Alla inlägg den 9 april 2017

Av Annelie - 9 april 2017 15:25

... 9:e april, snart halva april gått också, sedan rusar det mot sommaren.
*SKÖNT*

 

Denna dag har gått i ett för mig, när jag kom upp så var Göran redan uppe, i och för sig cirka 10 minuter innan mig.
Jag drömde så otroligt mycket inatt, bland annat att min mamma skulle ta en bild på mig när jag låg i sängen, och jag var tvungen att ligga på sidan (sover alltid på rygg), men jag kom väl över på sidan med mycket möda och besvär i drömmen.
När jag vaknade så låg jag på sidan,,, jag hade alltså vänt mig till sidan i verkliga livet också.
Sedan säger Göran att jag pratar väldigt mycket i sömnen numera,,, och jag pratar tydligt och högt.

  

När jag kom upp så tog jag mig frukost direkt, jag rensade hela kattlådan och skurade rent den, fyllde på med helt ny kattsand, då ska ni veta att jag GICK dessa steg inne på badrummet PLUS att jag gick runt sängen när jag bäddade den.
Jag har tvättat en maskin tvätt och hängt den, jag har diskat, jag har skalat potatis och jag har gjort iordning en lövbiffsgryta, under tiden var Göran ute och åkte hoj.

Här är alltså ingredienserna jag hade till lövbiffsgrytan, fast det fattas broccoli på bilden och sen så tog jag bort messmöret.

   

Så här vart grytan, riktigt god, med smak av pesto med vitlök i bakgrunden.
*Mums*

Till detta åt vi kokt potatis, jag gjorde aldrig någon sås, utan vi åt skyn, det är gött det också.

 

Efter Göran diskat upp efter middagen, så satte han sig på trampcykeln och jag tog elskotern upp till Lidl, där köpte vi oss ett nytt strykbräde, det är knappt det vi har håller ihop nu.
Men, jisses, det har jag haft i många, många år.
Älskar det, eftersom det är så bredd som 40 cm, det vi köpte nu är bara 34, 6 cm är mycket i det sammanhanget.
Får se vad jag hittar i Ullared när vi ska dit till helgen.
Yes, vi ska ha husbilen och sedan så styr vi kosan till Ullared för att shoppa loss.
  

Nu mina kära vänner,, ska denna stora otympliga kropp vältas omkull uppepå sängen och så vara där resten av dagen.

 

Nä just det, höll ju på att glömma bort mina utmaningar.

Första utmaningen är från följande tjejer:

thequeenie.se
nouw.com/jasmineivanoff

  

9:a april

 

Skulle du vilja vara känd, om Ja motivera varför och på vilket sätt.
Om Nej, varför inte..??

 

Enda sättet jag skulle vilja vara lite småkänd så är det via bloggvärlden, jag skulle vilja kunna tjäna lite pengar på min blogg.
Men, den drömmen lär väl aldrig att slå in.

  

 

Vilken film såg du senast på bio, vad tyckte du..??


Filmen San Andreas, såg vi och den var helt okej.

 

Nu så,, försvinner jag från detta databord.

Ha nu en riktigt fin söndagseftermiddag och ta hand om varandra.
Kärlek till er alla.
  


Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards