulle ha plus lite till.
Men, ingen tebryggare.
Vill ha, men jag tycker 599;- är liiite i saftigaste laget.
Så, det vart inget köp av den köksapparaten.

 

Vidare mot Netto,,, där skulle jag egentligen ha tag på diamanttavlor (hittade ingen sådan i all röra det är i de butikerna, suck), men där emot så fann Göran ett bra sängbord (tror jag i alla fall).
Plus att jag köpte filmen Bridges Jone´s baby.

 

Passar perfekt till laptopen.
Sen så ser ni facken vid sidan om,,, smart.

 

Så, ser ni det bättre.
Hoppas att det är lika bra, när jag väl sitter till sängs och vill arbeta vid det.

 

Denna har jag redan sett,,, var en film som föll mig på läppen. Lagom underhållande.
Inget ansträngande att se om jag säger så,,, vissa filmer måste man ju vara med från första minuten för att fatta vad som händer.
Men, ibland äré gött att bara ligga och slötitta och detta var / är en sådan film.

 

När vi kom hem, så la jag över det butiksbakade brödet i plastpåsar istället för dessa papperspåsarna de har.
Sedan värmde vi en (!!!!!) djupfryst pizza som vi åt till lunch.
Ingen av oss var speciellt hungriga,, ja jag kan ju inte äta mer än runt 200 gram och pizzan vägde 400, så Göran fick sig inte så jättemycket med lunchmat, men han ville inte ha mer.
För jag frågade om vi skulle köpa en varsin, men han tyckte en räckte.
 
 
Jag hittade jättesköna / mjuka strumpor på Netto,,, dessa är med lite lösare resår också.
Plus att de är snygga,,, i alla fall i min smak.
 
 
När vi åkte hem igen, så åkte vi genom en av alla stadens rondeller.
DE är jobbiga att åka i nu, plus på ojämna vägar.
Eftersom jag har så ont i höfterna och de rör sig ojämt om jag förklarar så,, då känns det kan jag lova.
Jaja, för att återkomma till denna rondell... tyvärr hann jag ju inte att ta en så jättebra bild från bilen,, men det är två stora röda hjärtan som är såå fina i denna rondell.
 
Nu ska jag gå och ta mig en kopp te och bara vara,,, jag är down just nu.
Skrev om att jag vill ha läkartid på mina vårdkontakter på 1177.se idag,,, ska bli otroligt spännande att se när jag får tid till min läkare.
 
Idag har jag även fått kallelse till tandhygienisten i mars någon gång.

Idag kom den nya hyresavi, med höjning på 67;- detta år,,,, det var väl ungefär vad jag fick i höjning på min pension,,, så det går plus minus noll.
Min stora dröm är ju att vinna redigt mycket pengar någon gång.. vilken GLÄDJE.
Vad skulle du göra om just DU vann redigt mycket med pengar..??
 
Vad GLAD jag vart förut,,, helt oförberett så kom vännen Paula hit,,, var gött att få prata med någon annan är bara gôbben.
Tack för ditt besök vännen.. <3
 
I dagens text har det blivit nå fel,, ja ni ser ju själva,, bara vänster "styrd" och med mysigare form (minns ej namnet).
 
Ha en finfin fortsättning på er onsdagskväll..
 
 
Anna

Anna

22 februari 2017 20:40

Vad skönt att du fått komma ut en sväng:-)

Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Annelie

22 februari 2017 20:44

Mm..det var gött, men ännu godare att komma hem igen 😏

Kramen..

 
Therese

Therese

23 februari 2017 09:15

Den filmen var så bra, jag såg den här om dagen, som jag skrattade haha :D

Svar: Min mamma bor 7 mil ifrån mig, inte så jätte långt, men ändå ses vi så sällan så när hon kommer så brukar hon stanna i några veckor :)

http://theresequeen.com

Annelie

23 februari 2017 09:51

Mmm.. jag gillade också den filmen, alla Bridget´s-filmerna.

Härligt att bara ha 7 mil till sin mamma,,, önskar såå innerligt att jag hade bott nära mina föräldrar nu (ja, alltid, men mer när man inte mår bra).

Mys på med mamma nu.. // Kramen

 
Vicki

Vicki

26 februari 2017 19:04

Den filmen vill jag med se. Tänkte se den på bio men så blev inte fallet.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

26 februari 2017 20:34

Mmm..den filmen var klart sevärd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards