Direktlänk till inlägg 6 april 2017

Sorgen är ett...

Av Annelie - 6 april 2017 13:57

... faktum här hemma för mig, jag får INTE tillbaks min älskade mobil, då den var mer skadad än vad jag trodde.

  

Nu får jag bara en ersättning sen får jag vänta tills den 2:a maj, då kan jag plocka ut en ny mobil hos Telenor.
*längtar*
Använder ju min Sony Xperia nu,, men fyyy, när jag är van Samsungen.

Jaja, bara att gilla läget.

 

Jaha, har ni fått era skattepengar ännu..??
Våra satt på kontot igår, så de är överförda till ett kontot som vi kallar semester-kontot.
Nu kan vi åka precis som vi vill i sommar, stanna där vi känner för det, vara ute så länge som vi har kattvakt.

 

Igår kväll var jag glad, även idag under dagen, ja förutom nu.
Jag var ju igång igår, var uppe länge, ändå så hade jag inte speciellt ONT igår kväll, inte ens när jag vaknade i morse klockan 06.00, var uppe ett tag då, la mig igen och somnade om, vaknade vid 9-tiden.
Det var skönt.

Har inte haft något speciellt ont idag heller,, men NU känner jag det börjar mer och mer.
Men, det är ju dags för middagsmedicinen också.

 

Jag skulle behövt varit ut idag, dels för att köpa Göran´s sista present, min gubbe fyller ju 47 år i morgon och sedan för att lämna in mitt läkarintyg till jobbet.
MEN, jag känner inte ett dugg för att GÅ UT, så det lutar åt att jag får göra dessa ärenden i morgon.

 

Jag ringde upp svärmor och svärfar idag, men jag pratade bara med svärmor, tackade för pengarna vi fick nu när vi fyller.
Vi kommer även få pengar av mina föräldrar, men det sa jag vi kunde ta när de kommer till oss i början på maj.

 

Jag såg en film på Netflix häromdagen.

The most hated woman in America.
En verklighetsbaserad kriminalfilm, men jag tyckte inte den var något speciellt att se.
Var bara att denna kvinna var jäkligt kaxig och tuff.

 

NU, mina vänner... blir det ju dessa utmaningarna jag har antagit mig.

 

Vilket är det mest minnesvärd ögonblicket ifrån ditt förflutna..??

 

SVAR:

Absolut då när min son föddes den 21:a september 1993.

Det var satt till detta datumet, jag  kom in 04.30 på måndagmorgon med krystvärkar, han föddes 23.05 på tisdagskväll med akutsnitt.
Först tidigt, tidigt på onsdagsmorgonen fick jag se honom, känna lite på honom genom hålet där han låg med en massa slangar härsan och tvärsan i kuvösen.

De tog ut honom till mig, la honom vid mitt bröst, jag ammade honom lite där och då.
Sedan höll pappa C honom en stund, efter det tillbaks till kuvösen.

Jag låg uppe på BB, Andreas låg kvar i kuvösen tills på fredag, torsdag var han uppe hos mig på dagpermission, men på fredag vart han utskriven.
Varför han låg där med pencillin direkt i blodet var för att ingen visste när mitt vatten hade gått.

Allt vart väldigt kaotiskt, så jag glömmer aldrig då de frågade mig om jag ville bli sövd eller ha ryggmärgsbedövning inför akutsnittet.
Söv mig sa jag, jag vill bort från denna skit nu.

Jag hade alltså legat med krystvärkar i 42 timmar.
Jag var helt slut,,, därför de gjorde akutsnitt, plus att DÅ, började det även bli jobbigt för Andreas.

 

Älskade, älskade sonen,,, aldrig ett nattmål på honom, han trivdes vid mitt bröst, ammade, sov, ammade sov.... så han och jag satt länge, jag såg varenda serie som gick på teven då.
*Hahaha*

Hans första jul, skulle vi ha hemma hos oss, mina föräldrar, min syster och hennes familj, hennes dåvarande svärföräldrar skulle komma till oss.
Ja, då var vi tvunga åka in till akuten med Andreas, eftersom han hade svårt för att andas, där konstaterade de förkylningsastma.
Så, vi vart inlagda.
  

Vi gjorde som så.... att jag pumpade ur det jag kunde, sedan åkte vi hem, åt maten med våra gäster och öppnade julklapparna.
Sedan åkte vi tillbaks till Andreas, han var ju bara 3 månader, så han hade ju ingen koll på om vi var där eller ej.

 

Sedan den andra utmaningen.

 

Din godaste favoritmat:


Hmm.. svårt, finns ju såå mycket gött.
Men, jag måste ju säga en rätt, då får det bli Sjömansbiff

 

Med  detta säger jag slut i rutan, ha en jättefin fortsättning på er torsdag.

 

 

Saknaden är stor.
  Freja 2002-2009  

 
 
Ingen bild

Lena

6 april 2017 14:54

Skattepengarna kommer i juni här😋 kan ni inte ta katterna med er när ni åker? Vet inte om vi ska åka nånstans i sommar, lite stökigt här nu med svärmors demensutredning, gubbens uppsägning( fast han har fortsatt jobb på ett annat åkeri) och min värkutredning.

Annelie

6 april 2017 16:47

Ja, den som väntar på något "gott" väntar aldrig för länge,, eller hur vad det med denna sak..?? *L*

Nääee,, vill inte ha med katterna, de som hade vanan att vara utekatter innan vi flyttade till Trelleborg.

Ja, då har ni lite påställt..
Jag visste inte att din make är uppsagd..

 
Bettan

Bettan

6 april 2017 17:33

Fy vad tråkigt detta med din telefon. Man är ju så van vid den man har,jag har samung galaxy 6 edge och gråtit blod om jag blivit av med den..tafatt.
Men visst är det lockande med den nya 8an.
Jag kom hem i måndags och har inte varit ute sen dess...bara gått från dörr till jobbedörr. Usch jag vill inte utan är väl mest både deppig o tjurig att vara tillbax.Så du är inte ensam att inte vilja ut.
Jag såg färdigt nu mr.Selfridges på netflix. Så sorgligt när jag sett hela serien klart.jag ger ju upp med allt och är så kräsen,tycker allt är skit fördet mesta. Så nu för att hitta nåt fängslande tar evighet för mig.
Favoritmat för mig finns inte längre sen op..

http://Guldivardan

Annelie

6 april 2017 20:24

Ja, det var / är riktigt trist att jag inte fåt tillbaks min mobil.
Men, jag får ju hämta ut en 8:an i början på maj istället.. :o))

Vad tråkigt att du känner så att komma hem till Sverige igen, men visst vardag kommer ju så fruktansvärt fort.

Jobbigt med maten för din del, visst du är van det nu, men ändå.

Ha nu en riktigt fin kommande helg..

 
The Queenie

The Queenie

6 april 2017 18:57

Ja många som fått sina skattepengar :D

Svar: Ja han har bruna ögon efter sin pappa :) Tårtan var mega god :D kram

http://thequeenie.se

Annelie

6 april 2017 20:25

Fick du också tillbaks på skatten..??

Fint med bruna ögon...
Förstod tårtan var god, för den såg riktigt god ut.
Sällan Göran och jag har tårta när vi fyller år,, kan ju inte köpa ett tårta bara till oss två.

Kramen..

 
Ingen bild

Lena S

6 april 2017 19:22

Trist att mobilen inte gick att fixa. 😢

Japp dom få ynka skatte pengarna jag fick är insatta på sparkonto tills jag ska köpa ny dator. Jag är ändå glad att det blev plus, det är ju trist att få betala.
Kram

Annelie

6 april 2017 20:28

Ja, jag var riktigt ledsen när jag fick sms:et idag,,, men jag får väl se från den roliga sidan...blir 8:an för mig i början på maj istället.

Jaa, som du säger, perfekt med + än -
Ifjol hade jag drygt 5.000;- i restskatt,, det var INTE roligt.

Kramen..

 
ullie

ullie

6 april 2017 21:29

söta freja förstår saknaden
nä inga skatte pengar här ännu blir nog inget direkt heller

vet inte om du sett men in o kolla gärna för på blogg.se första sida är ja med idag tjohoo
fin fredag söta du kramar

http://weberskold.blogg.se

Annelie

6 april 2017 21:46

Vad skoj att vara med där, men tyvärr, jag hittade det inte.
Jag tänkte jag skulle starta upp en blogg på den sidan också, men se de gick inte... :o))
Äsch, jag blir kvar här.

Mmm... Freja var både söt och genomsnäll.

Ha u själv en riktigt fin fredag med förhoppningsvis SOL.

Kramen..

 
The Queenie

The Queenie

7 april 2017 09:03

Svar: Ja han har fått den smaken av färgval av sin morbror haha :P

http://thequeenie.se

Annelie

7 april 2017 10:15

Hahaha, ja det är bra. De syns ju i trafiken, så jag tycker bara det är fördelar.

 
Annie

Annie

7 april 2017 14:16

Vad tråkigt med din mobil :/
Hoppas du har en hyfsad dag utan för mycket ont ... :)

Idag är jag ledig, har varit på pw och lite sånt. Senare idag blir det en weekendtripp, ska bli kul :)
Få se om det kanske kommer nåt mobilinlägg hos mig i helgen, men som sagt får se ;)

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

7 april 2017 14:52

ÅÅååå,, va roligt med en weekend-tripp, spännande, ska hålla utkik.. ;o))

Idag är en SKITdag...

Ja, jag vart riktigt ledsen att jag inte får tillbaks min mobil.. :o((
Men, jag tar ut en 8:a + i början på maj istället. :o))

Ha nu en riktigt mysig helg.. // Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards