Alla inlägg den 1 april 2017

Av Annelie - 1 april 2017 18:01

.... mer än jag som såg tv-programmet Synkro-Trycket av 16 konståkare på SVT den 30:e..??

De är helt otroligt, snacka om att lita på sina medåkare.

 

Jaha, då är det ytterligare en dag till historien.
Jag började min dag strax efter klockan 04.00 i morse, så var jag uppe till sju, gick och la mig igen lyckades somna om och sov till 09.00 *skönt*
Hahaha, jag hade pratade i sömnen innan jag vaknade, hade varit småotrevlig mot Göran,, sagt till honom att "du måste väl fatta att jag ska ha leverpastej, så se till att få hit smörgåsjäveln".
När jag vaknade så var jag hungrig, så min älskling kom in med min andra frukost till mig, åt ju även då jag var uppe så tidigt i morse.

 

Några timmar av dagen har vi tillbringat vid husbilen, så nu är den klar för säsongen.

 

Här är mitt hjärta med dammtrasan i högsta hugg, jag hjälpte till med det jag kunde, som slutade med att jag knappt inte kunde flytta på mig, så då vart jag sittande på sängen och fick torka ur alla hyllorna och lådan i kylskåpet.

Det luktade otrolig gött i bilen när vi åkte hem igen.
Var tänkt vi skulle bädda och göra klart allt, men eftersom det fortfarande är rått på nätterna så skippade vi det och bäddar då vi ska åka ut.

När Göran hade backat ner bilen igen, så var det så otroligt fint med vårblommorna i allt gråaktig växtligheter runtomkring, bad Göran ta en närbild på blommorna, men han lyckades inte så väl, ja ni ser ju i alla fall blommorna.

 

 

När vi kom hem, så satte jag mig i arbetsstolen i köket direkt, skar kycklingfileérna i tjockare skivor, vi skulle grilla dessa.
Premiärgrillningen.
Göran drog upp gasolgrillen på gården, tog ut allt som behövs när det ska grillas, det vill säga, det färdigkryddade köttet ( jag kryddar med lite allt möjligt), stekpincett och ett nytt fat att lägga upp det gillade på.

Då visade det sig att när Göran skulle tända griller, att det var SLUT på gasolen   

Var bara in med allt igen, flyttade varmluftfritösen som höll på att tillaga våra pommes till skärbrädan och på med grillpannan på spisen, sedan så stekte de istället.
Gick ju bra det också, men snopna vart vi.
*L*

Sedan diskade Göran upp och jag gick in och la mig på sängen, frågade Göran om vi skulle se en film på Netflix,,, han kom och la sig inne hos mig.
Tror ni jag såg hela filmen..??
*Fniss*
Nä, just det.
Jag är HOPPLÖS.

 

I morgon söndag har vi inget planerat... vi tar dagen som den kommer.
Har ni något roligt för er denna helg..??

 

Med detta så passar jag på att önska er en riktigt fin lördagskväll.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards