Alla inlägg den 8 mars 2017

Av Annelie - 8 mars 2017 22:47

... kan gubben och jag lyxa till oss på Sibylla till helgen, med en varsin korv i papper, för dessa 22;- vi vann på Lotto ikväll.
Visst äré lyxigt..??

VARFÖR ska det vara så svårt att få vinna något större, typ 200;- i alla fall.

  
Nä då, när man väl LYCKAS att vinna, ja då blir det dessa fesliga vinsterna.
Men visst, spelade vi inte något, då hade vi ju ingen chans.

 

Vi prenumenerar på 2 st av Cancerfondens rikslotter varannan månad och sedan prenumenation på Lotto, både onsdag, lördag med jokern och båda dragningarna.

Hur gör du, spelar du på något..??

 

Ååååå,, vad irriterad jag är här hemma, jag har FÖRLAGT min kalender,,, finns ingenstans.
Varken fjolårets eller årets och jag VET de låg tillsammans vid min säng förut.
Nu är BÅDA puts väck.
*suck*

 

Jaha,, dagen då.
Göran var iväg till Lidl, Ica Maxi och även till apoteket åt mig på förmiddagen,,, men jag ville inte med.
Bara en massa in och ur bilen, det är jobbigt nu när jag har så förbenat ont.
Bättre och vara hemma.
Han kom hem, ja då hade han köpt pizza på knäckebröd, de hade tydligen 2 st för 50;-
En av dessa åt han till lunch, jag åt upp det som var kvar av köttfärssåsen och spagetti.
När posten kom idag,, så hörde vi att det krånglades för fullt vid dörren, så till slut rullade jag ut och tittade.
Ja då hade postkillen även haft med ett linne jag skickat efter från cellbes.
Det förra jag hade hemma var lite för litet, så jag bytte bara storlek.
Varför inte skicka varorna i samma paket, jeansen igår och linnet idag.

 

Egentligen på herravdelningen, men jag gillar när det är luva på det och det har jag inte hittat till tjejer.

 


När Göran satte sig på cykel för att trampa till jobbet, så dröjde det inte så jättelänge innan min telefon ringde, då var det vännen Paula,,, hon frågade om jag hade lust att få besök av henne.
Hon och hennes voffsing Chammi kom gåendes efter ett tag.
Vi tog oss bara en kopp te,, vi brukar ju alltid äta smörgås också, men hon hade precis gått från matbordet och jag hade ätit lunch för inte så jätte länge sedan.

 

Satt bra länge och pratade och pratade.
Hon försökte att hjälpa mig att ställa in skrivaren så den kopierar på 2 sidor, men vi fick ingen ordning på detta.
Den skriver i alla fall ut på båda sidorna, så det borde ju kunna kopiera så också.

 

När hon skulle gå hem igen, ja då stod det som spö i backen,, som tur var så hade vi ett stort paraply här uppe, var lite bekymrad att alla var nere i vårt förråd.
Så, detta fick hon låna hem,, fick ett sms av henne och sa att jisses vilket bra paraply,, vart ju inte ett dugg blöt.
Då, frågade jag om det regnade mycket,, vet ej  svarade hon bara, jag vart i alla fall inte blöt.

  

När hon hade gått, ja då var det dags för mig att släppa ner persiennerna, rensa kattlådan, ta av överkastet och lägga mig göttit under täcket för att kika på min tv-kväll.
Var det någon mer som började kikade på den nya svenska serien "Rebecka Martinsson", lite lam, i alla fall första avsnittet, men jag ska fortsätta att titta på den.

 

Så, det har alltså varit min dag, därför ett sent inlägg.

Jag funderar på att börja blogga på nouw, finns det någon av mina läsare som bloggar där, som gillar det, lätt att lägga in bilder osv..??
Eller en annan portal som man bara har sitt namn, samma frågor där..??

 

Nääeee... vet ni vad jag läser på mailen NU.
Vår efterlängtade fina huvudgavle har UTGÅTT hos leverantören,,, så den går inte att beställa.
  

Den såg vi ju verkligen fram emot.
Å den har utgått, för den finns inte kvar på hemsidan heller.
Jäkla skit alltså, när man hittar något som kändes YES..!!!

 

Ja, med detta så säger jag God Natt.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards