Alla inlägg den 3 april 2017

Av Annelie - 3 april 2017 21:31

... riktigt, riktigt trött.
Höll på att somna när jag kikade på "Vem bor här..??"

 

Bara jag har skrivit klart detta och borstat tänderna så ska jag krypa ner ordentligt under mitt kedjetäcke,, hoppas jag somnar gött också då värken är elak ikväll.

Denna dag har jag inte gjort många knop, endast tvättat två maskiner och hängt det, bäddat sängen och sen så slog in ett litet paket som skickades iväg,jag har även pratat med Folksam angående min mobil,, jag får skicka iväg den, jag hoppas att de bara byter glaset, eftersom den fungerar ändå, för jag ÄLSKAR min mobil.
Skulle det vara så att de INTE gör det,,, ja de har värderat mobilen till 6.000;- men eftersom den är över 1 år så drar de av hela 50 % och sen 1.500;- i självrisk.
Så, jag skulle alltså få hela 1.500;- för den.
Sjukt,, varför hela 50 % efter ett år..??
Jag köpte den i september 2015.

Därför hoppas jag att de bara byter detta "okrossbara" glas, då får jag betala 1.500;- men då får jag min älskade telefon igen.

 

Göran var upp till vår vän Paula på förmiddagen för att hämta sommardäcken, sedan så stod han i kö vid en däckverkstad,,, innan han kom hem så var han in på Huses och köpte en kebabrulle, som jag vart sugen på.
De är så stora så det räcker en åt oss.
Innan han kom hem så var han tillbaks till Paula för att lägga in vinterdäcken där.
Schysst av henne att vi får ha våra däck där, så vi slippe ha de i förrådet.

 

 

NattiNatt..   

Av Annelie - 3 april 2017 11:43

..... en lista som jag hittade inne hos nouw.com/icaibloggen.

Jag skriver upp alla frågorna nu, men svaren kommer på olika dagar.

1. Berätta om ett land du varit i med bilder och text, vad gjorde du där..??

2. Ditt bästa minne i år...??

3. Det godaste i godisväg...??

4. Din godaste favoritmat...??

5. Det tråkigaste minnet i ditt liv är..??

6. Den jobbigaste dagen har varit..??

7. Vilken film såg du senast på bio, vad tyckte du..??

8. Vart går din drömresa och varför just dit..??

9. Ditt favoritrum i ditt hem..??

10. Vilka filmer, max 6 st..??

11. Vilken linje gick du på gymnasiet..??

12. Favoritkläder är..??

13. En blogg du vill hylla..

14. Ett instagram-konto du vill hylla..
15. Vem städar, lagar mat, tvättar hos dig..??

16. Bästa sommaren var..??, Varför..??

17. Har du syskonbarn, namn / ålder..??

18. Har du barn, namn / ålder..??

19. Är du gift, berätta om ditt bröllop...

20. Hur var du som liten..??

 

Yes, då kör vi igång med första frågan.

  

Jag, Göran och mina föräldrar var till Egypten 2009, till ett ställe som heter Hurghada, det var inte så jättelänge det hade funnits som resemål.
Första natten sov jag riktigt, riktigt dåligt, vaknade vid 3-tiden, klädde på mig för att gå ut. Göran vaknade så han följde med mig, varmt, fint, tyst tills klockan vart vid 4-tiden,,, då tjoades det för fullt i mosken och ja fråga mig inte vart alla dessa vitklädda män kom från, det var som om de bara kom upp från jorden.

Vi var alltså där på 1 veckas ren slö och slapp semester.
Jag har nog aldrig mått så bra i min värk som jag gjorde i den torra härliga värme.

 
Ja, så såg jag ut på den tiden. 


Ha nu koll *om ni VILL alltså* varje dag på de andra svaren.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards