Alla inlägg den 27 mars 2017

Av Annelie - 27 mars 2017 18:05

... har verkligen denna dag varit.
Känner av att jag har hållit igång under helgen.

Vet ju med mig, att jag alltid får betala ett dyrt pris efteråt, men denna helg tycker jag det var värt det.

 

Jag har endast suttit vid datorn, skypade med min syster och sedan lagt pussel.
Plus att jag beställde hem en tvättmaskin från tretti.se idag.
Jag hade ju lite funderingar på tvätt / tork-maskin, men när jag frågade killen på tretti så tyckte jag han var lite så njaää.
Så, då frågade jag om en vanlig maskin, han frågade prisläge.
Då, sa jag runt den jag hade kikat på.
Då rekomenderde han en maskin som heter Blomberg, jag har aldrig i mitt liv hört talas om detta märke innan, han sa det var väldigt stort i Norge och Danmark, har för mig han sa även Tyskland.
Å denna var ändå 2.000;- BILLIGARE, hade det varit skit så tror jag ju inte han rekomenderar en skräpmaskin när de har massor av andra.

Ja, i vilket fall som helst,,, den är på 7 kg tvätt, 1.400 varvs centrifigur, jag sa jag helst ville ha 1.600, men då sa han att ju högre varv du har, ju mer sliter det på kläderna.
Logiskt tänkande så hade ju jag också räknat ut det.
*hahaha*

En kolfri motor som gör den både tystare och mer hållbar.
Timer, kan ställa in den så maskinen är klar precis tills vi kommer hem, uppfräschningsprogram, DET tycker jag blir bra.
För ibland behöver man ju inte tvätta ett plagg, som man enbart haft en kväll. 

Så, nu får vi se när vi får den hemkörd och inkopplad plus att de tar med vår gamla.

 

Så här ser den alltså ut.

 

Efter detta köp, så la jag mig på sängen, kikade på gårdagens avsnitt av säsong 2 på TV-serien Frikänd, låg och verkligen slappnade av.
Men, sedan gick jag upp och gjorde iordning till dagens middag, efter det så diskade jag även upp.

 

Detta fixade jag med innan Göran kom hem och till detta hade jag hjälp av Nicer Dicer Plus.
Ett välanvänt hjälpmedel i vårt kök.

 

När Göran kom, så började jag steka på detta, hällde på 5 dl Milda´s 4 %-iga grädde och kryddade upp det med diverse kryddor.

Det är alltså alla dessa grönsakerna plus salladskyckling vi har i.
Till detta hade vi tagliatelle.

 

Det smakade bra,,, men hade nog säkerligen varit ännu godare med Kelda´s 4 sorters ostsås.

 

Jag har rensat kattlådan, men NU mina kära läsare ska jag inte göra ett ärligt handtag på hela kvällen lång.

 

Bara en bild på min trötta gubbe i soffan igår eftermiddag, där snarkade och sov han så gött.

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards