Alla inlägg den 8 april 2017

Av Annelie - 8 april 2017 15:32

... Malmö idag, närmare bestämt till Emporia.
Kände bara för att åka in och kika runt lite, vi skulle inte ha något speciellt.

Men, kom hem med en såskanna, porslinstupp, lagerblad, Pepsi Max, Proviva, Juice, Mjölk, ett pris på en kommande tävling här på bloggen och sist men inte minst ett par nya skor till mig. Skor är något som är fruktansvärt jobbigt att prova för mig, jag får ju slita något så kopiöst eftersom jag inte orkar att ställa mig upp som man normalt gör.

 

Vi åt vår lunch på Max, o jisses vad gött det var idag.
Nygjorda strips, en varm saftig god hamburgare.... nästa så snålvattnet rinner på mig nu också.
*L*

 

 

Jag fastnade direkt för dessa, tycker färgen är snygg också.

 

Här har vi den smarta såskannan.

 

Porslinstuppen, som jag hittade på Erikshjälpen, som ligger på Emporia.

 


Eftersom jag fick en sen dumpning idag, detta var nog på grund av att jag åt för fort idag.
Men, jag ville bara HEM, fortast möjligast.
Jag hatar att må som jag gjorde,, kallsvettades, vart otroligt trött och illamående.
Direkt när jag kom hem så svepte jag två stora glas med vatten, så jag får kräkas.
Blir ju bättre ganska så omgående efteråt.

 

Nu ska jag ta mig en kopp te, kika på era bloggar, aftonbladet, kanske lägga lite pussel, sedan mina vänner... ska jag tillbringa resten av dagen / kvällen till sängs,,, känns jag varit uppe mer idag och sen så hjälpte väl skoprovningen till också, att värken är lite ettrigare.

 

Ja just det,,, jag har ju mina utmaningar också.

 

8. Ditt favoritmat med recept.

 

Dragongryta 4 port


500 gr grytbitar av nöt
2 dl buljong

2 msk soja

1 purjolök

100 gr rökt skinka

1 krm svartpeppar

3 msk tomatpuré

1 tsk smulad dragon

1 dl creme fraiché

1 msk vetemjöl

Salt efter behag

 

Koka upp buljongen och sojan, lägg i köttet och rör om. Låt koka i cirka 1 timme.
Strimla både purjolöken och den rökta skinkan, rör ner det i köttgrytan.
Tillsätt peppar, tomatpuré och dragonen.
Rör ihop creme fraichén och mjöl, rör ner det i grytan.
Låt koka ytterligare cirka 5-10 minuter, smaka av med salt.

 

Detta är precis efter receptet, jag gör mer på en höft och sen så kokar vi alltid köttgrytor i tryckkokare, då är det 30 minuter som gäller.

 

Lycka till och smaklig spis.
OM, ni gör denna rätt, säg vad ni tycker sedan i sådana fall.

 

Å sen är det mina andra utmaning:

 

Den jobbigaste dagen har varit:

 

Det var nog den dagen min son tog beslutet att flytta hem till pappa när han var 12 år.

 

Så, mina kära läsare,,,, så får ni ha en riktigt fin fortsättning på er lördag.


Av Annelie - 8 april 2017 04:41

.... HÄNT, som jag tror säkerligen MÅNGA svenskar inklusive mig har varit bekymrad för.
Ett TERRORdåd, 4-barns pappa som jobbar inom byggbranchen och ska ha visat sympatier för IS.

 

Någon av er som är snopna att det HÄNT..??

 

Ja, som sagt var... jag är det INTE.

 

Sänder en tanke till alla er drabbade och alla anhöriga.

*LOVE*

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards