Direktlänk till inlägg 19 mars 2017

Denna förmiddag...

Av Annelie - 19 mars 2017 14:18

... har vi ägnat åt matlagning.

Vi gjorde 5 olika maträtter, men fyra av de innehåller nötfärs.
*hahaha*

Vilken variation, men det är det ju ändå.
Både smakmässigt, och med andra ingredienser.

 

Här är alltså dessa 5 maträtterna klara.

 

Lasagnette

 

Köttfärssås

 

Köttfärslimpa

 

Kasslergratäng

  

Å till slut färsbiffar.

 

Gött att detta är gjort, men nu är jag slut. Mina händer är som KLUMPAR och det är precis som det vibrerar i de. Har aldrig haft den känslan någon gång förut.
:o//

Nu har vi ätit mat, det är undandiskat, andra maskinen med tvätt snurrar.
Så, med dagens blogginlägg önskar jag er en fortsatt fin söndag,,, själv ska jag tillbringa resten av dagen till sängs.


PS. JAG VILL GÖRA REKLAM FÖR MIN FÖRSÄLJNINGS-SIDA PÅ FACEBOOK, DÄR JAG SÄLJER BÅDE NYA OCH BEGAGNADE KLÄDER I EN DEL OLIKA STORLEKAR, MEN MYCKET I MEDIUM, SIDAN HETER KLÄDER TILL FÖRSÄLJNING, Kika in vettja.

https://www.facebook.com/groups/1014171558625565/

 
 
Ingen bild

Lena S

19 mars 2017 18:54

Wow va flitiga ni har varit. Och va mumsigt allt ser ut.Skönt att ha i frysen.
Ha en fin kväll!
Kram 💖

Annelie

19 mars 2017 19:39

Ja, vi brukar ha dessa matlagnings-söndagarna innan Göran har sin eftermiddagsvecka. För vi äter alltid lunch innan han åker och då är det så träligt att ställa sig och laga mat direkt på förmiddagen, då är det gött att bara plocka fram det vi vill ha.

Ha nu en mysig fortsättning på denna söndag.. // Kramen

 
The Queenie

The Queenie

19 mars 2017 21:48

Så duktiga :D

Svar: Ja riktigt bra var den :D Ja men det är jag noga med :D Skön söndag! kram

http://thequeenie.se

Annelie

20 mars 2017 03:50

Hihi, ja vi brukar ha sådana matlagnings-dagar den söndagen innan Göran ska jobba eftermiddagen.
Då äré så gött att bara kunna ta fram ur frysen och äta innan han åker till jobbet, istället för att stå på FM och laga maten.

Kramen...

 
ullie

ullie

20 mars 2017 00:40

hi hi det gör oinget prinsen vill ju inte va me så mycket om du kollat på sidan me resor o så hade du sett honom det va ju innan då man fick ha men han inte nu inte fniss
mmm så massa gott du gör . blir hungrig . fin måndag raring kram

http://weberskold.blogg.se

Annelie

20 mars 2017 03:52

NU har jag kikat genom mååånga bilder från era resor... för et första, vilka vackra bilder och för det andra, jag sög skymten av honom.. *L*

Jag tycker det är roligt med matlagning, speciellt när vi har dessa matlagnings-dagarna.

Kramar...

 
wiper

wiper

20 mars 2017 07:41

Vilka fina rätter ni gjorde. Är det för infrysning och ätning senare. Jag menar det ni inte åt?. Jag kan inte hitta din försäljningssida för det finns ingen länk i inlägget.

Ha en skön dag
kramar från ¨
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

20 mars 2017 10:31

Yes, vi brukar ju ha dessa matlagnings-söndagarna då Göran ska jobba eftermiddagen. Gött att bara kunna ta fram och värme innan han åker, så vi slipper att stå på förmiddan och laga till något.

NU finns länken på min sida..

Ha en jättefin måndag kära du.. // Kramar

 
Annie

Annie

20 mars 2017 09:07

Vad skönt att få så mycket matlagning gjord! :)
Du är verkligen duktig på det <3
Mm så gott det ser ut ;)

Sv: Ja härligt när vädret är så .. ;) tyvärr kom snön till oss här på morgonen .. snyft ;) vill ha vår nu ;)

Men blir en promenad för mig idag ändå :)

Är ledig idag, men börjar arbetsträna imorrn igen ;)

Kramar!

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

20 mars 2017 10:34

Tack,, ja jag tycker matlagning är roligt,, eller rättare sagt VI tycker det r roligt när vi har dessa dagarna ihop.

Å NEJ, har ni fått snö igen..??!! *Tråk*

Duktig du är med din träning.

Ha en skön ledighetsdag.. // Kramar

 
wiper

wiper

20 mars 2017 11:35

Jätteskönt att ha klart och bara ta upp. Så skall vi göra också när vi har fått ordning här.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

20 mars 2017 11:42

Mmm,, det är gött att fixa till så, även fast nylagad mat alltid är godast, det kan man ju aldrig bortresonera.

Kramen..

 
Biggeros

Biggeros

20 mars 2017 14:08

Vad duktig du har varit!! Nu har du allt lagrat goda maträtter framöver:) Allt ser väldigt gott ut!!!

http://Biggeros.blogg.se

Annelie

20 mars 2017 14:21

Vi brukar laga till så här ungefär varannan söndag.Så gött att ha mat klart när Göran jobbar eftermiddagen, då äter vi ju alltid lunch innan han åker, så det är gött att slippa stå tidigt på förmiddagen att laga mat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards