Alla inlägg den 5 mars 2017

Av Annelie - 5 mars 2017 22:51

... kväll.
Hoppas att er helg har varit bra..
Min har faktiskt varit hyfsad,, hör och häpnad.
*sååå glá*

  

Igår lördag var ju Göran ut på lite ärende på förmiddagen, men då ville jag inte med.

Sedan på senare eftermiddag / förkvällen läste jag i en väns blogg att hon skulle äta hemmagjord pizza.
MUMS.
Så, DÅ följde jag faktiskt med Göran upp till Willy:s, men det bästa är att han åker och handlar själv, för det är sällan han har med något extra hem än vad som står på lappen.
Han kan köpa med något göttit kaffebröd, någon sak eller blommor ibland, men annars så är det vad som står på lappen.

 

Jaja, vi hem och började med denna pizza,
Så, det skalades lök, skars tomater, skivade färska champinjoner.
Tänk, champinjoner har jag inte ätit många år,,, det var det värsta jag visste förut.
Men, nu tycker jag det är gött.
Men, det ska vara FÄRSKA, inte dessa slemmiga som ligger i konserver.
*Urrk*

 

Vi åt av vår pizza,, den vart riktigt god.
Vi hade ju som sagt var, tomater, champinjoner, lök, bacon, choritzokorv och köttfärssås på denna pizza.
Detta gjorde vi alltså på ett pizzakit.

Hur gör du när du gör egen pizza, vart har du den rivna osten på pizzan..??

 

Jag satt vid datorn ett tag igår kväll, tills mitt program "Hotel Halcyon" började.

 

Idag, var jag vaken tidigt, var upp och tog mig frukost, satte mig vid datorn, la ett par pussel.
Göran kom uppp för att titta på längdskidorna.
Sedan kom jag på idén om att vi kanske skulle ta ena ljusa bokhyllan i sovrummet och lägga den ner vid fotänden på sängen istället.
Dels så får vi mer plats med alla slags boxar man har nu för att kunna kika på teven, film.

Göran var väl lite si-så-där inför den idén.
Han mätte och sa njää,, men då sa jag, vi kan väl testa.
Å då blir det ju ordentligt städat också.
Sagt och gjort.
Men fyyyyy för den lede.
INNAN vi var klara, då var hela "FAMILJEN VÄRK" inneboende hos mig, och en del har väl lyckats "röva" sig hemåt lite nu denna sena timme..
Jisses, vad saker vi har överallt.
Skulle verkligen behöva rensas, men idag vart det utrensat en del i alla fall.

Ja, som ni ser... det är en del filmer.

 

 

Phuu,, vad saker och snacka om att ha ONT innan jag kunde lägga mig.

 

Jag började med maten när Göran höll på med det sista.
Idag åt vi fläskytterfile som läggs rå i en ugnsform, saltas och peppras.
Sedan blandade jag grädde, cremé fraiché, soja, kalvfond och sambal oelek, vispar ihop detta och häller det över köttet, in i en 200 graders varm ugn i 1 timmes tid.
Gudomlig sås och köttet blir alldeles mört.

Till detta hade vi pressad potatis som vart över från gårddagen.

 

Efter maten gick jag och la mig, sedan har jag legat resten av eftermiddagen, kvällen tills jag gick upp nu efter TV-serien "Innan vi dör". 

 

Så här vart det alltså, när vi gjorde en bokhylla till en lång avlång hylla istället.
Visst, det är smalt att gå på, men det är ju bara Göran som går där, eller jag går ju också där när jag bäddar, men då stör jag mig ju alltid i sängen ändå.
Denna golvlampa som står på höger sida i bild, den ska kastas.
Klockan som sitter på väggen, älskar jag, men tyvärr så är urverket kasst på denna.
Så, småningom får det bli en ny klockan istället.

 

 

Den andra hyllan flyttade vi ända ner till hörnet på väggen precis innanför sovrumsdörren.
Dessa lådorna som står på golvet,, de ska nu BORT,, det är ju kläder som jag försöker att sälja från min smala tid.

Byxor, jeans, toppar... ja det finns allt.
Det mesta är i storlek M.

Kika gärna på "Kläder till försäljning" på Facebook, jag skickar gärna kläder också, men då får ju naturligtvis köparen stå för frakten, om det inte står något annat i annonsen.

 


I den svarta lilla byrån som står till vänster i bild,, där i har jag alla mina målarsaker nu, böcker, skissblock, pennor, färger, penslar ja ALLT.
Kanon att den kom till användning för det.
För detta har ju stått i hyllan förut.

 

Ja, detta var alltså vår helg.
Hur har din helg varit..??

 

I morgon klockan 08.00 så ska Göran åka med sin närmsta chef och två till, som jag inte alls har aning om vad det är för folk upp till Helsingborg på utbildning för att lära ut hur folk ska programmera maskinerna.
Detta tycker Göran ska bli både roligt och spännande.
Så, i morgon blir det en 12-timmersdag för honom.
Han går ju på att jobba sitt eftermiddagsskift direkt när de kommer tillbaks till Trelleborg,,, men han får inte jobba till 00.00, så jag får se när jag får hem han i morgon kväll.

 

Ja ni, mina kära läsare, passar jag på att önska er en riktigt fin kommande vecka.

 

Tack för era kommentarer,, alltid mycket roligare att skriva när man får respons.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards