Alla inlägg den 25 februari 2017

Av Annelie - 25 februari 2017 18:56

... som har gått riktigt fort, fast jag inte gjort många knop idag.
Gick upp i morse, plockade in disken som hade stått på tork, sedan så tog jag hand om våra växter vi har i köket,,, brukar ju göra det på fredagarna, men igår iddes jag inte... just på grund av värken.

Men, INNAN jag kom i säng idag, så hann "Fam.VÄRK" och hälsade på mig rejält idag också.
De var till och med mig in i sängen,,, där höll de på att välta mig ur sängen när jag skulle lägga mig,, som tur var så fick jag ropa på Göran, så han hjälpte sin hängande fru upp.
Jag lovar er,,, denna "Familjen VÄRK"... portar jag rejält från min bekantskapskrets och HOPPAS att de fattar de inte är välkomna.
Så har jag ju  och för sig gjort med "Herr huvudvärk" också,, men han fattar fan inte.
Han kommer med jämna mellanrum.

 

Jaja, för att återkomma till min dag..
Jag satt sedan i köket och tecknade lite, jag hade ju en bild bredvid mig, min stora dröm är ju att jag ska kunna teckna på fri hand så småningom.
Men, det är träning och åter träning som ligger bakom.

 

Så här vart min bild.
Jag satt vid köksbordet och tecknade, med spotify i mina hörlurar.
Höll på att stendö då Göran helt plötsligt stod bredvid mig, jag visste han var ju och handlade på Mallas och var till urmakarna, men jag trodde inte det skulle gå såå fort.

 

Göran var även upp till Willy:s på förmiddagen,,, vi skulle ha mer kattsand.
Men, vi är lite osäkra på om vi ska fortsätta med den, känns som den är mer odryg. En dyrare kattsand tror jag faktiskt ÄR bättre, vi har provat billigare förut, och med två katter som märker man skillnaden. 

Sanden i sig är bra, inget snack om den saken, men det är sålite i påsarna.

 

Jaja, Göran hade i alla fall köpt varmkorv och korvbröd, så det ville jag ha till lunch idag.
Jag kikade på datumet innan jag öppnade påsen IFALL, jag har väl i och för sig präntat in på Göran att han ska titta på datumena.

Denna korv var okej..

Men, jag åt inte upp hela,,, kände jag vart lite illamående, trodde det berodde på att jag hade ätit för snabbt.
Så, jag slängde den sista biten på både korv och bröd.

Gick sedan, då tillsammans med denna fräcka "Familjen" till sängs.
Låg och småslumrade lite,, magen jobbade på för fullt, till slut fick jag gå upp.
Jisses... säger jag bara.

 

Efter ett tag när jag låg till sängs, så vart jag sugen på lite te och ett par skorpor med ost.
Dröjde inte så jättelänge efter det heller jag fick göra ett toalettbesök.
Jisses... säger jag bara.
Tog mig en lång varm dusch efteråt.

 

När jag var klar i badrummet, så höll Göran på att fixa sig kvällsmat, något han har sett på nätet.

 

Det är alltså formbröd utan kanter, som är utkavlat, där har han lagt en bit chiliost och en skiva smälost, lindat runt bacon omkring det.
Åååå,, det luktade ljuvligt när han stekte dessa.

Men, jag VÅGADE inte.

 

 

Ser gött ut.
Han sa det var gött, men mastigt, kan tänka mig det.

 

I morgon söndag... får se vad den dagen bjuds på.
Kanske lite mer tecknande,,, vem vet.

 

Nu passar jag på att önska er en riktigt mysig lördagskväll

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards