Direktlänk till inlägg 2 april 2017

Helvetets j*##*....

Av Annelie - 2 april 2017 15:08

... skit.
Jag lyckades idag,,, att köra över min mobil med rullstolen så hela glaset sprack.
Så, så bra var det okrossbara glaset på Samsung Galaxy S6 Edge Plus.
Morgondagen börjar med att ringa Folksam för att nyttja drulleförsäkringen, tur man har den, för när det slår till så.... är det gött att ha försäkrat.

 

Annars, denna dag har gått i lugnets tecken, vi satt vid köksbordet på förmiddagen, och pärlade Göran´s diamant-tavla.
Sedan fick han sitta själv med det, så tog jag fram skissblocket, höll på att teckna både en örn och ett lejon.
Det ÄR svårt, speciellt detta med proportionerna, men det kommer väl ju mer jag tecknar.

 

Idag kom grannfrun som bor precis ovanför till Göran när han var ute och gjorde något, eller om hon haffade honom i gången.
Vilket fall som helst så hade hennes lägenhetsnyckel fastnat i låset till soprummet, så hon ville vi skulle hjälpa henne ringa journummret.

Allt det vart fixat.
Sedan stod hon ganska så länge i vår hall och pratade om allt möjligt, jag frågade om hon ville komma in och sätta sig en stund, men hon skulle upp till sig, så det vart inget med det.

 

Jag gav Göran en fin pik idag att jag vill åka till Emporia någon dag (jag menade idag, men DET fattade han inte, eller om han inte ville fatta) I dont now.

 

Jag har tvättat en maskin tvätt idag och hängde den, ställde mig upp vid torkställningen, första badlakanet gick bra att hänga, det andra slutade med att jag ramlade baklänges, hade turen jag hade rullstolen olåst (!?!?) bakom mig, så den for iväg och körde på brickbordet med alla våra uggleljus. På så vis tog det ju stop för mitt fall också.
Får väl se om det blir något blåmärke, sträckte mig lite på höger sida, annars gick det bra, jag tog mig upp SJÄLV, med hjälp av att Göran höll hårt i rullstolen. Han tog fram vårdbältet direkt och skulle hjälpa mig, men jag ville prova själv och KLARADE det.
OM ni visste vilken GLÄDJE det lilla är.
Men efteråt,,, ja det är som jag har gjort världens styrkepass.

 

Till middag åt vi rester,, så ja denna dagen har varit riktigt slapp, slö och likgiltig.

 

Fyyy, för denna hemska bussolycka som skedde i morse.
Jag har jobbat som busschaufför i många år, fast inom stadstrafik, men jag vet ju vilket ansvar vi har för människor.
Hade  jag kört denna buss som var med i olyckan idag,,, jag lovar er, jag hade aldrig blivit människa igen.

Folk applåderar när en pilot landar, men det är ingen som applåderar när en buss är vid slutstationen, om det sen är landsvägskörning eller stadstrafik har ju ingen betydelse,,, för det är lika stort ansvar ändå.

 

Nu passar jag på att önska er alla en fin fortsättning på er söndag.

 

Dröjer inte så jättelänge innan det ser ut så här i vår natur.

 
 
Bettan

Bettan

2 april 2017 19:44

Jaha..då vet ja. Jag har en sån lur fast utan plusset,så det gäller att hålla i sen nu då. Får du ut nåt på försäkringen?
Som du kan drutta iväg...jäkla skit asså.
Detta med att ge en karl en vink /hint om nåt så glöm det!
Dom fattar 0 när det gäller sånt,hur mossiga som asså *s*
Jag har inte hunnit läsa om olyckan..får väl ta det senare. Nu är klockan snart 01.00 och jag känner hur de börjar dra i ögonen. Ha det bäst..

http://Guldivardan

Annelie

2 april 2017 19:48

Ja, håll i luren... :o))
Jag har ju även en drulleförsäkring, där måste jag ju få ut en ny.

Mmm,, men jag är ändå glad jag inte druttar så ofta numera, räcker ju iofs med de gånger jag göt.
Fattar inte att en karl inte fattar.. :o//

 
ullie

ullie

2 april 2017 23:47

Men snälla vännen va rädd om dej !! tänk om du slår dej fördärvad ?? Usch då :( ja tur då får du nog hjälp på försäkringen ja har ingen o min telel har fortf söndrig skärm har inga pengar haft .
hoppas du får åka i väg sånt e kul
kram på dej

http://weberskold.blogg.se

Annelie

2 april 2017 23:53

Tack vännen,, det är ett under att jag inte slagit mig mer av alla fall jag har gjort och framför allt inte brutit något.
Vi har drulleförsäkring eftersom vi har två katter, då det kan gå sönder något,,,, åså är det jag själv.. hahah.

Får se nästa helg om det kanske kan bli en tur till Emporia.

Kramen..

 
The Queenie

The Queenie

3 april 2017 08:40

Jag råkade med spräcka min skräm på samma modell :/

http://thequeenie.se

Annelie

3 april 2017 08:52

Å det ska okrossbart glas.. :-/
Bytte de ditt glas så du fick tillbaks samma mobil..??

 
wiper

wiper

3 april 2017 11:58

Vilken otur men tur att du har den försäkrad. Sen är man ju så beroende av mobilen. Vi har tagit bort den fasta och har bara mobilerna nu

Härligt att du håller på med teckning. Du har samma framfart som mig ;) vi får lugna ner oss lite för man blir skadad. Nästan alla skador jag har i kroppen beror på min egen framfart genom livet ;) Vi har nu fått inkopplat vår tvättmaskin av två duktiga elektriker

Fruktansvärt med olyckan. Tänker på dom anhöriga

Ha en skön början på veckan
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

3 april 2017 12:49

Mmm.. det är egentligen skrämmande att man ska vara så beroende av en telefon.

Jag önskar att jag kunde teckna mer och framför allt bättre, men det är ju en träningssak.

Gött att ni fått tvättmaskinen inkopplad.

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards