Alla inlägg den 4 april 2017

Av Annelie - 4 april 2017 14:18

..igen.

Mitt bästa minne i år..??

Hmm... svår fråga, måste verkligen tänka.

Eftersom det inte händer så jättemycket i mitt liv så får jag ta vad som SKA hända och det är att jag har gett min mamma som Mors dags-present att hon och jag ska gå och titta / lyssna på konsert med Elvis och symfoniorkester på Malmö Arena den 12:e maj.
Mamma påminde mig ju.... en sak har visst hänt i år, och det var när mamma var ner till oss själv i en vecka.
DET var jättemysigt.
Hihi, mamma läser ju min blogg, så hon skrev en kommentar på fejjan om detta.

 

Andra frågorna jag gett mig på...
  

4:e april 

Är du ifred med dig själv...??

 


Njaa, vissa dagar kan jag verkligen skrika ut min frustation över att jag sitter i rullstolen med dessa jävla smärtorna, medans andra dagar känns bättre även om smärtan finns där.
Så, det är upp-och-ner.
Men, jag FÖRSÖKER att vara glad och positiv.

 

Slut på mina frågor...
Jag gillar verkligen sådana frågor, därför hakade jag på nu.

 

På tal om frågor...
Just DU kanske har en fråga som du vill ha svar på,, shot for it.
Ställ den bara så ska jag svara.

 

Idag har jag inte gjort något, var uppe och ringde angående biljetten till Malmö Arena, då jag hade lyckats boka oss fel.
*Typiskt mig*
Sedan ringde jag facket, för att berätta att jag är sjukskriven till sista augusti.
De skickar ju hem fakturan när man är sjukskriven.

Inatt har jag sovit på sidan hela natten lång, alltså raklång (har jag inte gjort på dryga 2 år), men fy F#*, gör jag inte om igen.
Jisses,, jag säger bara.
Jag kan ju säga som så att jag vet jag LEVER idag.

Så, jag har legat mycket,,, tog en fika med Göran på förmiddagen, sedan la jag mig igen.
Kom upp nu när vi skulle äta lunch, sedan satte han sig på trampcykeln bort till sitt em-skift.
Jag satte mig i arbetsstolen och diskade upp.

 

Snällla, Pleas håll era tummar att vår hoj kan bli såld, Göran satte ut den på Blocket idag.
Enda "nackdelen" är ju att han tillåter ingen provkörning, han litar helt enkelt inte på folk.
Å jag förstår honom.
De får provköra nere i vårt garage, men inget mer.
Så, nu får vi se om vi får vår älskade hoj såld.
Det är lite för mycket pengar som bara står plus att Göran ska åka tur och retur hemmet - jobbet.
Vi köpte ju oss husbilen istället,, så jag också kan få någon glädje över något.

 

 

Här är vår skönhet, som vi har haft många härliga turer på.

 


Nääee,, med detta så tackar jag för mig, skoj att just DU kikar in, och som sagt var,,, har du en eller fler frågor,,, fråga på vettja.

Av Annelie - 4 april 2017 07:04

... då kör vi ytterligare en lista jag har hittat som jag tycker verkar rolig.
Nu får ni verkligen kika in till mig flera gånger / dag, så ni inte missar något av det jag skriver.

Denna lista är framtagen av:

thequeenie.se
nouw.com/jasmineivanoff/profile

 

Eftersom jag ligger några dagar efter, så tar jag tre datum på en och samma gång.

 

1:a april

Vem är du..??


Jag heter alltså Annelie, fyller 52 år nu i april. Är född och uppvuxen i Värmland, är gift med min älskade värmlänning Göran sedan 9 år tillbaks, vi har varit ett par i 15 år i år.

Vi bor nere i Trelleborg sedan 10 år tillbaks, innan dessa bodde vi 4 år i Hyltebruk.
MEN, jag har allt hemlängtan ibland, till våra nära och kära.
Vi har ingen familjemedlem här nere.
Då tänker ni förstås, varför i hela friden har de flyttat 60 mil, från sina familjer osv.
Det beror på att jag jobbade som busschaufför inom Karlstads lokaltrafik, kunde ju inte fortsätta med det tack vare min sjukdom fibromyalgi.
Eftersom det är riktigt svårt med jobb hemma i Värmland, så hade vi egentligen inte så mycket att välja på.

Jag har en son Andreas som blir 24 år i höst, som bor i en lägenhet i Karlstad, han jobbar som grusbilschaufför, trivs som fisken i vattnet.
Göran har två barn, en son Joacim som blir 25 år i år och Emelie som blir 21 år.
Sedan är ju Göran även farfar till lilla söta Mercedes, som blir 1 år i juni.

Ja, det var väl det.

 

2:a april

 

Varför bloggar du och vad fick dig till att börja..


Varför jag bloggar är enkelt, jag fullkomligt älskar att skriva, hur det började vette tusan. Min förra blogg hade jag i många år, men la ner den tvärt då jag fick en riktigt elak kommentar om min sjukdom och varför jag sitter i rullstol.
Då tappade jag lusten helt och hållet.
Tyvärr så tog jag bort min dåvarande blogg,,, kunde ju bara ha satt den på typ "vilande", men då var jag hundra på att jag aldrig mer skulle skriva något mer och absolut inte bli så öppen som jag är.
Hihi,, gick si-så-där,,, efter några månader så startade jag den jag har nu.

 

3:e april

 

Hur hade ditt liv sett ut om du var ekonomiskt oberoende - tror du...

 

Ja, antagligen så hade vi ägt vår eget boende, alltså ett hus eller insatslägenhet.
Eller, kanske till och med bott i något varmare land, som min värk mår bra av.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards