Alla inlägg den 10 mars 2017

Av Annelie - 10 mars 2017 19:40

... jag hittat min kalender *hallelulja*, fyyy vad TOM jag har känt mig utan den.

Även om det inte händer något speciellt i mitt liv just nu, så brukar jag jag ändå göra en lite anteckning om mitt mående, om jag ska klippas, läkarbesök, tandis och så vidare.
Nu har jag ju i och för sig använt mig av kalendern i mobilen, men jag tycker det är omständigare på nå vis.
Är väl en vanesak det också, hur har du det... allt i mobilen eller en "riktig" kalender...??
Idag har Göran städat av här hemma, jag fixade genomvattningen av våra blommor, sedan tog jag en dusch, då tippade jag lite bakåt när jag skulle ha benen över badkarskanten, så jag fick kalla på Göran så han fick hjälpa mig upp med en hjälpande hand.

Sedan tog jag elskotern bort till Kattens Läkargrupp, eftersom jag hade tid till min gudomligt goa läkare.
Jag grät så fort jag kom in till honom, vi resonerade fram och tillbaks. Fick en medicin till, för han ansåg ju att jag inte kunde ha det så här.
Sedan får vi se om en av medicinerna kanske behöver ökas på dosen också.

Sedan tog han ett blodtryck eftersom jag är så skrämmande yr ibland.
Ja då är det för HÖGT.
*SUCK*

Han tog om det cirka 3 gånger, men varje gång var det för högt.
Så, nu har jag tid till sjuksköterskan samma dag som jag ska till tandhygienisten, så får jag se om det är lika högt då.
I sådana fall måste han sätta in medicin mot det också.
*Jisses*, är snart 52 år, äter mediciner som en värsta pensionär.

 

Idag har jag gruppskypat med min son och mor (far var med lite i bakgrunden), min son ringde upp mig på messenger, medans vi pratade så ringde mamma mig flera gånger på skypen.
Vi fixade så vi kunde prata alla, jätteskoj.

  

Resten av helgen är det tomt,,, får se om det är tomt för mig också eller om jag känner för att åka någonstans.
Det kände jag för när jag kom hem från läkaren, jag hade gärna velat åkt in till Ikea då, men Göran höll på att städa för fullt i badrummet, så det vart inget med det.

Jag brukar sköta om katternas kattlåda,, men ikväll orkade jag inte ens rensa den,, låg på sängen för och skulle kika på Bloodline via Netflix,,, men jag somnade ganska så omgående.
Vaknade och har super duper ont.
Var bara upp på toa, är tillbaks till sängs och skriver detta blogginlägg samtidigt som Let´s Dance börjar på teven nu.
DET är ett program jag tycker är roligt, för det är ju ändå något man ser en förändring på.

 

Så, med det så säger jag hej för idag.

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards