Alla inlägg den 17 mars 2017

Av Annelie - 17 mars 2017 13:11

... låg idag, vaknade inte med den känslan utan fick den först efter mötet med en kvinna på kommunen plus vår fackordförande, min chef skulle också egentligen ha varit med, men hon vabbade idag.

Eftersom alla vet att jag inte kommer tillbaks som personlig assistent, så ska de ju försöka att "vaska" fram ett jobb åt mig på 2 veckor, men det börjar de med först i höst.
Så där var ju kommun-tjejen bra, för hon kunde lika gärna ha sagt att det börjas från och med idag, eftersom de vet jag inte kommer tillbaks som PA.

Men, som det är i kommunen idag, finns det inget jobb till mig.
Så TYVÄRR, så tror jag att jag kommer att komma ut i arbetslösheten, när jag inte är sjukskriven längre.
OM nu inte det blir sjukersättning på heltid, men jag vill HELST av allt ha JOBB.
Mest för den sociala biten, sen är det väl alltid roligt att få lite mer på lönekontot, kan väl ingen säga något annat om.

 

Så, efter detta mötet vart jag låg.
Hade tänkt mig och sätta mig med stryktvätten när jag kom hem, bad ju Göran ta fram styrkbrädan till mig igår.
Men, jag har bara skypat med mamma, vattnat blommorna, ätit lunch, satt mig här med ett pussel och sedan så kom vännen Paula med sin hund Chammi, ska vara hundvakt tills hon kommer tillbaks någon gång i eftermiddag / förkväll.

Har en sprängande huvudvärk och den övriga värken är också jobbig, fattar inte varför nu.
Jo, huvudet kan jag förstå, spänningarna inför mötet har väl släppt nu.

Så, jag lägger mig uppepå sängen och kikar på min Netflix-serie.

 

Ha nu en riktigt  mysig helg på er alla.

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards