Alla inlägg den 13 april 2017

Av Annelie - 13 april 2017 12:29

... faktiskt börja med utmaningarna som jag nappade på.

Första är från 

thequeenie.se

nouw.com/jasmineivanoff

 

Vad är lycka för dig..??

 

Lycka för mig är att ha ett tryggt och stabilt äktenskap (som jag har), när jag får umgås med mina nära och kära (bor ju 60 mil isär), när jag kunde gå det var en riktigt STOR lycka.
När nära och kära är friska och krya.
Lycka innebär ju även att man har ett jobb, få den sociala biten, det är i alla fall lycka för mig.

 

Sedan den andra utmaningen.

 

Vilken linje gick du på gymnasiet..??

 

Ja, eftersom jag är såppas "gammal" som jag är, så var det ju bara 2-åriga linjer,, de flesta i alla fall, visst fanns det både 3-åriga och en 4-årig.

Men, jag gick i alla fall 2 år på en linje som hette Distrubition och Kontor (DK), andra året så fick man ju välja om man villa ha handel eller kontor.
Jag valde handel, för jag ville jobba i affär.
Det andra året hade vi ju praktik 2.5 dag i vecka hela det året, jag hade praktiken i Pressbyrån i det samhälle jag är uppväxt i.

Två veckor innan jag tog studenten så hade jag fått jobb i en Pressbyrå-kiosk i Karlstad.
Jobbade hos de i några år, men hoppade runt mellan dessa 5 pressbyråerna som fannas i Karlstad på den tiden.
Stortrivdes gjorde jag också.
Men, tyvärr så började de lägga ner några kiosker, så då fick jag sluta.
:o((

I och för sig var det ju inga problem då, för nytt jobb hade man ju direkt.

 

Jaha,, redan skärtorsdagen..... herregud, jag tycker inte det var länge sedan det var nyårsafton.

Idag ska vi förbereda inför vår husbilsfärd i morgon, så just nu står Janssons Frestelse i ugnen här hemma, när den är klar så ska jag ta undan lite till mig, resten ska in i frysen.
Köttbullar ska tas fram, nu får det bli köpta köttbullar, har inga hemmarullade kvar i frysen.
Potatis ska med, sillburken som är köpt på Lidl ska med,,, med smak av pepparrot och wasabi,,, WOW, vilken sill.
*snålvattnet rinner*

 

Sedan ska lite kläder med, ja allt ska göras klart idag, för vi åker i morgonbitti / förmiddag.
Vi har inte bokat någon plats,,, för jag VET ju hur det var när vi var till Ullared sist, då hade vi bokat plats.
Men, innan vi kom därifrån så hade jag såna djävulska smärtor så jag grät och ville bara HEM.

Är lite "rädd" att det kanske kan bli så denna gång också, eftersom jag redan har värre ont.
Men, vi kan ju även dela upp Gekås på både långfredagen och påskaftonen.
Jaja, vi får se vad det blir, det kanske är sååå mycket folk så det inte blir Gekås över huvudtaget.

 

Vad hittar du på med under påsken, har du några speciella traditioner..??

 

Hemma i Värmland skjuts det raketert också, så när vi flyttade ner hit, så hade vi ju vår älskade hund och hon var skrämmande skotträdd så henne fick vi droga på nyår, så jag sa det till veterinären första året, ja då kommer vi till påsken också.
Vadå påsken..??
Ja, vi måste ju droga Freja då också.
Då fick vi reda på att här skjuts det ju ingenting på påsk.
Vad olika det är i olika län.

 

Nääee,, nu mina vänner passar jag på att önska er en riktigt 

GLAD PÅSK.

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards