Alla inlägg den 12 mars 2017

Av Annelie - 12 mars 2017 17:03

.. är även denna dag till ända.

Idag gick jag upp ganska så tidigt, närmare bestämt klockan 06.15, gjorde mig frukost, satte mig vid den stationära datorn, kikade lite på fejjan och sen så la jag pussel.
Efter cirka 45 minuter så satte jag på en tvättmaskin, vi hörde igår att den börjar att "krångla" lite, när han kommer till första sköljningen så står den bara och spolar in vatten som rinner ut lika fort igen, så vi måste vara med och vrida ett litet hack på knappen.
Annars så tvättar den som den ska osv, får se om vi ska börja att kika på en ny.

Ja, vart det inte en huvudgavel till sängen så får det väl bli en tvättmaskin istället.

  

 

Sedan började jag tidigt att förbereda dagens middag, så det vart en kycklinggryta.
Jag använder ju som ni alla vet vår älskade Nicer Dicer Plus,, vilket underbart hjälpmedel i köket, när man ska hacka / skiva en massa.

 

 

Tyvärr vart det inte denna tomatpure, för när jag öppnade locket så hade det möglat.
*irrk*

Fick bli att steka kryddorna ihop med chilisås.

 

Vi åt vår middag redan klockan 11.30, märks vi är vana att äta mellan 11.30 - 12.30, vi blir ju hungriga och speciellt när vi är uppe och äter frukost tidigt också.

 

Detta var alltså det vi åt idag, eller jag åt, för Göran åt inte av det riset som är baktill på bilden, utan han ville ha vanligt jasminris.

 

Detta var alltså det jag åt, både gött och nyttigt.

 

Efter vi hade käkat så åkte vi faktiskt in till Malmö en sväng
*hör och häpnad*
Vi var till möbelaffären Ilva och Ikea.
Skulle kika runt lite grann bland annat om vi sprang på en huvudgavel till vår säng.
Men, va fasen, det finns ju bara i tyg, både på Ikea och Ilva.
Så, det vart det ingen köpt idag.

Sedan åkte vi hemåt,,, men innan vi åkte hem när vi kom till vår stad, så var vi till Dollarstore, där har jag inte varit på år och dagar sedan, kändes det som i alla fall.
Där handlade vi lite smått och gott.
Sedan var vi även in på Zoo-butiken och köpte 10 kg kattmat,, var ju nersatt till "endast" 599;-
Nu köper vi ju ett foder som är mer kötthalt i, för Sylvester har väldigt lätt för att få mjällig och fet päls, å då tycker vi det är värt att köpa ett dyrare foder så hans päls är bättre form också.

 

Sedan åkte vi hem, tog oss en fika och satt och pratade, sedan rullade jag in hit, började med detta blogginlägg, ja då hör jag Trisse sitta i sängen och spyr rakt ut, jäkla "slö-röv", varför inte hoppa ner och spy på golvet istället.
Så, av med sängöverkastet, har vi tur så fick vi bort fläcken på det utan att tvätta det, täcket tror jag också fläcken är borta ifrån, men däremot påslakanet får Göran ta ett helt nytt.

 

Resten av dagen blir till sängs, med en påse salta pinnar *har snöat in mig på det nu* och något bra på teven.

Med detta slut passar jag på att önska er alla er riktigt mysig fortsättning på denna söndag.

PS. Ni glömmer väl inte att fråga mig något ni funderar på.DS

Av Annelie - 12 mars 2017 08:59

...frågor jag har fått från tre bloggvänner.

 

Första vännen som har bloggen :

 

http://nouw.com/icaibloggen

funderade:

1) Vad är din högsta önskan ??


SVAR: Att jag blir fullt gående igen.


2) Är du beroende av något ??

 

SVAR: Närhet, trygghet, pussar & kramar. Te, sällskap ibland


3) Har du någon favoritblogg ??

 

SVAR: Ja då, det har jag.

http://wiper.bloggplatsen.se
http://lifebyannie.bloggplatsen.se
http://guldivardan.bloggplatsen.se

 

4) Har du någon blogg du besöker dagligen ??


SVAR: Ja, alla jag har länkade läser jag varje dag

 


5) Ångrar du något i ditt liv ??

 

SVAR: Njaa, jag skulle nog ha velat rest mer.

 


6) Vem är din närmsta vän ??


SVAR: Naturligtvis min make Göran, men ska det vara en annan vän så är det vännen Paula

TACK så mycket för dina frågor.
   

 

Sedan har vi vännen som har bloggen

 

http://wiper.bloggplatsen.se

 

1) Hur mångar år har du bott i Trelleborg ??

 

SVAR: Ganska så exakt 10 år, den 17.e februari flyttade vi in i denna lägenhet vi fortfarande bor i.

 

2) Är din man också värmlänning ??

 

SVAR: Jajamensan, han är ytterligare 10 mil norröver därifrån jag är uppväxt, MEN, han är född i Helsingborg, han var 3 år när de flyttade upp till Värmland.

 


3) Har du som mig, bytt arbete många gånger ??

 

SVAR: Njaa,, några gånger har det blivit. Men, jag har oftast bara bytt arbetsplats, men ändå jobbat med detsamma.

 

4) Har du barndomsvänner kvar i Värmland ??

 

SVAR: Ja, Gunilla, sedan barnsben.

5) När drabbades du av fibro ??

 

SVAR: Njaa, jag vet inte exakt,,, vet bara jag har haft det i mååånga år, då snackar jag alltså om 25-30 år, men ingen visste ju VAD jag hade ont av.
Fick det på "papper" 2007.


6) Jag gissar att du också är en högvarvare ??


SVAR: Både ja och nej,,, ibland vill jag det ska hända massor, men ibland vill jag inte det ska hända något.
Jag är såå otroligt glad att jag inte är rastlös numera, som jag var i min ungdom.



7) Vilken är din älsklingsmat ??

 

SVAR: Finns massor, men måste jag bara välja en rätt, så blir det nog sjömansbiff.

 


Tack så jättemycket för dina frågor.
  

Till sist har vi frågor från vännen som har denna blogg

 

http://guldivardan.bloggplatse.se

 

1) Gällande kedjetäcket, varför tungt täcke när man har i kroppen, sover man bättre, känner man sig trygg ??

 


SVAR: Detta med att det är ett tungt täcke när man har smärta,, visst finns det nätter jag inte orkar ha det, men det är en STOR trygghet och JA, jag sover något bättre med detta.

 


2) Är din lägenhet handikappsanpassade, med bland annat höj och sänkbart handfat ??

SVAR: Nej, enda de har gjort i lägenheten var att de la en plåt över ingången så jag tar mig lättare över med elskotern och sen har jag en elektrisk dörröppnare.
Något annat har det inte ens varit prat på.

 

Tack så mycket för dina frågor. 

 

 

Någon mer som har frågor, fråga på vettja.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards