Direktlänk till inlägg 3 mars 2017

Ja, då har...

Av Annelie - 3 mars 2017 19:39

.... vi ytterligare en dag att lägga till historien, ja om någon timme i alla fall.

Jag har inte gjort något vettigt idag,, jo det har jag visst... jag hällde ju flytande tvättmedlet och tryckt på startknappen på tvättmaskinen.

Till rester åt jag av den köpte kebabrullen som jag åt igår kväll.

Min make är för gullig "för det mesta ifall, men som ni vet så har ju även solen fläckar"
  
När han kom hem igår så gav han mig en liten present, bara "så där".

 

Här är alltså presenten jag fick, en mugg med hjärta på plus en hjärtformat assiette.

 

Den får stå framme på vår köksbänk för jämnan.

 

Jag hade bett Göran cykla förbi apoteket för att hämta ut en omgång dosettpåsar till mig igen, eftersom det var sista dagen jag hade hemma igår.
Det är "nackdelen" med dosettpåsar,,, får ju inte göra något annat än att springa på apoteket för att hämta ut dessa, var 14:e dag.
Fattar inte varför man kan få för en månad i taget i alla fall.
Nu får jag en ganska saftig räkning som ska betalas i slutet på månaden,,, men nästa gång så betalar jag inte fullt lika mycket och sedan är jag upp i frikort igen.
Men när han kom hem,, så hade han missat detta.
Så han duschade och gjorde sig iordning för att knata bort och hämta dessa.
Då ni,, tro´t eller ej..
Men JAG sa att jag ville följa med ut.
*dä ni*
  

Dels så var vi ju till det apoteket som är utlämningsapotek för dessa dosettpåsarna.
Sedan  gick vi tvärs över gatan in på Hemmakväll, där köpte jag mig lite lösgodis (inte alls lika mycket som vanligt) plus två DVD-filmer.

 

Denna film har jag inte sett ännu.

 

Denna film började jag på igår kväll, fortsatte med den på förmiddagen.
En film som är klart sevärd ( brukar oftast verklighetsbaserade filmer vara ), men ingen WOW-film.

 

Idag har jag även suttit på nätet och klickat hem 4 filmer till.
Ändå så har vi
* Viasat film-paketet
 * Cmore film-paketet

* Alla filmer som finns på Telias TV-box
*Netflix

Åså klagar jag på att filmerna tar för mycket med plats..
*hihi*

 

För att återgå till gårdagen, när vi hade gjort klar vår affär på Hemmakväll så var vi även in på Ica Supermarket.
När vi gick hemåt då, så ringde mamma upp mig på Skypen, så jag pratade lite med henne och hon vart jätteglad att jag kom ut igår.
Hon frågade om jag kände för att mamma och pappa kommer ner till oss nästa torsdag och åker hem på söndag igen, om jag skulle orka det.
Först vart jag..
Ähhmm... hur VILL jag,, men då frågade hon mig igen.
Då sa jag att det kanske är upplyftande för mig och att jag ska till läkaren på fredag då,,, då sa hon att hon kan följa med mig i sådana fall.

Så, nu är det bestämt att de kommer,, om inte väglaget blir för jävligt för deras del.

Sedan gick vi till Mamoli, för att köpa vår hämtmat,,, vi hade tänkt oss att äta där, men jag kommer inte in med min elskoter hos de.
  
Så, vi fick köpa med oss hem istället,,, ja det de gick miste om var ju pengarna på drickan.

 

Idag har jag som sagt var satt på en tvättmaskin, som vi hängde när Göran kom hem, eftersom det var sängkläder som skulle dras.
Jag har skypat en bra stund med vännen Piere idag, vi har alltid massor att prata om.
*L*
Åt rester av min kebabrulle till lunch.
Låg uppepå sängen och kikade på film när Göran kom hem.... jisses han är 47 år,, är som han är mellan 90 och döden den veckan han jobbar FM.... inte något speciellt upplyftande att få hem en gubbe som bara klagar på att han är trött.

Men, gå och lägg dig en stund då.

Nej då, då är det bättre att hänga sig i soffhördet, kika på skidorna och sen hålla på med mobilen, han spelar många spel.. eller inte många olika, men många olika spelare.

Han frågade mig om mat... jag hade inte det minsta intresset.


Jag slumrade till filmen jag såg förut, efter Göran hade kommit hem.
Drömde om att jag hittade två smaker till sodastreamen som jag fullkomligt älskar,,, men jag minns inte vilka smaker det var.
*L*

Nu säger jag hej för idag också passar jag på att önska er alla en riktigt 
TREVLIG HELG.


 
 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

4 mars 2017 02:06

Jag skicka denna utmaningen till dig!

Fem saker jag inte kan leva utan:
* Familjen
* Mobilen
* Surplattan
* Stickor
* Garn

Fem saker jag vill göra i mitt liv:
* Ut och resa
* Att gilla att spela bingo
* Lära mig att sticka mönsterstickning
* Ut och tävla
* Gå en kurs men vet inte i vad

Fem saker jag är värdelös på:
* Tålamod
* Baka
* Laga mat
* Stress
* Förklara

Fem saker jag är rädd för
* Döden
* Att det ska hända mina nära och kära hemska saker
* Efter att Donald Trump blev president har jag blivit rädd för att det ska bli ett tredje världskrig
* Att det ska hända något som inte går över med mina händer, fingrar & armar så jag inte längre kan sticka, rida, tävla
* Att det ska bli fel på mina ögon

Jag skicka denna utmanningen vidare till er alla

http://hemmamammafu.bloggplatsen.se

Annelie

4 mars 2017 06:46

Tack, gillar sådana här utmaningar, så denna har jag också fixat nu.

Ha en bra dag..

 
Vicki

Vicki

6 mars 2017 20:16

Deepwater ....., det tyckte jag var jätte bra !
Den såg vi på bio.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

7 mars 2017 08:02

Den var klart sevärd,,, men ingen WOW-film.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards