Alla inlägg den 21 mars 2017

Av Annelie - 21 mars 2017 17:33

... dagen till ära.

 

 

Ja, denna dag började med att jag satte på en maskin tvätt och sedan hängde den sedan kom Paula kom hit med Chammi vid 08.30-tiden, då var jag vaken sedan 2 timmar tillbaks, jag satt vid datorn och la pussel.
Paula hade ett "grispass" på hela 12 timmar framför sig, så Chammi skulle vara här hela tiden.
Göran skulle gå ut och gå en långpromenad med honom innan han cyklade till jobbet, sedan skulle jag rulla ut med han vid 17.30, så han bara fick kissa.
MEN, det visade sig att en ordinarie assistent brukade ha med sig sin hund, så Paula frågade om hennes hund också fick komma dit, mannen hade skinit upp som en sol.
Så, Paula och denna man kom och hämtade Chammi redan vid 10.30-tiden

Innan Paula hämtade Chammi, så tömde jag kattlådan, jag skurade ur den, men Göran fick fylla på med kattsand, jag orkar inte lyfta en 14 kilos säck när jag sitter så här.
Jag bäddade sängen som vanligt.
Efter Paula hade varit här så passade jag och Göran på att gå ut på stan, jag skulle bland annat hämta ut mer medicin som skulle räcka tills jag får en ny leverans av mina dospåsar.
Sedan skulle jag köpa en present till pappa och skicka iväg den.
Han fyller ju "hela" 74 år nu på söndag.

 
  Älskade pappa   

 

Innan vi gick hem, så var vi till Bistro Café (vår favoritfik) och tog oss en fika, han har ju börjat med varma smörgåsar där, ni vet sådana där dubbla.
Tog med salami, ost och tomat emellan.
*mums*

 

Men när vi kom hem...

  
Herrejävlar vad ONT jag hade då... kände redan när vi satt och fikade att värken gjorde sig redigt påmind.
När vi väl var hemma, så var det direkt i myskläderna och till sängs, där låg jag tills klockan var nu 17.00, jag har kikat på teven och slumrade till en sväng.
Jag fick spola tillbaks på sista avsnittet av "Innan vi dör", för det somnade jag från helt och hållet i söndagskväll.
Men nu så, har jag också sett det.
Jag läste med glädje förut att det kommer att komma en säsong 2 av det också,,, förstod man nästan med det slutet.
Sedan kikade jag lite på Talang, glömde bort att det började i lördags.
Wow, vad duktiga dessa 5 tjejerna var som fick så bra kritik.
En av tjejerna är här från Trelleborg, undrar vart de andra 4 bor..??!!

 

Måste bara visa er en t-shirt jag skickade efter till Göran härom veckan, ville överraska honom bara för att jag dels älskar honom och sedan för att han STÄLLER ju upp till 150 % för mig.
Visst, det gör man ju när man är ett par, men jag tycker ändå det är viktigt att visa sin uppskattning ändå ibland.
Håller ni inte med mig..??

 

Till och med JAG gillade denna t-shirt, fast jag inte är något fan av döskallar.


Finns en del saker som är snyggt med döskallar, men det är aldrig något jag skulle tatuera in på min kropp.

 

Nääee nu ni mina vänner, ska jag ta mig lite att äta, åså passar jag på att önska er en riktigt mysig tisdagskväll.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards