Direktlänk till inlägg 4 april 2017

Hej på morgonkvisten...

Av Annelie - 4 april 2017 07:04

... då kör vi ytterligare en lista jag har hittat som jag tycker verkar rolig.
Nu får ni verkligen kika in till mig flera gånger / dag, så ni inte missar något av det jag skriver.

Denna lista är framtagen av:

thequeenie.se
nouw.com/jasmineivanoff/profile

 

Eftersom jag ligger några dagar efter, så tar jag tre datum på en och samma gång.

 

1:a april

Vem är du..??


Jag heter alltså Annelie, fyller 52 år nu i april. Är född och uppvuxen i Värmland, är gift med min älskade värmlänning Göran sedan 9 år tillbaks, vi har varit ett par i 15 år i år.

Vi bor nere i Trelleborg sedan 10 år tillbaks, innan dessa bodde vi 4 år i Hyltebruk.
MEN, jag har allt hemlängtan ibland, till våra nära och kära.
Vi har ingen familjemedlem här nere.
Då tänker ni förstås, varför i hela friden har de flyttat 60 mil, från sina familjer osv.
Det beror på att jag jobbade som busschaufför inom Karlstads lokaltrafik, kunde ju inte fortsätta med det tack vare min sjukdom fibromyalgi.
Eftersom det är riktigt svårt med jobb hemma i Värmland, så hade vi egentligen inte så mycket att välja på.

Jag har en son Andreas som blir 24 år i höst, som bor i en lägenhet i Karlstad, han jobbar som grusbilschaufför, trivs som fisken i vattnet.
Göran har två barn, en son Joacim som blir 25 år i år och Emelie som blir 21 år.
Sedan är ju Göran även farfar till lilla söta Mercedes, som blir 1 år i juni.

Ja, det var väl det.

 

2:a april

 

Varför bloggar du och vad fick dig till att börja..


Varför jag bloggar är enkelt, jag fullkomligt älskar att skriva, hur det började vette tusan. Min förra blogg hade jag i många år, men la ner den tvärt då jag fick en riktigt elak kommentar om min sjukdom och varför jag sitter i rullstol.
Då tappade jag lusten helt och hållet.
Tyvärr så tog jag bort min dåvarande blogg,,, kunde ju bara ha satt den på typ "vilande", men då var jag hundra på att jag aldrig mer skulle skriva något mer och absolut inte bli så öppen som jag är.
Hihi,, gick si-så-där,,, efter några månader så startade jag den jag har nu.

 

3:e april

 

Hur hade ditt liv sett ut om du var ekonomiskt oberoende - tror du...

 

Ja, antagligen så hade vi ägt vår eget boende, alltså ett hus eller insatslägenhet.
Eller, kanske till och med bott i något varmare land, som min värk mår bra av.

 
 
Bettan

Bettan

4 april 2017 08:14

Görans barn o lilla barnbarn bor härnere väl?
Förstår inte varför man ska vara elak rakt ut...vad får man ut av det?
Visst kan jag vara elak,men då blir jag bemött illa först.
Jag förstår att du bloggar..är ju din dagbok. Blir väl som ett roligt jobb för dig,man måste ta tag i det lixom.
Jag bloggar för dottern bloggade. Hon tyckte jag skulle göra det först när jag skulle semestra för att mina nära kunde vara med mig.
Jag gillar att följa din blogg för den är så öppen o många bilder.
Ekonomiskt oberoende är ju aldrig att tänka på. För att skaffa eget hus som du skriver behöver man inte vara ekonomiskt oberoende?
Om det hade gått hade jag emigrerat direkt från Sverige och betalat resor för min familj flera gånger om året att komma ner till oss i vårt ansra hemland.

http://Guldivardan

Annelie

4 april 2017 08:21

Nääeee,, det är bara jag och Göran som bor här nere.

Jag fattar inte heller hur folk kan vara sååå elak, men jag misstänker vem det kan vara.
Jag är ärlig, men aldrig min mening att såra någon, då hoppas jag de öppnar käften och säger det, så får jag en ärlig chans och förklara mig och be om förlåtelse.

Tack för att du gillar min blogg, alltid skoj att höra / läsa.

Nääee, för att köpa hus måste man ju inte vara ekonomisk oberoende,,, men en helvetets massa pengar på banken, eftersom de ska ha 15 % i handpenning,, på huspriserna här nere.

 
The Queenie

The Queenie

4 april 2017 08:50

Åh vad kul att du har hakat på vår utmaning :D

http://thequeenie.se

Annelie

4 april 2017 14:14

Jaaee,, jag gillar ju dessa listorna själv.. :o))

 
Biggeros

Biggeros

4 april 2017 10:10

Intressant att få reda på lite om varför du som värmlänning flyttade till Trelleborh. Ibland är det tvunget att flyttade pga jobb, släkting eller pga klimat. Vi flyttade till Spanien för att min man fick jobb här. Vi utlandsresande hade på känn att förr eller senare skulle vi köpa något i ett varmare klimat=)
Man blir aldrig förvånad att det finns så mycket idioter som kommenterar på ett omoget sätt. Tack för ditt inlägg//kram

http://Biggeros.blogg.se

Annelie

4 april 2017 14:16

Mmm.. då hade vi inget val,, om jag inte ville gå ut i arbetslösheten.

Jaa,, denna kommentar jag fick då, fick mig verkligen på fall. För dessa smärtor och svårigheter jag har,, skulle jag mer än gärna dela av mig till den personen som skrev den kommentaren.

Både jag och gubben skulle vilja flytta till ett varmt land, med härlig torr luft.

Roligt att du gillade inlägget... // Kramen

 
Michelle

Michelle

4 april 2017 10:14

Hej! Nu finns det svar på dina frågor i min blogg.

MVH Michelle.

http://miche.webblogg.se

Annelie

4 april 2017 14:17

Tack för den informationen, intressant läsning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards