Direktlänk till inlägg 12 april 2017

Hej och hå...

Av Annelie - 12 april 2017 13:41

... i stugorna, hoppas att ni har det riktigt bra en dag som denna.

 

Här är lite si-och-så med det,,,, värken är halvjobbig idag.
Ja, denna smärta är väldigt svår att förklara.
Jag brukar säga om vanlig fibro-smärtan,, att det är som växtvärk, fast 1.000 gånger värre.
Vad ska jag nu säga om denna värk jag har nu då...??!!
För detta är då ingen "vanlig" fibro-smärta, jag menar jag har haft det i så många år, så jag känner skillnaden.

  

Alla inom sjukvården säger ju att det är fibromyalgin som slagit ut min kropp så som den gjort, men det är INGEN som har sett att de har sådana djävulska smärtor varje dag och att de sitter i rullstol på heltid,,, att de sett folk som har rullstol som komplement, det har vissa av de sett.

Jag blir liiite smått irriterad på sjukvården,,, för hittar de inget fel,,, ja då ÄR det helt plötsligt fibron.
Sjukvården skyller så otroligt mycket på denna j***a sjukdom.

 

Här kommer en länk om fibromyalgin, står mycket bra där.

battrehalsa.nu/gor-fibromyalgin-dig-glomsk-sa-har-kan-du-hantera-fibrodimman/

 

Okej, nog om skiten.

 

Idag har jag inte gjort ett endaste dugg, legat mest hela tiden, jag satt i sängen förut och skrev ett brev också.
Kikat på en dokumentär om Usa´s farligaste fängelse.
Slumrade till en sväng.

 

Sedan har min läkare ringt, han tyckte blodtrycket var okej, så det behöver jag ingen medicin mot i alla fall *skönt det*
Han byter ut en medicin mot en annan, så får vi se om den hjälper till bättre mot smärtan.
Men, han la in den i dospåsen som kommer i slutet på april, så tills dess ska jag äta den jag har.
Plus att han skrev ut en till, som jag äter och receptet var slut, den medicinen gick inte att lägga i dospåsarna, varför vette tusan.

 

Sen ringde Paula och bara ville prata och fråga en sak.

Göran har ringt,,, han har börjat att gå i ett spår i närheten av sitt jobb, han började igår och han ska även gå idag.
Sedan går han tillbaks till sitt jobb och duschar om / när han har bilen.

Annars så sätter han sig direkt hem på cykeln.
Men, idag ska han gå, sedan duscha, sedan var / är det meningen han ska åka och handla det vi ska ha till påsk, sedan hämta mina mediciner.
Så, han ville ha reda på vad han skulle handla.
MEN, jag skickade sms till honom nyss och sa att jag kanske vill följa med, han får skicka sms innan han åker från jobbet så får jag se vad jag tycker / känner då.

 

Jag kanske ska sätta på en maskin tvätt och hänga det,, diska upp det lilla vi har eller bara gå och lägga mig igen.
Svårt detta.
Huvudet vill ju så mycket också klarar inte kroppen av det.
DET är frustrerande.
Å jag som ska till Ullared och "ränna" på långfredagen och eventuellt på påskaftonen.

 

Nu till mina utmaningar.

  

Den första hittade jag hos

thequeenie.se

nouw.com/jasmineivanoff

 

Hur är du som person..??

 

Jag svarar själv, har inte frågat någon annan, men jag vet vad andra kan säga om mig.
* Jag är väldigt givmild
* Jag är ÄRLIG
* Jag är oftast glad
* Jag är pratglad
* Jag har ett kontrollbehov (som jag vill att det ska se ut på ett speciellt sätt i vårt hem)
* Jag vill ha ordning och reda runt omkring mig
* Jag har lätt för att träffa nytt folk, fast då är jag inte så pratför, jag checkar liksom av först
* Jag är en god lyssnare

Ja, det var väl ungefär det jag kan skriva om mig själv.

 

Den andra utmaningen är följande:

Vilka filmer, max 6 st.

 

Ojj, vilken svår fråga, men någon ska jag väl komma på.


* Vid din sida
* Sova med fienden
* Grease
* Titanic

Hmm,, ja det finns ju massor, jag har tusentals filmer också lyckas jag inte komma på 6 stycken.

  

 

Ja, med detta så önskar jag er alla en riktigt fin fortsättning på er onsdag.

 

 

Detta är alltså taget från Trelleborgs hamn (inte jag som tagit bilden), ser ni husen snett till höger, de är liksom taggiga med gulaktigt tak, bredvid ett höghus.

Vilket fall som helst, där bor jag.
Onödigt vetande kanske,, men så äré.

 
 
Ingen bild

Lena S

12 april 2017 17:29

Visst är det trist att det skylls så mycket på fibron så fort dom inte vet. Och för mej även på stroken. Det känns som att då slipper dom utreda...

Va skönt att trycket va ok.

Ha så kul i Ullared. Hoppas ni hittar mycket bra-ha-saker. Ochatt det inte är så mycket folk.

Kramkram

Annelie

12 april 2017 19:24

Ja, jag tycker det är skrämmande när de skyller på annat. Lättvindigast för de.

Ja, jag vart riktigt glad över det beskedet om mitt tryck, tycket det räcker gött och väl det jag har.

Vi är säkerligen inte själva i Ullared :-(
Massor av varor är det säkerligen med hem.

Kramar..

 
Linda

Linda

13 april 2017 08:41

Hoppas att värken försvinner <3

http://lindaviktoria.se

Annelie

13 april 2017 09:52

Tack för din kommentar..
Alltid roligt med nya läsare också. :o))

DET hoppas jag också, haft det så här jobbigt i drygt 2,5 år nu.. :o((
Så, TYVÄRR, är jag rädd för att jag kommer att få leva med denna smärta.

Glad Påsk..

 
Bettan

Bettan

13 april 2017 09:06

Hihi...jag vet var du bor. Jag har bott på lite olika ställen där. Haft vänner som bott i samma hus som dig oxå..hihi.
Jag hoppas verkligen ni kommer iväg till Ullared och att du pallar med shopping.
Måste fråga om du blir sämre av värken när det är skitväder? Bättre på sommaren?

http://Guldivardan

Annelie

13 april 2017 09:54

Jag bor ju inte i något av husen som är utåt Järnvägsgatan, men jag bor ju på den gården.
Bra Bettan,, har du inget att göra någon gång (ja, NÄR skulle det vara.. ?? :o// ) så kan du ju alltid komma på en kopp kaffe.

Ja, jag VILL ju såå gärna upp till Ullared.
Jo, jag är väldigt väderkänslig,, men nu de sista somrarna när vi har haft varmt och skönt har värken varit lika djävlig, annars brukar jag må kanonbra då.

 
Annie

Annie

13 april 2017 09:37

Ja du jag är ganska övertygad om att det kroniska är fibron för mig. Även om jag inte fått det på papper direkt .. så är jag nästan säker på det.

Vad sjukt att dem skyller allt på fibron, konstigt .. men så verkar det tyvärr vara. Jag har ju aldrig tidigare hört talas om att någon sitter i rullstol pga fibro och då känner jag några som har fibron ..

Hmm njaee, känns ju som att det ligger nåt annat bakom också ..

Kul att läsa om dig<3
Hoppas din skärtorsdag blir hyfsad iaf :)

Sv: Då jobbar jag 15-19 ;)
Nä dem har inte öppet på natten, då är det stängt, sista personalen går hem 20 ;)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

13 april 2017 09:57

Tyvärr, måste jag säga... så verkar det ÄN idag vara svårt att få denna djävulska sjukdom på papper hos vissa läkare.
Så som du beskrivit och vid vissa tillfällen så har den sjukdomen slagit mig i tanken direkt.

Jaa,, detta med att skylla på fibron är de väldigt KVICKA med att göra. :o((

Okej, ja 15-19 är ju en fin arbetstid,, då har du ju dagen mer fri plus kvällen, speciellt sommarhalvåret.

Kramar om..

 
the queens diary

the queens diary

13 april 2017 10:18

Alltid lika roligt att läsa dina svar i vår utmaning :D

Svar:Ja det var en mysig dejt :D Ja filmen var rrrriktigt bra :D kram

http://thequeenie.se

Annelie

13 april 2017 11:59

Hihi, ja jag gillar också att läsa hos andra de olika frågorna.

Kanon,, kanske blir en film att kika på då.

Kramen..

 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

13 april 2017 11:28

Hade precis skrivit en lååång kommentar och var nästan klar och så försvinner allt bara!! Suck... Börjar om:

Det är väl inget onödigt vetande, det är ju bara kul att se var du bor :-) Skall se om jag kan hitta en bild som visar var jag bor :-)

Jag har hört talas om en tjej till med fibro som satt i rullstol. Jag har ju jobbat på vårdcentral i flera år och en av våra läkare fick en ny patient. Han vart skitförbannad efter besöket och sa: "Vad fan är det för jävla läkare som satt henne i en rullstol?11???!!!" Gissa om jag blev förbannad på HONOM.... Den stackars människan hade ju så ont så det gick ju inte att stå på benen. Den här läkaren lever inte idag, han dog av en massiv hjärtattack i bilen mitt i en rondell en lördagsmorgon för flera år sen... (DET är onödigt vetande :-D )
Vad kul att ni skall iväg med husbilen! Kul att komma till Ullared, hoppas det går bra för dig, att du inte har alltför jobbig värk.
Önskar nu er en riktigt fin påsk vännen! Puss & kram! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

13 april 2017 12:03

Ååååå,, då blir man verkligen LACK.

Hihi,, roligt att du gillar och se vart jag bor, jag har för mig du visade hur du bor, när de bytte balkongerna.

Ja du,, det var att en jävla läkare,, precis som man väljer att sitta i en rullstol istället för att vara fullt gående. :o//
Förstår den läkaren dog i en rondell,, med en sådan syn som säkerligen retade honom.
Flinade lite när du skrev att DET var onödigt vetande.. *L*

Ha nu en sååå mysig påskhelg som du bara KAN ha det.. // Kramar i massor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards