Alla inlägg den 28 februari 2017

Av Annelie - 28 februari 2017 15:50

.... ögonkliniken stod på mitt schema idag.
Jag bad Göran väcka mig när han åkte till jobbet i morse, och det gjorde han men jag somnade om sååå gött. Som tur var hade jag även mobilen på larm, så jag hann ju gött och väl ändå.

 

Sjukrese-transporten kom i tid  (hallelulja) och hämta mig i morse, klockan 07.35 åkte vi iväg, jag hade elskotern så den sitter jag ju i vid färd också.

Trevlig utländsk kille som körde,, men hade jag inte ont innan, så fick man fasingen så ont under färd och efteråt..

Fattar inte varför de ska köra så förbannat.

  

Jag kom in till sköterskan snabbt,, där hon kollade trycket, synen och droppade i en vätska så pupillen skulle vidja sig.

 

Ser lite läskigt ut med stora pupiller, men det är ändå inget jag reagerar på när man träffar en person som har det.

Sedan satt jag cirka 25-30 minuter och väntade innan jag fick komma in till ögonläkaren.

Det gick faktiskt bra att sitta där och vänta, fast det var mycket folk på denna ögonklinik.
En av sköterskorna vart så glad när hon hörde min värmländska,,, tänk att den dialekten är så omtyckt,,, ja inte bara dialekten,, utan vi som personer också.

        

Ja, om vi nu inte är så ärlig som jag är,,, för då verkar det som vi inte är omtyckta.

  

Inne hos ögonläkaren så berättade han att jag har ingen gråstarr i alla fall *phuu*
Jag har en aningens torra ögon, sedan så ser jag sämre på långt håll, speciellt på höger öga. Han skrev ner en speciell droppe jag ska använda cirka 4 ggr / dag, sedan så skickar han svar till min optiker, så får jag se om jag får en kallelse därifrån och sedan så ska jag tillbaks till ögonläkaren om cirka 6-8 månader.
Vi pratade även på mina hängande ögonlock (trodde jag det var, men det är ögonbrynen som hänger), för jag tycker det är jobbigt åt ögonen att de gör det,,, upplever det som väldigt tungt.
Vi börjar med denna vätska, så fåe vi se vad som sägs om mina hängade ögonbryn vid återbesöket.
Sedan när jag var klar för dagen inne hos de, så körde jag ut i väntrummet,, då var klockan 09.15, och jag hade bokat sjukresa hem 10.30, då ringde jag upp sjukresor för att höra om det fanns en chans att få åka hem tidigare.
Ja, det fanns en resa hem 20 minuter tidigare.


Medans jag satt i väntrummet så såg jag det stod att man kunde gilla de på FB, så jag gick in och gjorde det.

Då klickade jag även på deras hemside-länk,,, där läste jag att de opererar hängande ögonbryn....alltså plastikkirugi,,, hade jag ingen aning om att de gör.

 

Min sjukrresebil kom,,,, ja killen körde bättre men h*****e vad de kör,,, det är som de har stulit både bil och dieslet.
  

Jag kom hem... tog mig bara lite te och ett par ballerinakex,,, sedan så dröjde det inte så värst länge så vart jag även hungrig,,, ja då åt jag rester av en kycklinggryta och kokt potatis.
Efter detta så välta jag omkull mig på sängen, för att fortsätta titta på kriminal-serien som jag hittat på Cmore.

 

Denna serie är bra,,, men det hjälper inte när man är trött och sliten.
Hmm,, ja den såg jag väl inte så värst mycket av innan jag sov.

Har riktigt ont efter min resa idag.

 

Förresten,, jag glömde,,, jag teckande klart min andra teckning från den nyaste tecknings-boken idag.

Hihi,, ja det vart lite konstigt.

Ja, jag har ju inte tecknat skorna i samma storlek.
*fniss*

 

Så här ser alltså teckningen ut i boken.

*skrattar*   

 

Igår gjorde jag en *plock-ihop-rätt*

Kokt spagetti, stekte ihop färdigköpta köttbullar och klippt bacon, blandade allt detta med basilikapesto.

 

Här har vi alltså kokt spagetti med basilikapesto.

Köttbullar med klippt bacon.
Hade jag tänkt på det så kunde vi ju även ha haft rödlök i.

Denna rätt var mäktig med god.

 

Resten av dagen idag, blir riktigt, riktigt lugn. 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards