Direktlänk till inlägg 29 mars 2017

Jag blir sååå...

Av Annelie - 29 mars 2017 15:33

....TRÖTT, Trött och åter trött på min förbannande VÄRK.
Den gör mig mer sängliggandes igen, och är jag uppe för länge, ja då måste Göran hjälpa mig upp med benen i sängen.
Jag har svårt att komma till och från rullstolen till toaletten och tvärtom.

  
Jag kan önska min värsta fiende mycket,,, men jag lovar er... denna värk önskade jag inte någon.

 

Idag har jag skypat med mamma och det avslutades med att jag beställde och betalade två biljetter till
"Elvis, Live on screen, whit Symphony orchestra- The wonder of you 2017" 
på Malmö Arena den 12:e maj.
Mamma älskar ju Elvis-musiken, ja jag gillar den ju också sen såg jag lite av den på bloggen wiper, häftigt med symfonimusiken till.
Mamma nappade direkt, så det ska bli såå skoj att de kommer ner.
Jag sa till mamma att detta kan bli hennes Mors Dags-present.
Men nej då, det är på tok för mycket, men jag VILL.
Så, jag hoppas att de fattar det när de kommer.

 

Nyss ringde de angående tvättmaskinen också, de kommer någon gång mellan 07.30 - 10.00 i morgon och även installerar den då.
Beställde den i måndags och får den i morgon, snabba ryck.

Så, i morgon är det att sätta klockan på ringning,,, men visst, är det normalt så är jag ju redan uppe sedan någon timme.
Men, i morgon sover jag väl som en gris.

 

Annars... ja det har inte hänt ett dugg, mer än att jag fick dumpning efter lunchen som bestod av resten av våfflorna, så det kommer inte till att bli några mer våfflor för min del, visst det är inger jag är överförtjust i heller,, men gött kanske en gång / år. Inte ens det går det,,, ska det ätas,, ja då kanske jag kan äta två delar (hjärtan).
Min dumpning = kräk.
Jag är sååå glad att jag KAN kräkas,,, många som GBP-opererade kan ju inte det,, utan de går bara runt och mår illa, har ont i magen, hjärtklappning, kallsvettas osv.

 

Annars inget nytt, har legat på sängen och kikat på olika tv-program jag spelat in.
Men, det får inte vara något djupare, jag orkar inte koncentrera mig fast värken är en ANINGENS bättre när jag ligger.

 

Till helgen, beroende på väder och vind, så kanske vi ska till husbilen för att städa ur den inför vår kommande säsong, Göran ville göra det nu i helgen som var,,, men jag hade sagt jag skulle ta hand om stryktvätten.
Så jag sa att antingen får han åka dit själv och städa ur den annars så får det bli en annan helg.
Han vart bara bort och teststartade vår hoj och den startade som en klocka.

 

Med detta så blir det allt.

  

 
 
Ingen bild

Piere

29 mars 2017 16:10

Va tråkigt att du har så ont. Hoppas att du kommer att få hjälp i Uppsala igen o bryta cyklen. Kul att det är snabba puckar på tvätten. Då får du lite mer o göra. På tal om våfflor kanske ska fixa några. Int ätit de på flera år.
Hoppas att ni får skoj på Elvis.
Bra att Göran körde igång. Snart får han städa som tusan.
Stay frosty /piere

Annelie

29 mars 2017 17:28

Ååååå, vad roligt Piere att du skriver en kommentar.. :o))

Mmm, nu är min värk riktigt, riktigt illa igen.
Jajamensan,, ska bli roligt att tvätta igen. Jag gillar allt med tvätt och strykning..

Gött med våfflor någon gång.
Mmm.. tror säkert det blir trevligt på Elvis med mammsen.

Ha det bäst vännen.. // Kram

 
Vicki

Vicki

29 mars 2017 19:19

Trevligt trevligt med roligheter :-).

Är det du och mamma som ska gå? Ska ni äta en bit mat innan?

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

29 mars 2017 19:24

Ja, det ska bli jätteroligt. Det är mamma och jag som ska gå, nä vi äter ingen mat innan.

 
ullie

ullie

29 mars 2017 22:22

usch det är tråkigt tar onödig energi o man blir Bara gnallig usch tvi för det !!
men va skoj med tvättmaskinen så himla fort ? Dö kul sånt gillar ja

Det är tur du bor lite ifrån mej annars hade ja nog kommit o tjuvat husbilen en helg något ja längtat efter sov en natt för typ 20 år sen he he men tyckte det va mysigt så örstår du längtar. m&p har husvagn men inget vi lånar nu då vi inte pratar
kramiz vännen

http://weberskold.blogg.se

Annelie

30 mars 2017 05:13

Ja, det är som du säger. Vissa dagar kunde man bara lägga sig ner och inte röra en fena, men jag får sååå jäkla ont om jag bara ligger också,,, men jag ligger ändå hellre än vara uppe när jag har så förbenat ont.
Om du visste vad TRÖTT jag är på skiten.
Jag TROR inte att detta är enbart fibron.... de säger det är ett skov, skitsnack ett skov kan väl inte hålla i sig i drygt 2,5 år..

Mmm,, det är riktigt mysigt med husvagn / husbil, jag älskar det livet.

Vad tråkigt att er vänskap med de som äger husvagnen har blivit förstörd.

Ha en jättefin torsdag.. // Kramen

 
Bettan

Bettan

30 mars 2017 04:21

Vilken fin morsdagspresent!
Vad kul att få ner sina föräldrar..du har nu verkligen nåt att ae fram emot.
Ja..nu väntar jag oxå med spänning hur det funkar med maskinen..verkligen snabba ryck.
Detta med att kräkas..fy så hemsk känsla att inte kunna. Jag som kräker förjämnan hade ju mått dåligt jämt..hua.
Ha det så bra du kan...

http://Guldivardan

Annelie

30 mars 2017 05:16

Jaaee,, det ska bli jättemysigt att mamma och pappa kommer ner :-D

Ja, jag beställde maskinen i måndags, idag kommer de och levererar och installerar den,, så det är verkligen snabba ryck.
Blir till att tvätta första maskinen idag.. :-)
Jag gillar ju att tvätta, stryka ta reda på tvätten osv.

Ja fyy,, jag är också "glad" att jag kan kräkas.

Ha det lika bra du också.. jag ANTAR att du har det bättre... *L*

 
Annie

Annie

30 mars 2017 09:01

Trist att det onda bara fortsätter för dig :(
Har du ont som flyttar runt eller är det mer ettrigt på vissa ställen?
Så jobbigt ..

Den där bilden tycker jag är bra, den säger en del. Smärta är ju väldigt individuellt och olika för olika människor. Ingen vet ju Hur pass ont en annan människa har ..

Hoppas dagen blir skaplig ändå för dig<3

Kram!

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

30 mars 2017 09:09

Jag har smärtor i hela kroppen, men det är från ländryggen och neråt som är värst nu.

Ja, den bilden säger allt.

Ja då, är jag bara inte uppe för mycket, så går väl dagen si-så-där.... hade ju kunnat varit betydligt bättre.

Kramar..

 
The Queenie

The Queenie

30 mars 2017 09:39

Men usch och fy för värk :(

http://thequeenie.se

Annelie

30 mars 2017 11:57

Mmm,, det är fruktansvärt jobbigt med värk 24/7 :o((

 
wiper

wiper

31 mars 2017 11:51

Det är ju hemskt att ha en sån värk. Hoppas du kan få hjälp för detta för man orkar ju inte med att ha det så i längden.

Lyckost som skall gå på den konserten, vad roligt. Det är för långt för oss just nu. Det blir nog en höjdare. Det blir en fantastisk Mors dags present.

Håller med om skylten nedan.

Sköt om dig
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

31 mars 2017 15:02

Jaa,, nu får någon ta mig på allvar när det gäller mina mediciner och att jag har sååå förbenat ont i svanken och svanskota.

Jaaee,, det ska bli jätterolig att gå på detta med mamma, tack för tipset, annars hade inte jag vetat om det.

Kramar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards