Alla inlägg under februari 2017

Av Annelie - 3 februari 2017 11:02

... eldas på för fullt här hemma.
Så mycket som att de till och med är SLUT nu.
Trodde vi hade en massa lådor med värmeljus frtån Ikea kvar,,, men till och med de DÅLIGA ljusen är SLUT.

Nu kör jag med 8-timmars värmeljus från Nille, i genomskinliga plastbehållare.
De ljusen är suveränt BRA, all stearin brinner upp.

 

Dessa ljuslyktor älskar jag,, en julklapp vi fick ett år av mamma och pappa.
Vi hade juklappslotteri, då "vann" vi dessa.

 

Sedan älskar jag ju dessa ugglor,,, har faktiskt två omgångar av de som står här PLUS en stor uggla till.
Alla lyser.
:o))

  

Sist men inte minst,,, dessa fullkomligt ÄLSKAR jag. Är livrädd om dessa, finns inte att köpa mer.

 


Ja, idag är det fredag igen.... vart tar veckorna vägen ??
Har ni något roligt planerat under helgen..??
Här är det totalt blankt i kalendern, inte så konstigt när jag inte har ORK till någonting.

 

Jag ringde Uppsala förut, bara för att tala om att jag i alla fall lever.
Skulle ju höra av mig till de när jag är piggelin igen, men eftersom jag inte är det,,, så tänkte jag jag skulle ringa de och tala om att jag inte har glömt bort de.

Ingen som svarade,,, DÅ slog det mig att de flyttar ju upp på samma avdelning som jag alltid har legat på när jag varit där.
SÅ, hädanefter är vi alla samlade och alla har enkelrum.
Därav inget svar.

 

Jag skypade med min syster förut,, alltid lika roligt att skypa med sin familj.
Vi fick ge oss eftersom syrran var tvungen att sätta mobilen på laddning.

 

Annars inget nytt... jo Göran berättade igår att de har stängt på hans jobb veckorna 29 och 30,,, det är ett jäkla skit,, för vi vill inte ha så tidig semester. Vi vill ha augusti, gärna så det går in några dagar i septmeber också.
Han tar eventuellt 4 veckor detta år,,, beror lite på hur och vart vi ska åka med husbilen.
Vi har inga planer, utan vi åker lite dit näsan pekar.

 

Jag har suttit och kikat på nätet nu på förmiddagen,,, tänk att det ALLTID ska finnas saker jag vill ha.
*suck*

Idag var det lampor IGEN,, ja jag ÄLSKAR lampor.
Om ni visste vad lampor vi var tvugna att kasta då allt i vårt förråd vart sot och rökskadat av branden som var i grannförrådet.
Då sa försäkringsbolaget att ALLT elektriskt skulle kastas, ja även våra älskade lampor av olika slag.

  

 

Denna bordslampa gillar jag.

599;- på Indiska

 

Sedan denna taklampa,, men det skulle ju ha varit samma färg som bordslampan.

 

Annan modell på taklampan, men första bilden tilltalar mig mest.

 

MEN,,, det blir inget av detta.
*så dä så*

 

Nu mina kära läsare passar jag på att önska er alla en riktigt

 

 

 

Av Annelie - 2 februari 2017 15:45

... jag väldigt överraskad då det ringde på dörren vid 16-tiden. 
Jag öppnade,, konstigt av mig för det är något jag inte brukar göra när jag sitter i rullstolen.
Men, jag tänkte på om det kanske var Göran som hade handlat något eller i den stilen.
Men se de var det inte,,, utanför dörren står Håkan, Göran´s bror  som bor 70 mil härifrån.

 

Här har vi alltså Göran, Håkan och lilla Mercedes.
Enda bilden jag hittade på Håkan, så denna bild är sedan Mercede´s namngivelse-dag vi var på i höstas.

 

Håkan kom i alla fall in, cirka 10 minuter senare kom Göran hem.
Vi hade ju inget kaffebröd hemma, så det gick dessa två bort och fixade medans jag satte på kaffet.

Håkan var hos oss i drygt 2 timmars tid,, sedan skulle han tillbaks till hotellet i Malmö, för att jobba lite innan han skulle sova.
Idag står han på en mässa som är på en lantbruksskola utanför Malmö någonstans.
Sedan runt 20 ikväll flyger han hem till Värmland igen.

Roligt med överraskande besök.

*sånt gillas*

 

Idag hade det både ringts och sms:as på min mobil,,, men jag stänger alltid av ljudet på kvällen, sedan kan det dröja innan jag ens tittar på mobilen dagen efter,,,, så något ljud kommer inte på förrens vid lunchtiden.

Jag hade missat att Paula hade både sms:at och ringt mig idag,,, så jag sms:ade henna, då ringde hon upp mig.
Det slutade i alla fall med att hon kom hit på fika idag.
Hon hade med sig en burk makrillfilé i tomatsås och hembakat bröd.

 

Vi satt och pratade fikade drygt 2,5 timme.
När hon hade gått, så värmde jag mig mat, satte mig vid datorn och skypade med mamma under tiden jag åt.

 

Yes, idag är jag glad.
Fick färdtjänsten beviljad, har från och med 1/2-17 och tillsvidare.

Inte ofta jag nyttjar det,,, men BRA att ha det IFALL.

 

Nyss kom Göran hem,,, men gick lika fort.
Han ska till apoteket åt mig, har slut på mina dosettpåsar idag, sedan skulle han handla lite på Ica innan han kom hem igen.
Nyss så knakade han på rutan här och frågade om jag ville ha mat ifrån matstället vi har här på "vår gata i stan".
Men, jag sa nej, åt ju nyss.... men köp om DU vill ha.
Ska bli roligt att se hur han gör.
Jag hoppas att han köper sig något göttit.

 

Nu mina vänner,,, ska jag göra ett svandyk ner på bingen igen.

Av Annelie - 1 februari 2017 14:01

... kalla lägenhet, när det är rått, grått, småkyligt ute.
Ja, de som bor en eller några våningar upp, känner ju inte alls av detta som vi gör.
Men, jag vette fasen om jag inte hellre har lite småkyligt dessa dagarna och värmer med värme och blockljus istället för att betala bra mycket mer i hyra för att man kommer upp en eller ett par våningar.
Det är det INTE värt.

 

Ser ni, det brinner i ljuslyktorna på byrån, sedan klotljuset i denna halvmåne som står på golvet.
Jag tog upp "blomvasen" från golvet och ställde på bordet.
ALLT detta gjorde jag alldeles själv.
Fick ju gå dessa få stegen mellan rullstolen och till byrån,,, visst jag satte mig ibland, men jag gjorde det.
*GLAD för det lilla*

 

 

Detta ljusfat tycker jag är så fint, och stenens budskap är fint.

 

 

Detta ljusträd av ståltråd fick vi av svärföräldrarna i julklapp för något år sedan, det är riktigt fint när det lyser på det.

 


Ja, jag har tänt massor av ljus här hemma, enda jag inte har tänt så är det stearinljus, jag har hållit mig till värme - och blockljus.

Så, när Göran kommer hem från jobbet, så är det varmt och skönt här hemma.
Vi har ju det kyligt, som sagt var för att vi bor på markplan och sen så är jag ju helt själv här hemma på dagarna,,, ja förutom kisseherrarna, men de sover ju för det mesta.
Så, det är ju ingen som värmer upp hemmet så heller.

 

Annars...??!!
Ja, jag har ju som sagt var inte så värst mycket att berätta.
Igår kväll funderade jag på om det är på G att ta omtag på mig.
Dels för att jag har inte känt mig piggelin sedan jag hem kom, sedan har jag väldigt mycket huvudvärk, ni vet sådan där förkylningshuvudvärk.

Jag är SKRÄMMANDE trött, värre ont i kroppen än "normalt", igår kväll började det tjuta i luftrören igen och i morse så hade jag denna "skällande" hosta.

Ja, vi får väl se vart det bär hän denna omgång.
Om jag ändå vore skitdålig ett par veckor,,, och sedan vart PIGG.
Då tar jag hellre dåligheten dessa 2 veckorna.
Men, det är en önskedröm jag har i alla fall, som säkerligen inte slår in.

 

Jag hörde med ett halvt öra på vädret i morse, då de pratade på att pollensäsongen har börjat lite smått redan.
Jisses,,, början på februari också pratar de på pollen.
Kanske snart är dags att börja med de pillrena också.

 

Jag väntar och väntar på svar angående färdtjänsten,,, enda jag har fått är att kommunen har mottagit min ansökan.
Men, sedan har jag inte hört något mer.
Visst, jag utnyttjar inte färdtjänsten speciellt mycket,, men jag VET jag kan åka om jag VILL.

 

Nääee,, nu tror jag bestämt jag ska ta mig en kopp te och sedan stupa uppepå sängen igen,,, det dröjde innan jag ens bäddade den idag, var inte tänkt att göra det överhuvud taget,,, men jag mår så dåligt när sängen är obäddad och persiennen är fördragen hela dagen lång.
Nääee,, sällan, ytterst sällan jag har det så.

 

Nu får ni ha det allra bäst, sköt om er och må väl.

 

Kramar om er alla.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards