Direktlänk till inlägg 23 mars 2017

Wow, vad fort denna...

Av Annelie - 23 mars 2017 14:28

... vecka har gått, till och med Göran sa det innan han åkte till veckans sista arbetspass.

Idag tog han bilen, han har börjat att cykla annars, men idag åkte han inom både ÖB och Rusta innan han började.

Jag vaknade klockan 04.30 i morse, satt här vid datorn och la pussel, sedan vid 07.30 tog jag mig frukost som jag tog med in till sängen, käkade den och sedan la mig tillrätta och hade TÄNKT mig kika på en film, men sov sååå gött.
Gick upp vid 9-tiden sedan.
På förmiddagen gjorde vi oss iordning för att gå ut på stan, jag skulle inom Apoteket för att köpa mellanrumsbortstar till tänderna, sedan skulle vi till Hemmakväll.
Göran skulle köpa Pepsi Ginger (Endast Hemmakväll som har den smaken) och jag köpte mig lite godis.
  

Men, när vi kom en bit på vår gata och hade kommit upp nästan till "bankahörnan", så sprang vi på Mari från Anderslöv, hon hade varit in på läkarbesök så hon var på G neråt oss, hade tänkt sig ringa, men då sprang vi på varandra istället.
Jag frågade henne om hon ville följa med oss på våra ärenden och sedan komma med hem på fika med smörgås.
Vi var även till Mallas innan vi gick hem.
Men, klockan hade hunnit att bli såppas mycket, så det var ju lunchtime.
Å jag vet hon är dålig på att äta, så jag frågade om hon ville äta med oss istället, vi åt rester av lasangetten, sedan tog hon sig ett par koppar kaffe efter maten.
Vi träffas ju inte så ofta, så vi har oftast en del att prata om NÄR vi träffas.
*Skoj med besök*

 

Nu snart ska jag i alla fall lägga omkull denna stora kropp uppepå sängen för att vila min sargade kropp till en bra film.
Jag misstänker kissesherren Sylvester kommer att komma direkt och lägga sig på mitt bröst.
DIREKT när jag la mig igen i morse, så kom han som ett skott, skulle helst vara uppe vid ansiktet när jag åt frukost.
Fick ju fösa undan honom då,, men SEDAN, när det var fritt fram.

 

Älskade Sylvester   

 

Världens snällaste katt, men visst ser han besk ut..??

 

Igår låg de båda två på köksbordet och lapade sol.

 

Trisse låg uppe i kryddorna, tur det är lock på de.
  

Härligt, härligt..

 

Med detta så säger jag hej och på återseende och HJÄRTLIGT TACK för alla kommentarer jag får, såå mycket roligare att skriva mina inlägg då.

Är det något ni saknar i min blogg, något just DU skulle vilja jag skrev om.
Ge mig förslag vettja. 


 
 
patricia

patricia

23 mars 2017 18:29

Jag har just nu en veckans bloggtävling där du har chansen att synas på min blogg :D Direktlänk: http://trisiaa.se/vill-du-synas-pa-min-blogg-29455637

http://www.trisiaa.se

Annelie

24 mars 2017 08:00

Tack för tipset... :o))

 
ullie

ullie

23 mars 2017 23:30

söta missarna
nä vet du nu sen när ja lugnat mej blir ja ledsen o liksom tänker ja men det va nog inte så hon menade ja överreagerar väl kanske . hon kanske inte visste eller tänkte på ryggen men nä alltså egentligen spelar det ingen roll för det kändes inte som åh ja saknar dej på jobbet utan så sjuk är du väl inte du kan väl komma några timmar åtminstone .... suck aj e känslig ja e för snäll så är det alltid o ja blir ledsen men ja o så är man som oss gör saker för det är skoj o får lida för det i ibland flera dagar :(

http://weberskold.blogg.se

Annelie

24 mars 2017 08:04

Jag tycker det är såå osmart av din kollega att ens yttra detta, hon VET ju du är sjukskriven och då måste hon ju FATTA att det är på grund av något.
Jaja, klantarslen finns det överallt.

Hoppas att du har en mindre smärtsam dag idag..

Kramelikram

 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

24 mars 2017 12:46

Hi hi! :-D Sicka goa kissar du har! Ja, veckan har verkligen gått fort, inte klokt att det redan är fredag, det var ju måndag nyss ju...
Det är alltid roligt med fikabesök, man kan sitta och babbla och babbla och babbla :-)
Ha en finfin helg vännen! Kramisar! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

24 mars 2017 20:03

Hahaha,, ja problem att prata har jag inte, det är ju inte ont i käften jag har om jag liksom säger så..
Men visst,, efter ett X antal timmar uppe för mig, så HÖRS det däremot på min röst att jag har ont.
Men, så många timmar sitter ju inte en vän som kommer bara "så där".

Mmm.. våra kisseherrar är värt guld för mig.

Ha nu en superduper mysig helg vännen.. // Kramar om

 
Biggeros

Biggeros

24 mars 2017 13:40

Härligt med lite spontana möten=) Då har ni fått tiden till att gå och alla redan är det fredag. Igår var jag ute hela dagen med en väninna och vi gick väldigt långt och däremellan blev det lunch. Inget onödigt blev det handlat förutom ljus och servetter=)

http://Biggeros.blogg.se

Annelie

24 mars 2017 20:05

Gudars vad mysigt det låter med en sådan väninna, det saknar jag.

Jag älskar att sitta och babbla om allt och inget och sedan så älskar jag när folk kommer "bara så där".

Trevlig Helg.. // Kramar

 
Annie

Annie

24 mars 2017 15:34

Ja så är det .. det går så himla fort ;)
Nu är det fredag igen .. jag tyckte nyss det var fredag .. ;)
Ni har så söta missar, synd du bor så långt bort-skulle gärna komma över en stund annars<3

Hoppas din fredag är hyfsad .. :)

Sv: Alltså jag tycker det funkar rättså bra faktiskt :) Gör visserligen inte så många timmar per vecka, några. Men tycker det går riktigt bra ändå :)

Kramar

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

24 mars 2017 20:06

Vad glad jag blir för din skull vännen, att det fungerar såppas bra på arbetsplatsen och att du trivs.

Hade varit megaroligt om vi hade bott nära varandra, du hade varit mer än välkommen hem till mig.

Ha nu en jättemysig helg med det ni hittar på.. // Kramar om

 
wiper

wiper

24 mars 2017 16:45

Jag tycker också att veckan gått jättefort. Skönt att kunna börja cykla. Själv kan jag inte cykla längre på grund av både nacken och ländryggen. Vad härligt att ni dök på vänner när ni var ute.

Era katter är ju så jättefina och det är. Jag är själv mer kattperson än hund

Jag har inte många som kommenterar men har många besökare så jag vet att folk är inne på bloggen i alla fall ;) Jag tycker det är bra det du skriver om din vardag så jag vet inte vad jag skall önska mer.

Du kan ju berätta lite om era katter om hur gamla dom är och hur länge ni haft dom. Är det innekatter?. Får fundera men jag är så nöjd som det är. Du har ju lite av varje och även film- och serietips mm

Ha en jättefin fredagskväll
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

24 mars 2017 20:09

Jag saknar också över att inte kunna cykla, jag cyklade inte så jättemycket innan jag vart rullstolsbunden heller,,, för jag fick så ont i nacke och axlar.
Något jag saknar enormt mycket nu, är att kunna ta bilen och åka någonstans, visst jag har färdtjänsten, men då är det ju pass på tider som gäller.

Mmm,, berätta om mina kissar kan jag ju göra. Tack för tipset.

Ha en jättemysig fortsättning på denna kväll.. // Kramar om

 
wiper

wiper

27 mars 2017 12:43

Då har vi samma problem vad gäller cykling, trist när det är så roligt att cykla. Förstår att du saknar det där spontana att bara ta bilen och åka ut.

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

27 mars 2017 13:07

Mmm.. jag saknar jättemycket att cykla, har jag inte gjort på lääänge.

Ja, även fast jag har färdtjänst så jag KAN åka utan Göran, så är det ändå ett pass med tider.

Kramar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards