Direktlänk till inlägg 12 mars 2017

Snart så...

Av Annelie - 12 mars 2017 17:03

.. är även denna dag till ända.

Idag gick jag upp ganska så tidigt, närmare bestämt klockan 06.15, gjorde mig frukost, satte mig vid den stationära datorn, kikade lite på fejjan och sen så la jag pussel.
Efter cirka 45 minuter så satte jag på en tvättmaskin, vi hörde igår att den börjar att "krångla" lite, när han kommer till första sköljningen så står den bara och spolar in vatten som rinner ut lika fort igen, så vi måste vara med och vrida ett litet hack på knappen.
Annars så tvättar den som den ska osv, får se om vi ska börja att kika på en ny.

Ja, vart det inte en huvudgavel till sängen så får det väl bli en tvättmaskin istället.

  

 

Sedan började jag tidigt att förbereda dagens middag, så det vart en kycklinggryta.
Jag använder ju som ni alla vet vår älskade Nicer Dicer Plus,, vilket underbart hjälpmedel i köket, när man ska hacka / skiva en massa.

 

 

Tyvärr vart det inte denna tomatpure, för när jag öppnade locket så hade det möglat.
*irrk*

Fick bli att steka kryddorna ihop med chilisås.

 

Vi åt vår middag redan klockan 11.30, märks vi är vana att äta mellan 11.30 - 12.30, vi blir ju hungriga och speciellt när vi är uppe och äter frukost tidigt också.

 

Detta var alltså det vi åt idag, eller jag åt, för Göran åt inte av det riset som är baktill på bilden, utan han ville ha vanligt jasminris.

 

Detta var alltså det jag åt, både gött och nyttigt.

 

Efter vi hade käkat så åkte vi faktiskt in till Malmö en sväng
*hör och häpnad*
Vi var till möbelaffären Ilva och Ikea.
Skulle kika runt lite grann bland annat om vi sprang på en huvudgavel till vår säng.
Men, va fasen, det finns ju bara i tyg, både på Ikea och Ilva.
Så, det vart det ingen köpt idag.

Sedan åkte vi hemåt,,, men innan vi åkte hem när vi kom till vår stad, så var vi till Dollarstore, där har jag inte varit på år och dagar sedan, kändes det som i alla fall.
Där handlade vi lite smått och gott.
Sedan var vi även in på Zoo-butiken och köpte 10 kg kattmat,, var ju nersatt till "endast" 599;-
Nu köper vi ju ett foder som är mer kötthalt i, för Sylvester har väldigt lätt för att få mjällig och fet päls, å då tycker vi det är värt att köpa ett dyrare foder så hans päls är bättre form också.

 

Sedan åkte vi hem, tog oss en fika och satt och pratade, sedan rullade jag in hit, började med detta blogginlägg, ja då hör jag Trisse sitta i sängen och spyr rakt ut, jäkla "slö-röv", varför inte hoppa ner och spy på golvet istället.
Så, av med sängöverkastet, har vi tur så fick vi bort fläcken på det utan att tvätta det, täcket tror jag också fläcken är borta ifrån, men däremot påslakanet får Göran ta ett helt nytt.

 

Resten av dagen blir till sängs, med en påse salta pinnar *har snöat in mig på det nu* och något bra på teven.

Med detta slut passar jag på att önska er alla er riktigt mysig fortsättning på denna söndag.

PS. Ni glömmer väl inte att fråga mig något ni funderar på.DS

 
 
ullie

ullie

12 mars 2017 20:39

vi gillade inte låten som vann hejade på nano ett spekatkel är det ju jippo men ändå får man kika då man har små skatter

ja vi äter ofta sent vi äter typ middag runt fem sex var dag.

Fin start på veckan kram

http://weberskold.blogg.se

Annelie

13 mars 2017 05:27

Jo, att ni kikar som har barn,, det förstår jag mycket väl.
Vad gamla är dina döttrar..??

Ha nu en riktigt fin måndag.. // Kramen

 
Bettan

Bettan

13 mars 2017 05:21

Har sett jysk har huvudgavlar i trä om det är nåt sånt du söker?
Tack för påminnelsen om foder..måste åka och köpa till våra hundar idag. När det är sen kväll och vi kommer hemkörandes på vår lilla väg så är det svansviftning. Då ska det mat fram firt som blixten.

http://Guldivardan

Annelie

13 mars 2017 05:29

Vi var in på Jysk igår,, och de hade inga huvudgavlar i träd,,, endast sängramar.

Hihi, kan tro att maten ska fram fort då..

 
Ingen bild

Lena S

13 mars 2017 08:50

Å jag måste nog rota fram min Nice dicer plus och bLi bättre på aTT anämnda den. Jag har ju en i skåpet,

Ha en bra måndag! Kram

Annelie

13 mars 2017 11:51

Nicer dicer plus tycker jag är ett kanonbra hjälpmedel i köket, den använder vi flitigt.

Ha en jättefin dag själv.. // Kramen

 
Therese

Therese

13 mars 2017 09:07

Men så gott :D

Svar: Marie är mitt mellannamn haha, vilket sammanträffande att du nämnde just det namnet haha

http://theresequeen.com

Annelie

13 mars 2017 11:52

Mmm,, det VAR gött också.. *om man nu får skryta över sin egen mat* *L*

Hahaha, ja det var ju passande att du redan heter det.

 
wiper

wiper

13 mars 2017 09:58

Trist när en tvättmaskin börjar krångla. Det kostar ju också. Vi skall ha en i badrummet här men det ryms inte nån jättestor utan så där avlång smal toppmatad

Maten ni gjorde i går ser helt fantastisk ut. Jag blir sugen ;)
Vi fick bara tag på en sänggavel i tyg på grund av att vi köpt en smalare säng. Det är inte lätt och jag ville inte heller ha i tyg. Det blir ju svårare att rengöra. Stackars lilla katten

Jag gillade din frågestund och du svarade så bra. Jag blev inspirerad så jag kanske har en frågestund längre fram också

Ha nu en skön måndag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

13 mars 2017 11:55

Vi ska faktiskt åka till Elon och kika på en redan idag, finns ju billigare att köpa i Malmö, men va fasen den ska hem också.
Å sen så är det ju bra att ha det på hemmaplan IFALL det skulle bli något fel på den.
Plus att dessa tar med vår gamla och de kopplar in den nya.

Mmm,, maten vart riktigt god *om man får skryta över sin egen middag*

Svårt att få tag på något annat än tyg-huvudgavlar.. :o((

Roligt att du gillade min frågestund.. :o))
Jag har ju läst om sådana i andras bloggar, och har tyckt det varit roligt, därför jag härmade efter.. *L*

Ha en jättefin fortsättning på denna dag min vän.. // Kramar

 
wiper

wiper

13 mars 2017 12:43

Ja du hade så bra svar och jag skall nog ta och göra en också men nu har vi fullt upp med denna flytt. Vi har så mycket i vardagsrummet kvar och vi får besök 18 eller 19 mars ;)

Hoppas ni får tag på en bra sänggavel som man kan torka av. Jag hade aldrig tänkt en i tyg men det fanns inget annat och sen fick vi den för halva priset.

Ha det så bra själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

13 mars 2017 14:32

Roligt att du också kommer att gör en sådan lista frampå.

Ja, då förstår jag ni har fullt upp.. :o))

Kramar..

 
Annie

Annie

13 mars 2017 12:45

Å vad gott med kycklinggryta! Du verkar så duktig på att laga god mat<3
Ser gott ut :)
Har inte provat det där råriset ;)

Sv: Ah gå till frissan är så härligt ;)
Tack vännen .. har en duktig frissa! ;)

Kramar<3

http://lifebyannie.bloggolatsen.se

Annelie

13 mars 2017 14:34

Jag gillar matlagning, å det VAR gött *om man nu för skryta över sin egen matlagning* :o))

Det riset var riktigt gött.

Måste också till frissan frampå..

Kramen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards