Direktlänk till inlägg 27 februari 2017

Satt uppe inatt...

Av Annelie - 27 februari 2017 15:36

... och skrev svar på ett brev,,, skrev ett svar just nu också.
Nu har jag "bara" 3 styckena till som väntar på svar från mig, men vi har inget tvång på oss att vi måste skriva svar med vändande postbud,,, utan det kan dröja en stund mellan breven.

 

Idag har jag tagit det riktigt, riktigt lungt.
Har legat under mitt täcke = att sängen inte varit bäddad idag,,, men så småningom gick jag upp och la ihop den i alla fall, så sedan låg jag under pläden.

Har kikat på Så ska det låta,,, vad olika dessa program är,,, beror alldels på vilka som är gästerna.
Sedan kikade jag på den brittiska serien Akuten, som handlar om en akut på ett av sjukhusen i England.

 

Har värmt mat till mig i mikron, rester från gårdagens mat = lika gött idag.
Funderat på vad vi ska äta idag,,, tror det blir spagetti med pesto, köttbullar, ett paket grädde.
Blir bara lite ihop"geggat" .
Får se om vi får till smaken gött.
Sedan ska vi göra något åt baconen som är upptagen, lutar åt pasta carbonara.
*MUMS*

Först skickade jag Göran till Willy:s idag,, de hade denna grädden vi använder till billig peng, vi har slut på potatisen här hemma och sen denna grädden.

Nyss ringde Göran och sa att de bara hade fast potatis på säck idag,,, så vi fick ta lösvikt idag.
Inte för att jag vet vi ska ha potatis varken idag eller i morgon,, men det kaneke inte är så roligt för Göran att springa på Willy:s var och varannan dag.

 

Idag skrev jag och Jenny (hon är sambo med en av Göran´s arbetskamrater) till varandra på Instagram,, hon sa vi kunde komma hem till de en dag.
Jätteskoj sa jag då,, men kommer jag in med rullstolen.
De bor på markplan och de kommer in med tvillingvagnen, så då måste ju nästan jag också komma in, vi får väl testa en dag.
:o))
De har en son på 8-9 år någonting, plus enäggstvillingarna på 5 månader.
Till oss kan de aldrig komma, eftersom Jenny är allergisk mot katterna.
:o((

 

Annars,,, inget nytt på fronten.
Som ni säkerligen fattar.
:o//

Ha nu en jättehärlig måndagseftermiddag / kväll.

 

Jäkla tjat om vänskap,,, men jag tycker ju alla dessa texter stämmer så bra.

 
 
Therese

Therese

27 februari 2017 16:28

HOppas brevet blev som du tänkt dig.

Svar: Ja vi hinner sakna ihjäl varandra, men det kanske är nyttigt för oss.. Hoppas det går bra för dig :D Tack detsamma :) kram

http://theresequeen.com

Annelie

27 februari 2017 18:15

Ja då, brevet vart klar är nu på väg..

Visst är det nyttigt att längta efter varandra,,, det gör vi när jag är uppe i Uppsala på smärtrehabiliteringen,, då är jag ju där i 4 veckor utan att komma hem.

 
Annie

Annie

27 februari 2017 18:22

Vad kul med brevskrivande :)
Har du brevvänner? det hade jag i min ungdom faktiskt ;)

Men vad bra att du tagit det lugnt :)
Jag har tränat o lite sånt idag och imorrn är det arbetsträning .. ;)på fm :)

Sv: Tack så mycket :)
Känner själv att jag blir bättre också .. det peppar ;)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

28 februari 2017 06:55

Visst äré roligt med privata brev innanför dörren ibland, jag hade många brevvänner som ung, men de har man ju tappat *tyvärr*
Så dessa jag skriver till nu är folk jag precis har fått,, eller en del av de har jag skrivit till i cirka 1 års tid nu.

Sagt det tidigare, säger det igen.
Du är såå duktig.

Ha en jättfin tisdag.. själv ska jag in till Malmö, till ögonläkaren, så sjukresor kommer och hämtar mig om cirka 40 minuter.

Kramar..

 
Vicki

Vicki

27 februari 2017 18:46

Blev det köttbullar till kvällsmat?
Här blev det spagetti och köttfärssås.

Köper ni alltid potatis i säck? Jag köper alltid i lösvikt. Fast vi äter inte så ofta potatis någon gång i veckan kan det bli men inte alltid.

Kan du slå ihop din rullstol?
Om du inte kommer in någonstans kan ni då vika ihop den och du kan gå några steg?

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

28 februari 2017 06:58

Det vart stekta köttbullar, som stektes ihop med bacon, blandades med spagetti som var bruten till mindre längder och var blandat med basilikapesto.

Det vart riktigt gött.

Ja, vi köper alltid en 5-kilospåse med potatis,, men igår var den slut så Göran köpte nästan 5 kilo lösvikt.

Ja, min rullstol går att vika ihop, något steg precis innanför dörren KAN jag gå,,, om jag inte är för illa.

ha en jättefin tisdag..

 
ullie

ullie

27 februari 2017 22:21

oj men va skoj hoppas du kommer in men det tror ja me

ja vet inte ifall du sett under kategori hemma hos oss typ i vårt sovrum Där har vi bling bling lampa från stefans farmor så ja lite gammal är den men ja gillade den sådär så va glad den flyttats till sovrummet hahah nu säger ja men guuud vi har tom kristallkrona i sovrummet =) =)

http://weberskold.blogg.se

Annelie

28 februari 2017 07:02

Ja,, det vore ju roligt om jag finge prata med någon annan än bara min man,,, visst jag skypar ju med mamma & pappa rätt som det är,,, men oftast då kommer ju tårarna.
Dels för att jag mår som jag gör och sedan för att jag har hemlängtan då.

Nu har jag varit inne hos er och kikat..
Jag tycker er ljuskrona är riktigt vacker.
Men, den passar sig även i ett sovrum.

Ha en finfin tisdag..

 
deninrekampen

deninrekampen

27 februari 2017 23:41

Sv: Tack! <3 Tycker absolut du ska ha en frågestund någon gång om du själv vill det! Ligger efter i läsandet av bloggar, läser ikapp imorgon för ska lägga mig snart! Sov gott fina du! <3 Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

28 februari 2017 07:03

Hoppas att du fått sova skönt inatt vännen.

Ja, jag ska köra en omgång med frågor, när jag inte har något vettigt att skriva om.

Ha en jättefin tisdag vännen, sköt om dig // Kramar

 
wiper

wiper

28 februari 2017 09:51

Jag har en bloggläsare sen 2009 och vi mejlar varandra men det blir lite som brev men genom mejl. Jag brevväxlade mycket förr men nu har handstilen blivit så ful efter flera år på nätet. Fast det skulle vara kul för nu finns det lite fina brevpapper igen.

Ja du Så ska det låta är väldigt varierande på vilka som är med. Ibland är det superbra och ibland lite mindre bra. Det brittiska akuten är verkligen en bra och spännande realityserie som jag också brukar följa. Vilken fantastisk personal dom borde ha mycket mer betalt.

Jag skall också skaffa Instagram men just nu orkar jag inte mer än bloggen och flyttbestyren. Hoppas du kommer in med rullstolen, allt skall ju vara handikappvänligt nu. Fast det stämmer inte överallt tyvärr

Beundrar dom som klarar av att ha många barn. Det skulle aldrig jag göra, det har räckt med ett barn ;) tur att vi är olika vi människor annars blev det ingen nyproduktion ;)

Ha nu en skön tisdag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

28 februari 2017 11:06

Det är ytterst sällan jag skriver breven för hand,, eftersom jag har sån värk i händerna, utan jag skriver de på datorn och skriver ut de,, så de kommer i ett personligt brev.
IBLAND, skriver jag för hand,, men inte så ofta,,, för jag skriver låååånga brev.. *L*

Mmm,, jag tycker också de som jobbar på en akut för ett fantastiskt jobb, ja alla inom vården men speciellt där.

Näee,, ta inte åt dig för mycket vännen,,, det blir bara stressande.
Inte alls ofta jag använder Instagram,, kan väl slänga ut någon bild då och då.

Jaa,, jag säger också det,, ett barn har räckt för mig också, jag ville inte ha några fler.

Ha nu en riktigt skön dag.. // Kramar om

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards