Alla inlägg den 2 mars 2017

Av Annelie - 2 mars 2017 13:35

... ja, ärligt talat så vet jag inte hur det känns. 
Enda jag är säker på är att det känns inte "YOHOO, vilken härlig dag".

 

Min älskade syster ringde förut,,, och när jag pratade med henne så grät jag.
Under tiden vi pratades vid så ringde vännen Piere och mamma upp mig på skypen.
När Susanne och jag hade pratat klart så ringde jag upp mamma på skypen.
Usch, jag kände mig totalt tom då.
Piere ringde jag aldrig upp, ville inte prata med någon mer.

 

Jag har ju glömt bort att berätta om min nya dyna i rullstolen,,, först när jag provsatt den här hemma, när arbetsterapeuten var här med två olika,,, så var denna väldigt hård och nästan lite obekväm.
Men, hon berättade som så att denna jag har (som var lite obekväm) är mer stabil, man sitter bättre i den än de andra dynorna som finns.
Ja, då var det ingen tvekan,,, och det är STOR skillnad.
Nu är jag ju van den och den är suveränt bra.
Bra att man inte tar det som är bäst för stunden, utan man verkligen lyssnar på de som kan.

 

För jag har ju riktigt ont när jag liksom gungar i sidled, så höfterna flyttar på sig lite.
Det är ju då jag får säga till Göran att han får ta det lugnare i rondeller och kurvor.
Det är ju där de som kör sjuktransporterna INTE tar det lugnt, plus på raksträckorna,,, då ska de pressa bilen i bott, ligger i omkörningsfilen hela tiden, lyssnar på sin musik plus prata i telefonen (handsfree).
Å då kör de ändå "sjukt" folk.

 

Jag har precis ätit lunch, tog mig en knäckesmörgås till maten, då får jag ju ta lite mindre mat, annars så får det inte plats.
Åt rester, av spagettin ihop med basilikapesto, klippt bacon och köttbullar.

Till middag ska vi ha..???
Har inte en susning,,, får bli något färdig mat från frysen.

 

Idag ska Göran cykla inom apoteket för att hämta mer medicin till mig, dessa 14 dagarna man får dosettpåsarna på går fort.

Kan inte fatta att det är torsdag redan..
Får se nu, om det blir så att Göran åker till Helsingborg på utbildning på måndag,, då kommer han att bli en heldag där uppe. Han visste inte igår hur han skulle göra, varför han är tveksam vet jag inte.
Om han inte vill lämna mig hemma själv, när han inte är till förfogande, ifall jag ramlar illa.

Jag hoppas att han tar det,,, roligt för honom att se något annat.

 

Ja, med det mina vänner så säger jag hej för idag.

 

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards