Direktlänk till inlägg 28 mars 2017

Urk, fy och...

Av Annelie - 28 mars 2017 18:39

...blä vilken dag, ja om jag tänker på värken alltså.
Jag fattar INTE varför jag har så förbenat ont,,, igår kunde jag köpa det eftersom jag trodde det kom efter helgen, men IDAG då,, VARFÖR..??   

Om min muskler är 5 cm i omkrets i normala fall (ja, jag VET det är fantasintal, men jag bara säger detta ändå), så känns det som de är 15 cm i omkrets idag och SKRIKER ut sin smärta.

 

Ja, nog med skit.
När jag satt vid datorn vid 8-tiden i morse så såg jag mamma komma in på skypen, men det visade sig vara pappa som satt vid datorn, så vi skypade om allt och inget i 1 timmes tid.
*Love it*

  

 

Sedan har jag lagt lite pussel, vilat och sen så ringde Paula och frågade om hon kunde komma en sväng, hade ledigt mellan två brukare eftersom hon körde dagpatrullen idag.
Hon kom i två omgångar, mellan där så hann jag att äta lunch, åt rester från igår.
Var ännu godare idag.

 

Till middag har vi ätit något så enkelt som våfflor,,, vi brukar ju alltid äta middag igen, men jag sms:ade Göran idag och frågade om han nöjde sig med våfflor till middag.
När vi var på Ikea i lördags (våffeldagen), så hade de provsmakning av färdiga våffelhjärtan med sylt och grädde.
Dessa hjärtan ligger i frysen och ska värmas i 3 minuter i ugnen, de blir riktigt goda småfrasiga.
Så, man fick köpa ett paket och få ett på köpet, så vi köpte 4 kartonger + en burk av denna underbart goda jordgubbssylt som de bjöd på.

 

Hur gör du, brukar du provsmaka i butikerna..??
Är det något jag tycker är intressant, så brukar jag alltid provsmaka och det är ofta jag köper ingredienserna till dessa rätterna också.

 

Nu är klockan 18.48
* Kattlådan rensad, check
* Avtagning av överkast, ska göras
* Av med kläderna och på med pyjamas, ska göras

* Lägga mig tillrätta i sängen för att kika på teven resten av kvällen, ska göras.

 

Med detta så önskar jag er alla en fin fortsättning på denna tisdagskväll.

 

 

 
 
icaibloggen

icaibloggen

28 mars 2017 23:55

Sv: Lycka till i veckans blogg :D

Ja visst är det härligt att jag faktiskt kunde lägga till en extra positiv sak :D Första gången :D

Dem sura är annat paket, men samma färger har jag för mig, men står sour på dem. (stavning?) Riktigt sura faktiskt :) Testa dem! :)

Hoppas värken blir bättre för dig snart! har inte haft sådan lust att läsa bloggar så ligger lite efter, men ska läsa ikapp imorgon ! Kram <3

http://nouw.com/icaibloggen

Annelie

29 mars 2017 09:26

Ja, springer jag på det godiset ska jag absolut testa, då jag gillar surt.

Nä, ibland har man inte ens LUST att läsa andras bloggar.. :o))

Tack , tack... jag hoppas också på bättre tur denna gång.

Kramen

 
ullie

ullie

29 mars 2017 00:44

hoppas du fick en skön kväll till sängs. Har oxå haft mycket ont vet inte om det är väder relaterat. tröttsamt är det. sjuksriven längre o deppig där är väl mitt skit
Fin onsdag raring kramar

http://weberskold.blogg.se

Annelie

29 mars 2017 09:28

Mmm.. man kan bli riktigt ordentligt deppig på grund av sjukskrivning och smärta.
Det tog mig drygt 2 år innan jag vart riktigt deppig,, ja förutom precis då vårt liv vart omkullkastat, då jag vart sittandes i rullstolen.
Fick ge upp vårt gemensamma liv med hoj-åkandet och allt sådant.

Ha en så bra onsdag som du kan ha det.. // Kramen

 
The Queenie

The Queenie

29 mars 2017 10:13

Låter som en bra dag förutom värken :)

http://thequeenie.se

Annelie

29 mars 2017 11:26

Jo då, det var en mysig dag.
Men, som sagt var, mindre mysig sedan.. :o((

 
wiper

wiper

29 mars 2017 10:40

Så jobbigt med sån värk, det är slitsamt både fysiskt och psykiskt. När jag har det värst i ländryggen så vill jag bara skrika rakt ut också. Tack och lov så lindrar kyla för mig och när jag rör på mig mer så blir det lite bättre men man är ju inte alltid så pigg så man kan hålla igång hela tiden ;)

Härligt att det finns skype så man kan se varandra när man pratar.

Vi glömde själva bort att det var våffeldagen häromdan. Härligt att du fick besök av din väninna

Jag provsmakar sällan i butik men min man är bättre på sånt. Ser han provsmakningar så är han där direkt ;)

Hoppas du får en fin dag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

29 mars 2017 11:28

Ja, nu har värken blivit riktigt elak mot mig igen.. :o((

Ja, jag älskar skyp, jag skypar med både mina föräldrar, min syster och min son.

Hihi, här är det tvärtom,, jag provsmakar det mesta medans Göran smakar aldrig

Kramar..

 
Annie

Annie

29 mars 2017 12:12

Usch så jobbigt för dig .. att du ska ha sådär mycket värk hela tiden :/

Näe jag provsmakar nog nästan aldrig i mataffären, när vi handlar vill jag bara handla sen åka därifrån haha och hem :)
Vi handlar på ett Stort Coop som ligger i köpcentrum och det är jämt mycket folk där-så vill mest blir klar när vi är där ;) *ler*

Jag har tränat och ska arbträna i em, så mår riktigt bra nu ;)

Hoppas värken lugnar sig!

Kramar*

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

29 mars 2017 15:29

Ja, jag är mäktigt trött på denna värk,, tyckte ju att den nya medicinen började hjälp lite mot smärtan,, men icke heller.
Läkaren ska ringa mig någon gång nästa vecka,, ska bli intressant och höra vad han säger då.

Hihi, jag älskar att gå och handla i matvaruaffärer, visst inte sååå roligt när folk nästan sitter i knät hos mig i rullstolen DÅ äré inte roligt.

Härligt det låter att du mår bättre när du kan träna och arbetsträna.

Kramar om...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards