Alla inlägg den 26 mars 2017

Av Annelie - 26 mars 2017 14:56

... sliten.

Denna dag har gått i ett tills nu.

Återkommer till det...


Vill bara säga ett stort, stort GRATTIS till min älskade pappa som fyller 74 år idag.

 

Min älskade pappa, på en bild som är tagen hemma hos oss för 9 år sedan.

Idag och även när mamma fyller, saknar jag att vi inte bor nära varandra.

GRATTIS pappa.

  


Ja, för att återkomma till denna dag.
Var upp tidigt i morse igen, tog en så vacker bild på himlen när jag satt i datarummet.

 

Otroligt vilka fina färger det kan ge sken av.


Göran var redan uppe och kollade på Formel 1, jag satte mig som sagt var här, åt min frukost och la lite pussel.
Denna pusselsida jag är på, är såå avkopplande.

Frampå förmiddagen vart jag lite pömsig igen, la mig med Sylvester på min arm och jag skulle kika på en serie, men somnade en stund.
När jag vaknade till igen, efter cirka 20-30 minuter, så var Göran borta.
Han kom hem, ja då hade han varit bort och provstartat hojen.
Den startade som en klocka.

  

Då gick jag upp, Göran började plocka ner gardinerna i vardagsrummet också putsade han fönstrena där, jag var i köket och strök gardinerna som skulle upp istället.

 

Helt nya spetsgardiner i ljus, ljus rosa färg.
Härligt, släpper in MYCKET med ljus.

 

När jag ändå var i strykartagen, så bytte vi gardiner i köket också, men där behövdes inte fönstrena putsas.

 

Gardinen som min kära syster sydde åt mig.
Önskar såå att syrran och jag bodde närmare varandra, då finge hon nog sy mer gardiner åt oss.
Jag vill såå gärna ha kappor i köket, men eftersom vi har satt fästena så högt till gardinstängerna (så vi skulle slippa att lägga upp alla 2,20-gardiner) så finns det ju inga färdiga kappor att köpa som har tillräckligt djup.

 

Sen fortsatte jag med resten av stryktvätten, jag på med hörlurarna och spotifylistan i de.
Idag lyssnade jag enbart på svensk musik, till Göran stora förtvivlan då jag tog ton i köket.

Som ni alla redan vet, så gillar jag ju att stryka, allt utom gardiner.. för då brukar nacke och axlarna ta stryk direkt.

När jag var klar, då låg Göran på min säng och vilade, jag satte mig en liten stund vid datorn.
Göran frågade om vi skulle gå till Clas Ohlson, han har glömt att stänga av kaffebryggaren ett par gånger, så jag ville att vi skulle ha en timer, så det har vi nu.

Innan vi gick hem, så käkade vi på ett enkelt matställe på "vår gata i stan", jag åt lite av en kycklingtallrik och Göran åt en kebabtallrik.
Rester av min kycklingtallrik, tar han med sig i matlådan i morgon.


Åååååå,, idag hälsade vi på en sååå gudomligt vackert och kärleksfull hund, en old english bulldog.

*VILL HA*

 

Bild snodd från nätet.

 

Resten av dagen kommer att gå i slöarnas tecken,, bara gå runt här hemma och fisa och vara nöjd.
Med det så önskar jag er en fin fortsättning på denna helg.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards