Alla inlägg den 4 mars 2017

Av Annelie - 4 mars 2017 13:27

... detta inlägg, sedan ska jag lägga mig uppepå sängen med en kudde och pläd, börja kika på en film som det är STOR risk jag somnar ifrån.
Vaknade med ett hemskt ryck tidigt, tidigt i morse, varför jag ryckte till var för att jag drömde om att jag fick ett telefonsamtal att min älskade son hade kört ihjäl sig.

Å precis när jag skulle skrika rakt ut, så vaknade jag till med detta hemska ryck.

 

Sedan har jag varit vaken, jag har suttit  vid datorn och lagt pussel och skrev mitt förra blogginlägg, sedan har jag tvättat en maskin med tvätt och hängt den.

*Klapp på axeln*

 

På förmiddagen så skulle Göran ut på lite shopping, men det ville jag inte följa med på.
Nääee,, springa i affärer.
*Jag som älskar det annars*

Medans han var borta så gjorde jag iordning allt vid badkaret så att jag bara kunde gå in i duschen sedan, men det väntade jag ju med tills han var hemma.

Idag har jag fixat till en enkel lunch åt oss, men ack så god.
Kokt köttkorv och idag hade vi pressad potatis till, vi brukar ha mos annars, men iddes inte göra iordning det.
Jag ÄLSKAR pressad potatis.

 

Här sitter jag nyduschad och väntar på maten.
Jag ser HEMSK ut i håret,,, men idds inte ens fixa iordning det.

  

 

Visst är det en enkel mat..??
Hur äter du denna maträtt,, jag menar korven, vad äter du till..??

 


På tal om mat... *L*
Jag köpte ett riktigt gött bröd häromdan..

 

Havretrippel, det heter det eftersom det ligger i tre bitar på en halvmåne.


 


Sådana hära bitar ligger det, på en halvmåne.
Smart att de redan delat detta bröd.

 

Faktiskt riktigt gött bröd

Nä, som sagt var.
NU stupar jag isäng, efter ett videosamtal med min älskade son.

Ha nu en riktigt mysig fortsättning på er lördag.

Av Annelie - 4 mars 2017 06:33

... en utmaning som jag tänkte jag skulle nappa på.

 

Fem saker jag inte kan leva utan:

 

* Min rullstol (TYVÄRR, hoppas innerligt jag kan det i framtiden)
* Mina skype-samtal med min familj hemma i Värmland
* Min mobila

* Min stationära dator
* Vår bil

 

Fem saker jag vill göra i mitt liv:

 

* Bli KVITT min rullstol och bli gående igen
* Resa till Maldiverna, vill ha en enbart sol & badsemester

* Flytta hem till Värmland igen
* Hoppas att jag blir farmor i framtiden, då ska det snosas med en bebis. 

* Jobba mina 50 %-en

 

Fem saker jag är värdelös på:

 

* Baka (gör det aldrig)

* Knipa käft när jag är förbannad

* Gå på toaletten och göra nr.2
* Komma ihåg saker UTAN min kalender (som jag nu har tappat bort, vet EJ vart den är = katastrof)

* ??????? = Jäkla så bra jag är   

 

Fem saker jag är rädd för:

 

* Döden
*Mer sjukdomar
* Mista någon i min familj
* Förlora min älskade make

* Mista våra ÄLSKADE kisseherrar

 

Jag skickar denna utmaning till de som vill, skoj med sånt här i bloggen ibland.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards