Alla inlägg den 6 mars 2017

Av Annelie - 6 mars 2017 17:48

... vart tar tiden vägen ??
Jag menar, redan den 6:e mars.
Jag börjar fundera på vad jag ska köpa till Göran på hans 47-årsdag den 7:e april.
Har väl lite småideér, men vi får se.

 

Jag tycker ändå att denna dag har varit lite småseg, kanske beror på att jag är inte van att vara utan Göran så länge som jag är idag.
När jag vaknade till vid 07.45 i morse, så var han redan borta, kommer hem cirka 20.20 nu ikväll.
Jobbar han FM-skift så är han ju hemma vid 16-tiden och jobbar han EM-skift så åker han ju vid 14.15-tiden

 

Denna dag har jag plockat lite i mediciner som stod i ena film-hyllan i sovrummet,,, det fick ju också göras om efter vårt byte igår.
Sedan har jag legat och legat.
Som ni alla förstår så har ju "Familjen Värk" varit hos mig hela dagen lång och är fortfarande.
Jaja, de har fått varit med mig i sängen mestadels hela dagen lång.
Jag kikade på inspelat tv-program, sedan började jag titta på en film som Göran rekomenderade från CMore, men dels så hade jag en katt som var SÅ kelen, så hade han kunnat kommit innanför mitt skinn, ja då hade han varit där.
Sedan slumrade jag till, för när han har kelat klart, då lägger han sig oftast på min arm och somnar gött, ja där ligger han och snarkar.
*gulle älskade kisseherre*
Så, då låg vi och sov en stund han och jag.

 

Jag tycker Sylvester har såå otroligt söt profil.
Kan inte sluta att kika på honom, när man har chansen att se honom i profil.

 

Jag har även skypat med mamma,,, vi gjorde upp idag att jag hör av mig på onsdag och säger om jag verkligen känner för att de ska komma ner på torsdag till söndag.
Bättre att vara ärlig ju, mamma och pappa förstår ju om jag INTE vill ha besök.

 

Igår när Göran och jag låg till sängs och kikade på Farmen och Innan vi dör,, så frågade jag honom vad han tycker om sovrummet, så som vi gjorde det.
Han sa att han vart väldigt nöjd med det.
Å han som var lite skeptisk till det från början.
Varför ska en man behövas övertygas innan de försöker..??

 

Jag gick ju runt sängen i morse när jag bäddade sängen,,, visst, det ÄR trångt nere vid fotänden på sängen. Men, det går att gå där, och för min del är det bara bra att det är mer stöd när jag går, även fast jag stöder mig hela tiden i sängen.
Det var väl "jobbigast" då sängöverkastet skulle på,,, men det gick det också.
Får ju se det som så,, att detta är ju träning för min del.
Å jag är lika slutkörd som efter ett träningspass också.
Det är skrämmande.

Jag gillar huvudgaveln vi köpte till vår säng,,, men den tar för mycket med plats, eftersom den är lite "tjockare" man kan egentligen förvara saker på kortsidorna på gaveln, men det kan ju inte vi eftersom vi har vår förvaringsmöbel ovanför / bredvid sängen.
Så, vi får se frampå, om det kanske kan bli en ny gavel.
Det är bara att dessa jäklar är ju fruktansvärt dyra.

  

Men, får vi en smalare huvudgavel,,, ja då blir det ju naturligtvis bättre med plats nere vid fötterna också.
Jaja, vi får se vad framtiden utvisar.
Till slut blir man så van detta utrymme, så man tänker inte ens på det.
Brukar ju vara så.

Nääee,, nu ska jag gå och rensa kattlådan och steka upp några ägg så det är klart tills Göran kommer hem.

 

Ni får ha en jättemysig fortsättning på er måndagskväll.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards